اخبار تکنولوژی

هواوی P50 Pro صدرنشین بهترین نمایشگر در بین گوشی‌ها

سری Huawei P50، به وضوح عجیب‌ترین و متفاوت‌ترین نسل پرچمداران سری P هواوی است. علت این موضوع، کاملاً روشن است. این گوشی‌ها از اینترنت 5G بی بهره هستند. از سوی دیگر، اخبار عجیب دیگری را در مورد این سری می‌شنویم. در جدیدترین خبر، امتیاز DxO نمایشگر هواوی P50 Pro مشخص شده است. بر اساس این این تست، هواوی P50 Pro برترین نمایشگر را در بین رقبا دارد!هواوی حدود ٢ هفته پیش از پرچمداران سری P50 خود رونمایی کرد. این دستگاه‌ها، مجهز به شارژر ۶۶ واتی و اینترنت 4G بودند. همچنین هر دو دستگاه، دارای نسخه‌هایی با Snapdragon 888 بودند.

اگر یادتان باشد، شب معرفی سری P50 نتایج تست دوربین اصلی P50 Pro در DxOMARK منتشر شد. بر اساس این امتیاز از P50 Pro، پرچمدار هواوی برترین دوربین اصلی را در بین گوشی‌های هوشمند کنونی دارند. حال، این دستگاه در بخش نمایشگر DxOMARK نیز تست شده است. اما نتایج این تست، غافلگیر کننده‌تر از آن چیزی است که ما تصورش را می‌کردیم! اما پیش از آن، خالی از لطف نیست که نگاهی مجدد به مشخصات مرتبط P50 Pro در بخش نمایشگر داشته باشیم:

– قطر ۶.۶ اینچی نمایشگر
– پنل از نوع OLED
– وضوح ٢,٧٠٠×١,٢٢٨
– نسبت تصویر ١٩.٨:٩
– رفرش ریت ١٢٠ هرتزی
– نرخ حساسیت لمسی ٣٠٠ هرتزی

امتیاز DxO نمایشگر هواوی P50 Pro

در نهایت، دگزومارک امتیاز DxO نمایشگر هواوی Pro را اعلام کرده است. این نمایشگر پرچمدار هواوی، امتیاز نهایی ٩٣ را در این بخش کسب کرده است. اعطا شدن نمره ٩٣ به نمایشگر این گوشی، سبب می‌شود تا P50 Pro صدرنشین بخش نمایشگر DxOMARK باشد. این موضوع، به این معناست که گوشی‌های زیادی مانند Galaxy S21 Ultra و وان پلاس ٩ پرو، عملکرد ضعیف‌تری در بخش نمایشگر دارند.

امتیاز نهایی پی ۴٠ پرو در این بخش، برابر با ٨۵ بود. به همین صورت، هواوی P50 Pro بهترین عملکرد موجود در بین گوشی‌های پرچمدار کنونی را به خود اختصاص می‌دهد.

قاط ضعف و نقاط قوت بخش نمایشگر پرچمدار هواوی

هر چند هواوی P50 Pro صدر جدول بخش نمایشگر DxOMARK را کسب کرده است. اما این موضوع، مانع از بی عیب بودن عملکرد Huawei P50 Pro نمی‌شود. به گفته دگزومارک، این گوشی در بخش نمایشگر دارای نقاط قوت‌هایی مانند روشنایی بسیار بالا در هنگام نمایش محتوای HDR10، خوانایی بالا در اکثر سناریوها، میزان حساسیت لمسی بالا و دقیق و از سوی دیگر، عدم وجود فلیکر نمایشگر می‌باشد. اما در مقابل، نقاط ضعفی مانند میزان روشنایی پیش فرض نامناسب، وجود هاله‌های سبز یا زرد رنگ در برخی از شرایط، جزئیات پایین موارد تیره در ویدئوهای HDR10 و افت فریم در هنگام بازی (!) به چشم می‌خورند.

نظر شما در مورد امتیاز DxO نمایشگر هواوی P50 Pro چیست؟ آیا این دستگاه واقعاً بهترین نمایشگر را در بین دستگاه‌های دیگر دارد؟ امتیازات DxOMARK را قبول دارید؟

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا