اخبار سینما

معرفی فیلم ناجورها

سرقت کار ناپسندی است که توجیهی برای آن وجود ندارد؛ اما همین کار ناپسند جلوه‌ای ویژ‌ه در دنیای سینما دارد. به همین دلیل هر چند سال یک بار فیلم معروفی با موضوع سرقت روانه سالن‌های سینما می‌شود. یکی از این آثار که هنرپیشه‌های طرازاولی هم دارد، فیلم «ناجورها» (The Misfits)، محصول ۲۰۲۱ است. در این فیلم پیرس برازنان (Pierce Brosnan)، فوق‌ستاره خوش‌تیپ ایرلندی در کنار چندین هنرپیشه جوان و خوش‌آتیه هنرنمایی کرده است.

ناجورها را رنی هارلین (Renny Harlin)، کارگردانی کرده است. با توجه به سابقه این کارگردان برجسته و هنرنمایی پیرس برازنان، باید گفت فیلم ناجورها از آن دسته آثار مهم ۲۰۲۱ به حساب می‌آید که به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. به همین دلیل در ادامه با هم ابتدا نگاهی به داستان فیلم ناجورها می‌اندازیم. در انتها نیز می‌بینیم منتقدین برجسته هالیوود چه امتیازهایی برای جدیدترین اثر پیرس برازنان در نظر گرفته‌اند.

داستان فیلم ناجورها

اجازه دهید در همین ابتدا توضیح دهیم در سال ۱۹۶۱، فیلمی با نام ناجورها روانه سالن‌های سینما شد. این فیلم ستاره‌های سرشناسی مانند کلارک گیبل، مریلین مونرو و مونتگومری کلیفت داشت. فیلم ناجورهایی که امروز از آن صحبت می‌کنیم، هیچ ربطی به فیلم ناجورهای سال ۱۹۶۱ ندارد؛ اما اگر اهل سینما هستید، اکنون که گذارتان به ناجورها ۲۰۲۱ افتاده، چه بسا فرصت مناسبی برای تماشای ناجورهای سال ۱۹۶۱ هم دست بدهد.

ماجرای فیلم ناجورها محصول ۲۰۲۱، در خاورمیانه روایت می‌شود و بیشتر صحنه‌های این فیلم در دبی فیلمبرداری شده است. همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید، پیرس برازنان، نقش اول فیلم ناجورها را بر عهده دارد. در این فیلم برازنان نقش تبهکاری بین‌المللی را ایفا می‌کند. این تبهکار کهنه‌کار که در فیلم با نام ریچارد پیس (Richard Pace)، شناخته می‌شود، به ناگاه در مقابل گروهی از دزدان قرار می‌گیرد. این دزدها که بیشتر آنها جوان هستند، برازنان را گرفتار ماجرای سرقتی می‌کنند که حتی فکرش را نمی‌کرد.

داستان فیلم ناجورها به لحاظ روایت، ضرب‌آهنگ سریع و غیرمنتظره‌ای ندارد. از طرف دیگر همان‌گونه که در جریان هستید، در فیلم‌هایی با موضوع سرقت، انتظار داریم تا نقش‌های اول داستان، افراد باهوش و زیرکی باشند و ذکاوت خود را به رخ مخاطب بکشند. در فیلم ناجورها خبری از این هوش و زیرکی نیست و با اثری روبه‌رو هستیم که محبوبیت خود را بیشتر مدیون نام پیرس برازنان است. ناگفته نماند قرار گرفتن رنی هارلین در مقام کارگردان فیلم ناجورها نیز یکی دیگر از اهرم‌های موفقیت این فیلم به حساب می‌آید.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم ناجورها

به لحاظ چهره‌های معروف می‌توان ناجورها را فیلم ایرلندی‌ها دانست. در کنار پیرس برازنانِ ایرلندی، ریچارد پیس، کارگردان این فیلم نیز اهل ایرلند است. از آثار معروف این کارگردان می‌توان به فیلم‌های کابوس در خیابان الم‌ ۴: استاد رویا (A NightMare On Elm Street 4: The Dream Master)، جان سخت ۲، صخره‌نورد، آبی عمیق دریا، جن‌گیر: سرآغاز (Exorcist: The Bigining) و ۱۲ راند اشاره کرد.

رامی جابر (Rami Jaber)، هرموئین کورفیلد (Hermoin Corfield)، جِیمی چانگ (Jaime Chung)، مایک دی آنجلو (Mike De Angelo) و تیم راث (Tim Roth)، از دیگر هنرپیشه‌های فیلم ناجورها به حساب می‌آیند.

نگارش فیلمنامه این اثر به رابرت هِنی (Robert Henny) و کِرت ویمِر (Jurt Wimmer)، واگذار شده است. از فیلمنامه‌های معروف کرت ویمر می‌توان به ماجرای توماس کراون (The Thomas Crown Affair)، فوق بنفش‌ (UltraViolet) و سَلت (Salt) اشاره کرد.

در مجموع باید گفت از آنجایی که مدتی است فیلم درست‌و‌درمانی در سبک فیلم‌های سرقت ساخته نشده، ناجورها اثری است که تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود.

اکنون که برای شما از ماجرای فیلم ناجورها گفتیم و به عوامل ساخت این فیلم نگاهی انداختیم، زمان آن فرا می‌رسد که با هم ببینیم منتقدان طرازاول سینما چه امتیازهایی برای فیلم ناجورها در نظر گرفته‌اند.

استیون پروکاپی از تیرد کوُست ریویو

امتیاز ۲.۵ از ۴

استیون پروکاپی فیلم ناجورها را شایسته و هیجان‌انگیز می‌داند که دزدی تمام عیاری را به تصویر کشیده است. به اعتقاد این منتقد برجسته، قسمت‌های مختلف فیلم به خوبی در کنار هم قرار گرفته‌اند تا ناجورها با اثری با لحظه‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویانه تبدیل شود.

دیوید ارلیخ از ایندی وایِر

امتیاز دی منفی

منتقد ایندی وایر موسیقی و لباس‌های فاخری که در فیلم ناجورها استفاده شده را به عنوان دلیلی برای مصنوعی جلوه‌کردن داستان این اثر می‌داند. به گفته این منتقد مطرح، جزئیات بسیاری در فیلم ناجورها از قلم افتاده و این شرایط باعث شده تا این فیلم به اثری تبدیل شود که حدس زدن پایان آن برای مخاطب چندان دشوار نیست.

تارا مک‌نامارا از کامِن سِنس مدیا

امتیاز ۳ از ۵

به گفته منتقد کامن سنس مدیا، فیلم ناجورها اثری بامزه و مهیج در سبک فیلم‌های دزدی است. این فیلم محتوای چندانی ندارد؛ اما به خوبی مخاطب را تا آخرین لحظه هیجان‌زده نگه می‌دارد.

بریانا زیگلر از پِیست مگِزین

امتیاز ۲ از ۱۰

منتقد پیست مگزین، ناجورها را به فیلم سینمایی بلندی تشبیه می‌کند که از عکسی قدیمی اقتباس شده است.

ریچارد روپِر از شیکاگو سان تایمز

امتیاز ۲ از ۴

ریچارد روپِر، فیلم ناجورها را اثری می‌داند که صحنه‌های بامزه آن نمی‌تواند مخاطب را سرگرم کند. به گفته منتقد شیکاگو سان تایمز، ناجورها به لحاظ صحنه‌های اکشن نیز آنچنان که باید و شاید تماشاچی را هیجان‌زده نمی‌کند.

مارک هانسون از اِسلنت مگزین

امتیاز ۲ از ۴

منتقد اسلنت مگزین، فیلم ناجورها را اثری تازه و قابل توجه در سبک سینمای سرقت می‌داند. مارک هانسون به این نکته تاکید دارد که دنیای فیلم ناجورها قوام لازم را ندارد، به همین دلیل این اثر در روایت داستان مخاطب را راضی نمی‌کند.

در پایان باید گفت اگر از طرفداران فیلم‌های سبک سرقت هستید، بدون شک فیلم ناجورها اثری قابل توجه برای شما خواهد بود. این فیلم برای طرفداران پیرس برازنان نیز به عنوان فیلمی متفاوت و جالب پیشنهاد می‌شود. به این نکته نیز اشاره کنیم تماشای فیلم ماجرای توماس کراون، با بازی پیرس برازنان برای علاقه‌مندان فیلم‌هایی با سبک سرقت خالی از لطف نیست.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا