اخبار کسب و کار

حاشیه های سینمای ایران در هفته ای که گذشت – هفته دوم شهریور

اخبار سینما و اکران

بعد از تعطیلی یازده‌روزه، سینماها دوباره بازگشایی شدند. آن‌هم در وضعیتی که مدیر پردیس آزادی، یکی از پرفروش‌ترین سینماهای کشور، نسبت به وضعیت فعلی هشدار می‌دهد و می‌گوید با روند فعلی، تا شش ماه دیگر سینمای ایران تا مرز نابودی خواهد رفت.
بااین‌وجود، سینمای ایران بدون توجه به اخبار ناامیدکننده این روزها، همچنان تولیدات خود را ادامه می‌دهد.
حمیدرضا آذرنگ که در حال ساخت اولین فیلمش است، محسن تنابنده و فاطمه معتمدآریا را به‌عنوان بازیگران اصلی انتخاب کرده است. بهزاد دانش در حال ساخت دکور این فیلم بانام روزی روزگاری آبادان است و اواخر مهرماه فیلم‌برداری این پروژه آغاز خواهد شد.
ستاره فیلم پارک‌وی فریدون جیرانی، نیما شاهرخ شاهی هم وارد فیلم‌سازی شده است. شاهرخ شاهی که هیچ‌وقت در بازیگری موفقیت چشم‌گیری نداشته است، حالا با دو فیلم مرکورکروم و پارادوکسیکال در بخش فیلم‌های ترسناک جشنواره سیاتل حضور خواهد داشت. گفته می‌شود که این دو فیلم بخشی از یک پنج‌گانه هستند که در فضای وحشت ساخته می‌شوند. به نظر می‌رسد که شاهرخ شاهی همان رویکرد “تا می‌توانی بازی کن” را به فیلم‌سازی هم آورده است.
خود فریدون جیرانی هم در تدارک فیلم جدیدش است. آقای کارگردان بعد از آشفتگی قصد دارد می‌خواهم سالم زندگی کنم را بسازد. این فیلم هنوز پروانه ساخت نگرفته است و احتمالاً این موضوع مربوط به تهیه‌کننده اثر، اعظم تندرو است که او هم هنوز مجوز تهیه‌کنندگی دریافت نکرده است.
از اخبار اکران هم می‌توان به زنبور کارگر به کارگردانی افشین صادقی و نویسندگی سعید نعمت‌الله که آماده نمایش است، اشاره کرد. دیدن این فیلم جرم است ساخته جنجالی رضا زهتابچیان هم بعد از مدت‌ها انتظار برای اکران آبان ماه آماده می‌شود.
مجبوریم ساخته رضا درمیشیان هم بعد از جنجال‌های فراوان موفق به کسب پروانه نمایش شد. البته داشتن پروانه نمایش به معنی اکران نیست و حتماً درمیشیان هم بعد از تجربه عصبانی نیستم این را خوب می‌داند.
درنهایت، زنها فرشته‌اند 2 ساخته آرش معیریان از 18 شهریور اکران آنلاین خود را آغاز می‌کند. به نظر می‌رسد که اوضاع آشفته گیشه، کم‌کم دارد بسیاری از صاحبان آثار را نسبت به اکران آنلاین راغب‌تر می‌کند.

حاشیه های سینمای ایران در هفته ای که گذشت – هفته اول شهریور

اخبار شبکه نمایش خانگی

بعد از پایان هم گناه، شبکه نمایش خانگی روزهای آرامی را می‌گذراند. درحالی‌که دل هم به قسمت‌های پایانی‌اش نزدیک می‌شود، قورباغه اولین تجربه هومن سیدی در شبکه نمایش خانگی، بیشترین احتمال عرضه در آینده‌ای نزدیک را دارد.
دادزن مجموعه دیگری است که به‌زودی وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود. این مجموعه کمدی به کارگردانی عباس خواجوی و تهیه‌کنندگی محمد شهبازی با ستارگانی دور از انتظار برای یک اثر کمدی، به‌تازگی کلید خورده است و از پاییز پخش خود را آغاز می‌کند. علیرضا خمسه، نسرین مقانلو، بهرنگ علوی، خاطره حاتمی و علیرام نورایی، بازیگران این مجموعه هستند.
محمد نیک‌بین هم از ساخت مجموعه‌ای به نام رودررو به کارگردانی تهمینه میلانی برای شبکه نمایش خانگی خبر داده است. کرم مو سی سی
از سوی دیگر، درگیری‌های صداوسیما و وزارت ارشاد بر سر مجوز شبکه نمایش خانگی هم همچنان ادامه دارد. هم رفیق شهاب حسینی بعدازآنکه مجوزش از سازمان سینمایی از طرف ساترا مردود اعلام شد، حالا به این سازمان برای مجوز درخواست داده است. امیر کرابی، مدیر روابط عمومی این برنامه با اشاره به لزوم دریافت مجوز ساترا برای پخش این برنامه از پلتفرم‌های VOD اعلام کرده است که تاکنون روند کاری بدون هیچ مشکلی طی شده است.
به‌هرحال ساترا هرچقدر هم با شهاب حسینی و برنامه‌اش همکاری کند، بعید به نظر می‌رسد که روی خوشی به عادل فردوسی پور نشان دهد. گفته می‌شود که عادل قصد دارد برنامه‌ای بانام نود نو را با آغاز لیگ جدید به‌صورت اینترنتی عرضه کند و حتی شنیده می‌شود که او دوشنبه‌ها را برای برنامه‌اش انتخاب کرده است. یعنی همان زمانی که سال‌ها، آنتن تلویزیون در اختیار نود بود و حالا در اختیار محمدرضا میثاقی و فوتبال برتر است و با شروع لیگ بیستم هم احتمالاً ادامه خواهد داشت. البته همه این‌ها منوط به مجوزهای لازم است و سنگ نینداختن‌های غیر لازم!
خبر خوب اینکه، سفیر چین در دیدار با مدیرعامل ساترا، گفته است که چین حاضر است سریال‌هایش را به‌صورت رایگان در اختیار شبکه نمایش خانگی ایران قرار دهد. دورنمای مشخصی است از آینده شبکه نمایش خانگی که در دست صداوسیما باشد، نه؟

اخبار هنرمندان و حاشیه‌ها

خرس

یکی از جنجالی‌ترین اخبار هفته گذشته، قاچاق خرس، ساخته تحسین‌شده خسرو معصومی در جشنواره سی ام فجر بوده است. نه سال بعد از توقیف خرس نسخه کامل و باکیفیت آن در اینترنت پخش‌شده و گمانه‌زنی‌ها درباره عامل این قاچاق شروع‌شده است. جواد نوروز بیگی، تهیه‌کننده فیلم، داریوش بابائیان و شکوفا فیلم را به‌عنوان پخش‌کننده‌های غیرقانونی این اثر معرفی کرده است. بابائیان هم در واکنش به این اتهام، گفته است که اصلاً شکوفا فیلم پخش‌کننده خرس نبوده است و او و دفترش هیچ نسخه‌ای از این فیلم را در اختیار نداشته‌اند. او همچنین به هم‌زمانی این اتفاق و اتهامات نوروز بیگی با صحبت‌های چند روز گذشته خود درباره پول‌شویی در سینما و نام بردن از جواد نوروز بیگی اشاره‌کرده است. در این میان این اتهام زنی‌ها، فیلم خسرو معصومی بعد از نه سال به غیرحرفه‌ای‌ترین شکل ممکن به هدر رفت و هیچ‌کس از توقیف طولانی‌مدت این فیلم نمی‌گوید.

به یاد مسعود مهرابی و فرهاد مهراد

مسعود مهرابی، مدیرمسئول ماهنامه فیلم، دوشنبه ده شهریور گذشت. مجله فیلم در طول سی‌وهفت سال، یکی از مهم‌ترین رسانه‌های خبری و تحلیلی سینمای ایران بوده است و مسلماً درگذشت مسعود مهرابی، فقدان بزرگی برای سینمای ایران خواهد بود. اما آنچه واضح است، شاگردانی که مهرابی در این سال‌ها تربیت‌کرده است، راهش را ادامه خواهند داد و میراث او همچنان در دستان سینما دوستان باقی خواهد ماند.
یادداشت این هفته را به یاد او و فرهاد مهراد که 9 شهریور سالگرد درگذشتش بود، به پایان می‌بریم.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته حاشیه های سینمای ایران در هفته ای که گذشت – هفته دوم شهریور اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا