اخبار تکنولوژی

فیس بوک در حال کار بر روی یک API مخصوص پژوهشگران

فیس بوک با استفاده از یک API جدید می‌خواهد کار محققان و پژوهشگران را مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی آسان‌تر کند.

به نقل از انگجت، فیس بوک با استفاده از یک API جدید، در حال مطالعه برای آسان‌تر کردن سیستم عامل خود، برای محققان، از جمله گروه‌های حاشیه‌ای و سایر جنبش‌های غیر جریان اصلی است. این API (رابط برنامه نویسی اپلیکیشن) که در اواخر سال جاری در دسترس خواهد بود، تحصیل در محتوای به اشتراک گذاشته شده در گروه‌ها و صفحات عمومی را برای دانشگاهیان آسان می‌کند.

این API بیش از سه سال پس از رسوایی فیس بوک و کمبریج آنالیتیکا در حال کار و آماده شدن است. این رسوایی از این قرار بود که فیس بوک کار و مطالعه را در مورد این شبکه اجتماعی، برای افراد خارجی دشوارتر کرد، روندی که این شرکت می‌گوید اکنون می‌خواهد آن را معکوس کند.

ویژگی های API پژوهشگر فیس بوک

API جدید به “محققان واجد شرایط” اجازه می‌دهد تا صفحات، گروه‌ها و رویداد‌های رو در رو، از جمله متن ارسال‌های خاص کاربران را مطالعه کنند. (البته فیس بوک می‌گوید برای محافظت از حریم خصوصی کاربران، نام‌های کاربری و مشخصات هویتی را پنهان می‌کند.) محققان همچنین می‌توانند به معیار‌های دنبال کنندگان و آمار تعامل برای گروه‌ها، رویداد‌ها و صفحات، دسترسی پیدا کنند.

چایا نایاک، رئیس بخش تحقیقات و شفافیت فیس بوک در این رابطه گفت: “این API به طور خاص برای محققان طراحی شده است. در مقایسه با سایر پیشنهادات داده‌های تحقیقاتی مانند کرود تانگل، API پژوهشگر فیس بوک شامل صفحه عمومی آمریکا، رویداد‌ها و داده‌های گروهی در فیس بوک، بدون در نظر گرفتن تعداد دنبال کنندگان است. این موضوع مهم است، زیرا مطالعه حرکات حاشیه‌ای و غیر جریان اصلی را در حین تکامل امکان پذیر می‌کند. ”

قابل توجه است، به نظر می‌رسد API جدید پژوهشگر امکان دسترسی اضافی به تبلیغات یا اطلاعات هدف را فراهم نمی‌کند. درعوض، عمدتاً به سمت پست‌هایی که قبلاً عمومی بوده اند می‌رود.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا