اخبار تکنولوژی

امتیاز DxO دوربین اصلی پوکو X3 NFC مشخص شد

پوکو ایکس ٣ NFC، یکی از گوشی‌های محبوب این روزهای رده میانی بازار است. برخی از مشخصات فنی جذاب این گوشی، سبب شده‌اند تا میزان فروش آن در حد زیادی باشد. دگزومارک، این بار در جدیدترین بررسی خود، به سراغ بررسی و تست دوربین اصلی Poco X3 NFC رفته است. در نتیجه، امتیاز DxO دوربین اصلی پوکو ایکس ٣ NFC توسط این مجموعه منتشر شد. امتیازی که کمی عجیب به نظر می‌رسد!

پوکو طی ماه سپتامبر سال گذشته از Poco X3 NFC رسماً پرده برداشت. این گوشی، از مشخصات جالبی بهره می‌برد. به عنوان مثال، تراشه ٨ نانومتری Snapdragon 732G و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی نمایشگر، از مشخصات فنی این گوشی هستند. مجموعه دگزومارک، پیش‌تر نتیجه بررسی سیستم صوتی این گوشی را منتشر کرده بود.

اما این بار، نوبت به انتشار نتایج مربوط به عملکرد سیستم دوربین اصلی Poco X3 NFC رسیده است. دگزومارک در بخش‌های مختلفی، عملکرد دوربین اصلی این گوشی را زیر ذره بین خود قرار داده است. اما ابتدا از مشخصات دوربین اصلی این گوشی میان رده شروع می‌کنیم:

سنسور اصلی IMX682 ساخت‌ سونی با وضوح ۶۴ مگاپیکسلی / اندازه سنسور ١/١.٧٣” اینچی با اندازه پیکسل‌های ١.۶ میکرو متری / فاصله کانونی لنز ٢۶ میلی متری

سنسور ١٣ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض / فاصله کانونی لنز ١۶ میلی متری / زاویه دید ١١٩ درجه‌ای

سنسور ٢ مگاپیکسلی برای لنز ماکرو / اندازه پیکسل‌های ١.٧۵ میکرو متری

سنسور ٢ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق سوژه / اندازه پیکسل‌های ١.٧۵ میکرو متری

فیلم برداری 4K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه

مانند روال عادی، دگزومارک تعداد عکس‌ها و فیلم‌های ثبت شده برای این تست را اعلام کرده است. به نقل از این مجموعه، برای بررسی عملکرد این گوشی، بیش از ٢,۵٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم ثبت شده است. اما بگذارید در نهایت به سراغ امتیاز DxO دوربین اصلی پوکو ایکس ٣ NFC برویم!

امتیاز DxO پوکو ایکس 3 NFC

حال نوبت به امتیازهای دوربین اصلی این گوشی می‌رسد. امتیاز کلی ١٠٣، از همین ابتدا ما را متعجب می‌کند! در ادامه، به مقایسه این امتیاز کلی نیز خواهیم پرداخت. ابتدا، قصد داریم تا وارد جزئیات این امتیازات شویم. در بخش عکس برداری و فیلم برداری، پوکو X3 NFC به ترتیب موفق به ثبت امتیازات ١٠٧ و ٩٨ شده است. امتیاز بخش زوم نیز در این گوشی برابر با ۴۵ است. با چنین امتیازاتی، نماینده پوکو توانسته است فاتح رتبه چهارم در بین گوشی‌های هم رده خود باشد. در رده بندی کلی نیز این گوشی تصاحب کننده رتبه ٧٩ می‌باشد. حال بیایید در مقایسه امتیاز این گوشی متوجه اطلاعات جدیدی شویم.

در بخش مقایسه، این گوشی امتیازی بیشتر از Mi 10T دریافت کرده است! در حالی که می ١٠ تی شیائومی امتیاز ٩٨ را در همین است کسب کرده بود، نماینده پوکو ۵ امتیاز بیشتر نسبت به این گوشی دریافت کرده است. این اتفاق، با وجود یکی بودن تقریبی سیستم دوربین و بهره گیری Xiaomi Mi 10T از پردازنده تصویر پرچمدار Spectra 480 رخ داده است! همچنین iPhone SE 2020 همین امتیاز کلی را کسب کرده است و عملکرد کلی دوربین اصلی این دو گوشی، در یک حد است. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از عملکرد دوربین اصلی پوکو ایکس ٣ NFC، گلکسی S20 FE و شیائومی می ١٠ تی پرو در شرایط نوری ضعیف موجود است:

* عکس فوق : مقایسه تصویر ثبت شده توسط دوربین اصلی پوکو ایکس ٣ NFC (بالا)، گلکسی S20 FE (وسط) و شیائومی Mi 10T Pro در شرایط نوری ضعیف

در نهایت، به نقاط قوت و نقاط ضعف دوربین اصلی این گوشی از نطر مجموعه DxOMARK می‌رسیم. از نظر مجموعه، رنگ پوست در این گوشی به خوبی ثبت می‌شود. همچنین پرتره‌های دارای جزئیات خوبی هستند. از دیگر نقاط قوت این سیستم دوربین، می‌توان به فوکوس خودکار سریع در محیط خارجی، عملکرد نسبتاً خوب لرزشگیر در فیلم برداری و وایت بالانس مناسب در فیلم‌های خارج از خانه نام برد. در مقابل، نقاط ضعف دوربین اصلی این گوشی از داینامیک رنج محدود، فوکوس خودکار در شرایط نوری بد، نورگیری و کنتراست پایین عکس‌های ثبت شده به وسیله لنز فوق عریض و ناپایداری سیستم فوکوس خودکار و نورگیری در فیلم برداری تشکیل می‌شوند.

در کل، نظر شما در مورد امتیاز DxO دوربین اصلی پوکو ایکس ٣ NFC چیست؟ آیا عملکرد دوربین اصلی این گوشی، واقعاً از دوربین اصلی Xiaomi Mi 10T بهتر است؟ تجربه کاربری شما از Poco X3 NFC چطور بوده است؟

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا