اخبار کسب و کار

پیتر سلیمانی پور به خانه ابدی بدرقه شد/ پیتر با سرطان نجنگید، زندگی کرد

رسانه نوا – مراسم تشییع پیکر پیتر سلیمانی پور آهنگساز و نوازنده سازهای بادی صبح روز سه شنبه ۲۰ شهریورماه با حضور جمعی از هنرمندان از مقابل تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، در ابتدای این مراسم که امیر بهاری اجرای آن را برعهده داشت، در سخنانی کوتاه گفت: «ما امروز اینجا جمع شده ایم برای بدرقه پیتر سلیمانی پور، انسانی وارسته که گمان می کنم هرکس یکبار با او معاشرت داشته است و به همین واسطه جذب وی شده است و رابطه خود را با او ادامه داده است. برای از دست دادن پیتر سلیمانی پور بسیار متاسفم، هم به واسطه توانایی های بی حصرش و هم برای شخصیت وارسته اش. گمان می کنم پیتر جدا از آثار بی نظیرش، به واسطه زندگی شخصی اش و زیست هنرمندانه اش برایمان مهم باشد.»

سیاوش روشن (نوازنده عود و از دوستان پیتر سلیمانی پور) اولین سخنران این مراسم بود و دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: «امروز می خواهم در ارتباط با صمیمی ترین دوست سال های اخیرم صحبت کنم. صحبت درباره انسان انسان های حقیقی شبیه قصه های افسانه ای است؛ ارزش گفتن دارد به خاطر اینکه سرگرم کننده است بلکه چون الهام بخش است. آشنایی با او از ۸ سال گذشته تا به حال یکی از بهترین اتفاق های زندگی من بود. او روز به روز در مسیر رشدش قدم برمی داشت. پیتر برای و بقیه یک انسان حقیقی است نه به معنای بی نقص بودن بلکه صداقت داشت که در موسیقی او نیز وجود دارد. در موسیقی او چیزی جز صداقت و ذوقی که همه چیز را زیباتر کند، نمی شنوم. او در موسیقی ایران جزو اولین افرادی است که موسیقی جز و تلفیقی کار کردند و تاثیرش کاملا مشهود است.»

وی افزود: «از بین سازهایی که با هم نواختیم و موسیقی هایی که ساختیم، حسرت من این است که نتوانستیم آن ها را به دلیل مشکل دست من و سرطانی که پیتر هشت سال پیش داشت و سال گذشته مشکل او حاد شد، اجرا کنیم. من باید بپذیرم که پیتر دیگر در میان ما نیست و این شجاعت را داشته باشم که مثل او به خود و دنیای خودم نگاه کنم تا بتوانم اطرافم را زیباتر کنم. این مهم ترین پیام پیتر به من و همه ما بود و این موضوع را می توانیم در آثارش هم ببینیم. امروز از او خداحافظی می کنیم اما لبخند همیشگی او و هوش سرشار او و البته یاد و خاطره او همواره با ما خواهد بود.»

سپس امیر بهاری افزود: «پیتر سلیمانی پور تنها یک موسیقیدان نبود، او گرافیست توانایی هم بود اما همواره تاکید داشت که گرافیک برایش شغل است و موسیقی چیزی دیگر.»

در ادامه مراسم هومن مرتضوی (گرافیست و از دوستان نزدیک پیتر سلیمانی پور) نیز به پشت تریبون آمد و دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: «ما بچه هایی هستیم که در دهه ۶۰ شکل گرفتیم. این دهه معرف حضور همه ما است به دلیل اینکه در دهه ای بود که تنها تکیه گاه ما همین دوستان ما بودند که اکنون در اینجا آرام گرفته اند. پیتر برای من همیشه زنده است و او را هیچ وقت به عنوان گرافیست جدی نگرفتیم گرچه او گرافیست خوبی بود که هر سفارشی را به بهترین شکل انجام می داد اما من هیچ وقت کارت ویزیتی از او به عنوان گرافیست ندیدم.»

وی افزود: «شغل پیتر به اعتقاد من موسیقی بود. کاری که پیتر در موسیقی کرد انتها ندارد. او هیچ وقت بهترین قطعه اش را نساخت به دلیل اینکه این قطعه گویا در راه بود. چهره او اصولا شاکی بود اما طنز غریبی داشت که برای ما تبدیل به تفریح شده بود. چرایی این ماجرا هم به خاطر هوش او بود که با وجود بی مزگی لطیفه هایش خودش بود و یک مدل داشت. من همیشه از این گردهمایی ها فرار کردم اما اکنون اینجا هستم و می خواهم بگویم حیف که او رفت؛ اما این حیف را زمانی می گویم که او تمام کارهایی را که باید انجام می داد، انجام داد. تمام هدف او به جای مسافرکشی تصویر خلق موسیقی در تصویر بود. حضور او باعث شد که من موسیقی جز را شناخته و آن را گوش دهم. من بر این باورم او قابل تکرار نیست و حسرت نبودنش با ما خواهد بود.»

در بخش پایانی این مراسم آزاده بابایی فر (از نزدیکان پیتر سلیمانی پور) نیز دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: «یکی از دلایلی مهم جمع شدن ما در اینجا بدرقه کردن عزیزی است که دوستش داشتیم. امیدوارم بتوانم به عنوان یکی از نزدیکان پیتر تسکین دهنده غم سایر دوستانس باشم. پیتر نسبت به وضعیت سختی که داشت، در آرامش رفت. سختی های خیلی زیادی در این مدت تحمل کرد اما این دوره پر از عشق و لبخند و سبک بالی و رنگ و صدا و خلق اثر جدیدش بود. من یاری را همراهی کردم که بسیار مرد شجاع و آگاه و مقاوم و پر از زندگی بود. او به من نیرو می داد که با او جلو بروم. او با سرطان نجنگید بلکه با آن زندگی کرد؛ چراکه قبول داشت بیماری و مرگ بخشی از زندگی است.»

پس از صحبت های آزاده بابایی فر، پیکر پیتر سلیمانی پور برای خاکسپاری در آرامستان مسیحیان بدرقه شد.

کارن همایون فر، رضا اصغرزاده، داود گنجه ای، علی ترابی، آرش پژندمقدم، غلام علمشاهی، هوشنگ کامکار، علی بوستان، نوید گوهری، شهرام گوهری، کیوان پهلوان، رامین بهنا، میلاد باقری، علیرضا اولیایی، علیرضا میرآقا، کریستف رضاعی، مسعود شعاری، هومن نامداری، پویا نیکپور، امید نعمتی، همایون نصیری، سردار سرمست، آذین موحد، درشن آنند، بابک چمن آرا، مانی مزکی، سودابه سالم و… از جمله حاضر در مراسم بودند.

گفتنی است؛ مرحوم پیتر سلیمانی پور نوازنده سازهای بادی عصر روز ۱۸ شهریورماه در سن ۵۰ سالگی درگذشت و مراسم ترحیم این نوازنده برجسته روز پنجشنبه ۲۲ شهریورماه در کلیسای ارتدوکس روس برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیتر سلیمانی پور

نوشته پیتر سلیمانی پور به خانه ابدی بدرقه شد/ پیتر با سرطان نجنگید، زندگی کرد اولین بار در رسانه نوا. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا