اخبار تکنولوژی

نصب ویندوز 11 بر روی 60 هزار کامپیوترهای شخصی

ویندوز 11 بر روی 1 درصد از مجموع کامپیوترهای شخصی یا به عبارت دیگر بر روی 60 هزار دستگاه PC نصب شده و در حال استفاده است.

هنوز زمان عرضه نهایی و نسخه عمومی ویندوز 11 از سوی مایکروسافت مشخص نشده اما کاربرانی در سراسر جهان هم اکنون در حال استفاده از سیستم عامل جدید مایکروسافت هستند.

ردموندی‌ها ویندوز جدید را در دسترس اعضای اینسایدر قرار داده‌اند و حالا آمار منتشر شده از سوی AdDuplex بر اساس اطلاعات جمع شده از حدود 5 هزار نرم افزاری که از AdDuplex ورژن 2 یا بالاتر بهره می‌برند، حاکی از این است که ویندوز 11 بر روی 1 درصد از مجموع کامپیوترهای شخصی یا به عبارت دیگر بر روی 60 هزار دستگاه PC نصب شده و در حال استفاده است. در حالی همچنان با اختلاف ویندوز 10 محبوب ترین نسخه سیستم عامل مایکروسافت است.

در گزارش قبلی AdDuplex خبری از مقدار سهم ویندوز 11 نبود اما مهم‌ترین نکته در گزارش جدید این کمپانی، سهم 0.9 درصدی ویندوز جدید در بین کامپیوترهای شخصی است. 0.2 درصد از دستگاه‌ها هنوز از نسخه اینسایدر ویندوز 10 استفاده می‌کنند که احتمالا مربوط به نسخه 21H2 است. از آنجایی که دسترسی به این نسخه بسیار محدود بوده، این سهم بسیار ناچیز عادی به نظر می‌رسد.

با توجه به سخت گیری‌های مایکروسافت در مورد پیش نیازهای ویندوز 11، شاید انتظار چنین سهمی را از این سیستم عامل نداشتیم اما از آنجایی که این نسخه از ویندوز هنوز وارد کانال آزمایشی نشده، محدودیتی بابت پیش نیازهای ویندوز 11 وجود ندارد و به همین علت کاربران نسبتا زیادی در طول مدت زمان کوتاه سیستم عامل خود را ارتقا داده‌اند.

گزارش AdDuplex در ماه آوریل وضعیت متفاوتی از سهام هر نسخه از ویندوز را نمایش میداد. در آن گزارش ویندوز 10 نسخه 2004 بالاترین سهم را از میان نسخه‌های مختلف داشت و ویندوز 10 نسخه 20H2 با فاصله کمی در رده دوم قرار گرفته بود. اما حالا 20H2 با سهم 36.3 درصدی، بیشترین سهم را در اختیار دارد و سهم نسخه 2004 از 40.6 درصد به 24.6 درصد کاهش یافته است. سهم نسخه‌های قدیمی تر ویندوز 10 افت نسبتا مشابهی داشته‌اند.

اطلاعات منتشر شده از سوی AdDuplex نشان می‌دهد سرعت نصب نسخه‌های جدید ویندوز توسط کاربران چقدر بالاست و با عرضه هر نسخه جدید، تعداد قابل توجهی از کاربران بلافاصله برای بروزرسانی سیستم عامل اقدام کرده‌اند.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا