اخبار سینما

فیلم وسترن مهاجران شیلی را راهی اسکار کرد

وسترن ضد استعماری فیلیپه گالویز که به بررسی قتل عام قبایل بومی شیلی به دست زمین‌داران اسپانیایی در قرن نوزدهم می‌پردازد، نماینده کشورش در اسکار ۲۰۲۴ شد.

به نقل از هالیوود ریپورتر، شیلی نماینده اسکار ۲۰۲۴ خود را انتخاب کرد و فیلم «مهاجران» یک وسترن ضداستعماری تحسین شده ساخته فیلیپه گالویز را برای حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی معرفی کرد.

این درام که امسال در بخش نوعی نگاه جشنواره کن به نمایش درآمد، درباره قتل عام قبایل بومی به دست زمین‌داران اسپانیایی در قرن نوزدهم است. این فیلم با استقبال منتقدان روبرو شد و جایزه فیپرشی منتقدان بین‌المللی فیلم را از آن خود کرد.

«مهاجران» ماه آینده در جشنواره فیلم تورنتو هم نمایش داده می‌شود تا اولین نمایش خود در آمریکای شمالی را تجربه کند. حقوق این فیلم فروخته شده و به زودی توسط «موبی» در سینماهای آمریکای شمالی، بریتانیا، آمریکای لاتین، ترکیه، آلمان، اتریش، سوئیس، ایتالیا، بنلوکس و هند پخش می‌شود.

داستان فیلم «مهاجران» درباره ۳ سوار شامل یک مزدور جوان شیلیایی، یک مزدور آمریکایی و یک ستوان انگلیسی بی‌پروا که رهبری آن‌ها را برعهده دارد است که توسط یک زمین‌دار ثروتمند شیلیایی استخدام می‌شوند تا محدوده اموال وسیع وی را تعیین و مسیری برای رسیدن به اقیانوس اطلس ایجاد کنند. اما این عمل به زودی به یک یورش متمدنانه بدل می‌شود و این گروه شروع به قتل عام مردم بومی شیلی می‌کنند تا راه را برای گسترش امپراتوری سرمایه باز کنند.

مستند سیاسی «نَه» ساخته پابلو لارین نخستین فیلم شیلیایی بود که سال ۲۰۱۲ نامزد دریافت جایزه اسکار بین‌المللی شد و در نهایت اولین جایزه اسکار برای شیلی با درام «زن فوق‌العاده» ساخته سباستین للیو در سال ۲۰۱۷ به دست آمد. مستند ساخته متی آلبردی و مارسلا سانتی‌بانز با عنوان «مامور مخفی» در سال ۲۰۲۰ که درباره مردی ۸۳ ساله است که با هویت دیگری در آسایشگاه سالمندان شیلی زندگی می‌کند هم به فهرست نهایی بهترین فیلم بین‌المللی اسکار راه‌یافت اما در آن بخش نامزد نشد، اگرچه نامزدی اسکار بهترین مستند را کسب کرد.

آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک ۲۱ دسامبر فیلم‌های نامزد اسکار ۲۰۲۴ را اعلام می‌کند و از آن میان ۵ نامزد منتخب ۲۳ ژانویه معرفی می‌شوند.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا