اخبار کسب و کار

منتقدان می‌گویند «پوکمون: کارآگاه پیکاچو» فیلم خوبی نیست

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

«پوکمون: کارآگاه پیکاچو» (Pokémon: Detective Pikachu) یک فیلم فانتزی معمایی است که توسط راب لترمن کارگردانی شده و آخر هفته آینده در سینماهای ایالات متحده آمریکا اکران خواهد شد.

پوکمون: کارآگاه پیکاچو براساس یک بازی سبک ماجرایی که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود (به همراه یک نسخه جدیدتر در سال ۲۰۱۸) ساخته شده است و اولین نسخه لایواکشن/انیمیشن مجموعه پوکمون است.

عنوان اولیه این بازی منتشرشده در سال ۲۰۱۶ «Detective Pikachu: Birth of a New Duo» بود که توسط شرکت پوکمون و روی کنسول نینتندو ۳دی‌اس منتشر شد. مدتی بعد در سال ۲۰۱۸ این نسخه از بازی جای خود را به یک نسخه گسترده‌تر به نام Detective Pikachu داد.

رایان رینولدز، جاستیس اسمیث و کاترین نیوتون از جمله بازیگران پوکمون: کارآگاه پیکاچو هستند.

ظاهرا این فیلم سینمایی هم مثل اغلب آثاری که از روی‌ بازی‌های ویدیویی ساخته شده‌اند چندان با کیفیت نیست و نتوانسته منتقدان را راضی کند.

از‌ بین ۱۵ نقدی که درباره این اثر نوشته شده ۲ نقد مثبت، ۱۲ نقد میانه و ۱ نقد منفی بوده است. مجموعه این نقدها نمره متای ۴۹ را برای پوکمون: کارآگاه پیکاچو ایجاد کرده است.

مایکل رچشافن منتقد وبسایت هالیوود ریپورتر که به فیلم نمره متای ۶۰ داده است معتقد است این اثر آنقدرها هم بد نیست. رچشافن در نقدش نوشته کسانی که پیش‌بینی می‌کردند «پوکمون: کارآگاه پیکاچو» یکی دیگر از نامزدهای تمشک طلایی امسال باشد چندان تصور درستی از این اثر نداشته‌اند. تمشک طلایی جایزه‌ای است که به بدترین فیلم‌های سال داده می‌شود.

کیت اربلند که در سایت ایندی‌وایر نقدش را منتشر کرده و به فیلم نمره متای ۵۸ داده جلوه‌های بصری فیلم را فوق‌العاده توصیف کرده اما معتقد است با فیلمی بدون فراز و نشیب، گیج‌کننده و ناامیدکننده طرفیم.
به باور این منتقد هر چقدر هم که جلوه‌های بصری به فیلم جلا داده باشند باعث بهبود محتوای اندک و ناچیز روایی نمی‌شوند. اربلند معتقد است «پوکمون: کارآگاه پیکاچو» بیش از آنکه مخاطب را سرگرم‌ کند باعث گیج‌شدن او می‌شود.

پیتر دبروج منتقد ورایتی نمره ۴۰ را برای فیلم در نظر گرفته و نسبت به آن انتقادات تندی را مطرح کرده است. دبروج معتقد است جلوه‌های ویژه به کار رفته در فیلم بسیار بی‌کیفیت‌اند و ناهمخوانی آن با فضای کلی فیلم کاملا به چشم می‌آید.
به گفته دبروج در ساخت «پوکمون: کارآگاه پیکاچو» تنها سعی شده از محبوبیت کلی مجموعه و کاراکترها استفاده شود بدون اینکه اساسا درکی از آن در کار باشد.

نهایتا مارک کندی منتقد اسوشیتد پرس که منفی‌ترین نقد را بر کارآگاه پیکاچو نوشته و نمره پایین ۳۸ را به فیلم داده معتقد است فیلم کاملا فاقد گیرایی لازم است. او فیلم را فاقد انرژی، شور، و جذابیت دانسته و معتقد است حضور رایان رینولدز هم نتوانسته این اثر را نجات دهد.

The post منتقدان می‌گویند «پوکمون: کارآگاه پیکاچو» فیلم خوبی نیست appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا