اخبار سینما

فیلم بی مادر شاید نماینده ایران در اسکار 2024 شود

فیلم سینمایی «بی‌مادر» جایزه «بهترین فیلم خارجی زبان» جشنواره بین‌المللی فیلم ولز را از آن خود کرد.

به نقل از روابط عمومی فیلم، فیلم سینمایی «بی‌مادر» به نویسندگی و کارگردانی سیدمرتضی فاطمی در جدیدترین موفقیت خود جایزه بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره بین‌المللی فیلم ولز را از آن خود کرد. این جایزه پنجمین جایزه بین‌المللی این فیلم در پنجمین حضور در جشنواره های جهانی است.

طبق قوانین و شرایط آکادمی اسکار، مهلت معرفی نمایندگان کشورهای مختلف برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار سوم اکتبر (۱۱مهر ماه) است و سینمای ایران باید نماینده خود را برای حضور در اسکار معرفی کند که به نظر می‌رسد موفقیت‌های جهانی «بی‌مادر» شانس انتخاب این فیلم به عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار را بالا برده است.

«بی‌مادر» پیش از این در چهار حضور قبلی بین‌المللی خود، سه جایزه «بهترین فیلم» از جشنواره‌های بین‌المللی داکا ۲۰۲۳، کراسینگ د اسکرین انگلستان ۲۰۲۳، جشنواره بین‌المللی فیلم بنگلور و جایزه «بهترین کارگردانی» جشنواره فیلم رینبو لندن را کسب کرده بود.

این فیلم در هفتمین دوره جشنواره Wales International Film Festival ۲۰۲۳ که با ساز و کاری ویژه و چند مرحله‌ای در طی ۲ ماه در گوین تئاتر در شهر نیث در ولز جنوبی برگزار شد، برنده جایزه بهترین فیلم خارجی زبان شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا