اخبار سینما

معرفی فیلم آخرین مزدور

ژان‌ کلود ون دام، هنرپیشه بزن‌بهادر بلژیکی سال‌های سال است که با فیلم‌های اکشن، مخاطبان را انگشت‌به‌دهان می‌‌گذارد. این هنرپیشه خوش‌تیپ مدتی است پا به سن گذاشته و وارد هفتمین دهه زندگی شده است. به همین دلیل مدتی است فیلم‌های پرهیجانی از وی شاهد نیستیم و همانند سابق خبری از این چهره درخشان فیلم‌های اکشن نیست. خوشبختانه انتظار هوادارن ژان کلود برای تماشای اثری جانانه از هنرپیشه دلخواهشان به پایان رسیده و جدیدترین فیلم ژان کلود ون دام با نام «آخرین مزدور» (The Last Mercenary)، اکران شد. همان‌گونه که انتظار دارید این فیلم در سبک اکشن کمدی فیلمبرداری شده و با اثری روبه‌رو هستیم که در کنار صحنه‌های پرزدوخورد،‌ شوخی‌های بامزه‌ای دارد. از آنجایی که مدتی است از ژان کلود ون دام بی‌خبر هستیم، اکران جدیدترین اثر این هنرپیشه پرطرفدار را به فال نیک می‌گیریم تا با هم ببینیم داستان فیلم آخرین مزدور از چه قرار است و کدام هنرپیشه‌های سرشناس عوامل ساخت این اثر را تشکیل می‌دهند.

داستان فیلم آخرین مزدور

ژان کلود ون دام در فیلم آخرین مزدور، نقش جاسوس مرموزی را بازی می‌‌کند که بازنشسته شده و مجبور است برای نجات پسرش به فرانسه باز گردد. این مامور مخفی که در فیلم با نام ریچارد برومِر با اسم رمز «مِه» شناخته می‌شود، پسری جوان دارد. پسر وی به جرمی ناکرده گرفتار زندان شده است. پلیس فرانسه شواهدی دارد که بر اساس آن‌ها، پسر ریچارد برومِر در فرانسه به تجارت اسلحه و موادمخدر مشغول بوده است. این سکه روی دیگری دارد و مافیا و قاچاقچیان بین‌المللی در پشت‌پرده دستگیری پسر ریچارد برومر دست دارند.

اینجاست که این مامور بازنشسته، چاره‌ای پیدا نمی‌کند به غیر از اینکه برای اثبات بیگناهی پسرش، مقصرهای اصلی قاچاق موادمخدر و سلاح را پیدا کرده و تحویل پلیس دهد. این داستان ممکن است در نگاه اول کلیشه‌ای به نظر برسد، اما هنرنمایی ژان کلود ون دام در خلق صحنه‌های اکشن و شوخی‌های بامزه‌ای که در فیلم شاهد هستیم، آخرین مزدور را به فیلمی بامزه و هیجان‌انگیز تبدیل کرده که مخاطب تا لحظه‌‌آخر چشم‌انتظار اتفاق‌های جدید است.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم آخرین مزدور

برای شما گفتیم ژان کلود ون دام، ستاره فیلم آخرین مزدور است. در کنار هنرنمایی این هنرپیشه کهنه‌کار، آلبان ایوانف، آسا سیلا و سمیر دکازا در آخرین مزدور حضور دارند. سکان کارگردانی جدیدترین اثر ژان کلود ون دام، در اختیار دیوید چارون قرار دارد. این کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی از سال ۲۰۰۱ تاکنون در صنعت سینمای فرانسه حضور دارد و آثار کوتاه و بلند جذابی را روانه سال‌ن‌های سینما کرده است. در کارنامه دیوید چارون فیلم‌های کمدی و اکشنی دیده می‌شود که نظر منتقدان را به خود جلب کرده‌اند. با این حساب می‌توان انتظار داشت فیلم آخرین مزدور نیز به اثری درخشان با سبک کمدی اکشن در کارنامه این کارگردان تبدیل شود.

جالب اینجاست دیوید چارون در کنار کارگردانی، نگارش فیلمنامه این اثر را نیز در کنار اسماعیل سی ساوانِ انجام داده است. به این ترتیب می‌توان گفت فیلم آخرین مزدور به لحاظ هنرپیشه، کارگردان و فیلمنامه‌نویس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با اثری روبه‌رو هستیم که مخاطبین را ناامید نمی‌کند.

در مجموع باید گفت فیلم آخرین مزدور، معجونی از صحنه‌های پرزدوخورد و اتفاق‌های بامزه است. ژان کلود ون دام در مقام ستاره این فیلم، به هواداران ثابت کرده که هنوز جای کار زیادی در سینما دارد و به قول قدیمی‌ها دود از کنده بلند می‌شود. با این حساب اگر از طرفداران ژان کلود ون دام هستید، بدون شک تماشای فیلم آخرین مزدور به خاطره‌ای خوش در ذهن شما تبدیل خواهد شد. اگر هم از طرفداران فیلم‌های اکشن و بامزه هستید، این فیلم دقیقاً همان‌ چیزی است که دنبال آن می‌گردید.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا