اخبار کسب و کار

واکین فینیکس می‌توانست در تاریک‌ترین فیلم تولید نشده بتمن حضور داشته باشد

واکین فینیکس قرار است به‌زودی با فیلم مستقل بزرگ‌ترین دشمن بتمن یعنی جوکر در سینماهای سراسر جهان خوش بدرخشد. اما آیا شما می‌دانستید خود فینیکس نیز نزدیک بود نقش بتمن را بازی کند؟ مدت‌ها قبل از اینکه ایده تولید فیلمی براساس یک کتاب کمیک سطح خیابانی در ذهن کارگردان تاد فیلیپس رشد کند، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی دارن آرونوفسکی در رویای آن بود تا از بازیگر نابغه‌ای چون واکین فینیکس برای ایفای نقش بتمن استفاده کند. آرنوفسکی در این‌باره اعتراف کرد:

«همیشه واکین فینیکس را برای بازی نقش بتمن می‌خواستم.»

درواقع فیلم آرنوفسکی (که قرار بود اقتباسی کوچک از کمیک Batman: Year One باشد.) بتمن را به سمتی هدایت می‌کرد که بسیار شبیه به فیلم مستقل جوکر می‌شد. آرنوفسکی زمانی که این فیلم مراحل تولید خود را می‌گذراند اظهار نظر جالبی راجع‌به آن انجام داد:

«من می‌شنوم که اکنون آن‌ها چگونه راجع‌به فیلم جوکر صحبت می‌کنند و دقیقا این همان حرف من بود. من اینگونه بودم: ما می‌خواهیم در شرق دیترویت و شرق نیویورک فیلم‌برداری کنیم. ما در حال ساختن گاتهام نیستیم. می‌خواهم برای بت موبیل از یک ماشین مدل Lincoln Continental با دو موتور اتوبوس درون آن استفاده کنم.»

این پروژه قرار بود بعد از تصویربرداری فیلم بتمن و رابین به کارگردانی جوئل شوماخر وارد مرحله تولید شود. فیلم بتمن و رابین باعث شد این فرنچایز وارد یک خیابان تاریک شود و ارزش آن زیر سوال برود. این فیلم به‌حدی ضعیف ظاهر شد که سازندگان تصمیم گرفتند نزدیک به یک دهه از تولید مجموعه‌ فیلم‌های این فرنچایز دست بکشند.

طی سال 1997 مراحل تولید فیلم آرنوفسکی در حال انجام شدن بود. اما تولید آن طی سال 2002 کاملا متوقف شد. سپس در سال 2005 کریستوفر نولان براساس درون‌مایه کمیک Batman: Year One فیلم بتمن آغاز می‌کند را تولید کرد. این فیلم به‌حدی موفق عمل کرد که بسیاری از آثار سینمایی هنوز از آن تاثیر می‌گیرند. (فیلم مستقل جوکر نیز با سبک تصویربرداری نولان تولید شد.)

آرنوفسکی ادامه داد:

«فکر می‌کنم اکنون مخاطبان تا حدی شاهد فیلم‌های کمیکی مختلف بودند و از آن لذت بردند که دیگر ایده قبلی ما کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد.»

اما فینیکس قرار بود در فیلم آرنوفسکی چه کاری انجام دهد؟ به‌نظر می‌آید او قرار بود کارهای عجیب‌وغریب زیادی در این فیلم انجام بدهد. درواقع فینیکس این فرصت را داشت تا تمام اتفاقات نمادین و مهم کاراکتر بتمن را تجربه کند. این فیلم نشان‌ می‌داد که بعد از مرگ والدین بروس وین، او همه‌چیز خود را از دست می‌دهد و درنهایت به فردی بی‌خانمان تبدیل می‌شود که در یک گاراژ زندگی می‌کند.

همچنین طی این فیلم ما در وضعیت بدی با کمیسر گوردون آشنا می‌شدیم. قرار بود سازندگان این اثر کاراکتر گوردون را وقتی که هفت‌تیر بر دهانش قرار داده است به ما معرفی کنند. در حقیقت گوردون به‌دلیل وضعیت بد حاکم بر گاتهام اصلا اوضاع خوبی نداشت و تصمیم ‌گرفت به جای ادامه دادن اقدام به خودکشی کند.

البته گوردون بعد از اینکه همسرش باردار می‌شود تصمیم می‌گیرد تا به کمک بروس وین شهر گاتهام را نجات دهد. در این فیلم سلینا کایل نیز یکی از دوستان بروس بود که وقتی یک پلیس نا‌به‌کار قصد داشت به او تجاوز کند این پلیس را به قتل رساند. آلفرد نیز یک آفریقایی-آمریکایی بود که با نام ال کوچک در این فیلم شناخته می‌شد. او در گاراژ پدرش با بروس کار می‌کرد.

فیلم‌نامه این اثر توسط نویسنده کمیک Year One یعنی فرانک میلر نوشته شد. ما در فیلم‌نامه پروژه موردنظر شاهد ردپاهایی از کمیک شهر گناه نیز هستیم که توسط همین نویسنده خلق شده بود. این فیلم‌نامه همچنین شباهت خاصی به ریتم فیلم‌های جوکر و حتی راننده تاکسی دارد. در داستان این فیلم وحشت خاصی وجود دارد که باعث می‌شود ریتم آن بسیار منحصربه‌فرد باشد. دنیای بروس به مانند خود او در این داستان فوق‌العاده و همچنین وحشت‌آور بود.

پس بهتر است قبل از آنکه مردم راجع‌به اینکه تاد فیلیپس چگونه تصمیم گرفت فیلم جوکر را در چنین فضای تاریکی با بازی واکین فینیکس بسازد صحبت ‌کنند، به‌یاد بیاورند دارن آرنوفسکی و فرانک میلر 22 سال پیش در چنین موقعیتی قرار داشتند و می‌خواستند فیلمی با همین زمینه تاریک خلق کنند. حال باید تا زمان اکران جهانی فیلم مستقل جوکر منتظر باشیم و مشاهده کنیم نزدیک‌ترین فیلم به داستان تاریک فیلم تولید نشده بتمن به کارگردانی دارن آرنوفسکی چه بازخوردهایی از سمت مخاطبان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

  • نخستین ویدئوی JoJo Rabbit و صحبت‌های اسکارلت جوهانسون
  • دانلود فیلم برگ جان اثری از ابراهیم مختاری با جوایز فراوان
  • صحبت‌های ریان جانسون راجع‌به آینده جنگ ستارگان (Star Wars)
  • تیزر سریال War of the Worlds منتشر شد

نوشته واکین فینیکس می‌توانست در تاریک‌ترین فیلم تولید نشده بتمن حضور داشته باشد اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا