اخبار کسب و کار

اهدای جایزه افتخاری به آندری کونچالوفسکی در جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین

کارگردان کهنه‌کار روسی سینما و تئاتر آندری کونچالوفسکی طی بیست‌وسومین دوره جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین که در تاریخ ۲۶ نوامبر (۵ آذر) برگزار خواهد شد، جایزه افتخاری یک عمر دستاورد هنری را دریافت خواهد کرد.

کونچالوفسکی در کنار برادرش و برنده جایزه اسکار نیکیتا میخالکوف جزو معدود کارگردانان روسی هستند که با آثار فوق‌العاده خود توانستند راهشان را برای حضور در هالیوود هموار کنند. فیلم‌های انگلیسی‌زبان این کارگردان سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده بودند. این فیلم‌ها عبارت‌اند از: قطار فرار (Runaway Train)، دوئت برای یکی (Duet for One) و تانگو و کش (Tango and Cash).

این کارگردان طی سالیان اخیر تمرکز خود را بر روی تولید فیلم‌های داخلی و اروپایی متمرکز کرده است. آخرین فیلم او Sin (که با نام Il Peccato نیز شناخته می‌شود) یک فیلم روسی-ایتالیایی بیوگرافیکال است که زندگی هنرمند رنسانس میکل‌آنژ را به‌تصویر می‌کشد. این اثر کاملا در ایتالیا فیلم‌برداری شد.

آندری کونچالوفسکی همیشه پای ثابت جشنواره فیلم ونیز بود. او در این مراسم موفق شد دوبار جایزه شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی (برای فیلم‌های The Postman’s White Nights و Paradise) را دریافت کند. او در این جشنواره جایزه بزرگ هیئت داوران را نیز برای فیلم House of Fools کسب کرده بود. در سال ۱۹۷۹ نیز برای فیلم Siberiade جایزه بزرگ هیئت داوران را در جشنوراه کن دریافت کرد.

این کارگردان در حال حاضر بر روی فیلم جدیدی به نام Dear Comrades کار می‌کند. داستان این اثر که بر پایه واقعیت است حوادث سال ۱۹۶۲ را در شهر نووچرکاسک روسیه نشان می‌دهد که طی آن کارگرانی که برای بهتر شدن اوضاع تصمیم به اعتراض گرفته بودند طی یک قتل‌عام بزرگ کشته شدند.

به‌دلیل تمام خدمات کونچالوفسکی به سینمای جهان، امسال در جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین او جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت خواهد کرد. تینا لوک مدیر این جشنواره گفت:

«اگر برخی کارگردانان را لزوما روسی بدانیم، کونچالوفسکی در اصل بیشتر یک کارگردان جهانی محسوب می‌شود. خلاقیت او به مانند یک آفتاب‌پرست است و آثار هنری‌اش پیوسته تغییر می‌کنند. ولی جوهر کار این کارگردان همیشه همان است.»

بیشتر بخوانید:

  • ۷ تا از به درد نخورترین قدرت‌هایِ ابرقهرمانی!
  • دانلود سریال کرگدن قسمت ۱ اول (با ترافیک نیم‌بها)
  • آخر هفته‌ای با طعم سینمای اروپا: از تابستان گرم سوئد تا زمستان سرد مسکو
  • برنامه تلویزیونی زورو (Zorro) بر روی نواده این قهرمان نقاب‌دار تمرکز دارد

نوشته اهدای جایزه افتخاری به آندری کونچالوفسکی در جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا