اخبار تکنولوژی

انحلال تیم رباتیک از سوی شرکت هوش مصنوعی OpenAI

شرکت تحقیقات هوش مصنوعی OpenAI سال‌هاست روی ماشین‌هایی مطالعه می‌کند که توانایی یادگیری و انجام کارهایی مانند حل کردن مکعب روبیک را دارند. حالا این شرکت تیم رباتیک مسئول این مطالعات را منحل کرده است. یکی از بنیان‌گذاران این شرکت در پادکستی اعلام کرد که OpenAI اهدافش را روی زمینه‌هایی متمرکز کرده که داده‌های آن‌ها بیشتر در دسترس قرار دارند.

این شرکت اعلام کرده که با در دست داشتن داده‌های آماده می‌تواند پیشرفت بیشتری کند. همچنین گفته که تصمیم منحل کردن تیم رباتیک تصمیم بسیار سختی بوده، اما برای پیشرفت شرکت و چشم‌اندازهای آینده آن لازم بود.

سخنگوی این شرکت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در پاییز سال گذشته پس از انجام پروژه یادگیری ماشین مکعب روبیک تصمیمی گرفته شد تا مطالعات رباتیک ادامه پیدا نکند و به جای آن، روی پروژه‌های دیگری تمرکز شود. دلیل چنین تصمیمی، افزایش سرعت پیشرفت توانایی‌های هوش مصنوعی بود که با کمک یادگیری تقویتی با بازخورد انسانی محقق می‌شد.

شرکت OpenAI اولین کار رباتیک خود را به طور گسترده در پاییز سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز کرد. در آن زمان، اولین مطالعه خود را درباره ربات ۵ انگشتی منتشر کرد که در بهترین حالت خود می‌توانست مکعب روبیک را بین ۲۰ تا ۶۰ درصد زمان مورد نیاز با موفقیت حل کند. همچنین این ربات زمانی که انگشتانش به هم بسته شده بودند، توانست راهی را پیدا کند تا این چالش را حل کند. حتی می‌توانست با دستکش چرمی کار کند.

این ربات حاصل دو سال تلاش این شرکت بود. OpenAI در بهار سال ۲۰۱۷ میلادی Roboschool را معرفی کرد که نرم‌افزاری منبع باز است و برای کنترل ربات‌ها در یک شبیه‌سازی طراحی شده است. در همان سال، این شرکت از رباتی رونمایی کرد که کاملا در یک شبیه‌سازی آموزش دیده بود و می‌توانست با یک بار مشاهده انجام کاری آن را یاد بگیرد و انجام دهد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا