اخبار کسب و کار

نمونه تصاویر گرفته شده با چهار دوربین گلکسی A9 را ببینید

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

گوشی گلکسی A9 که به تازگی معرفی شد، اولین گوشی چهار دوربینه دنیا به حساب می‌آید. در بخش دوربین گلکسی A9 یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی قرار گرفته است. در کنار این دوربین، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی برای سنج عمق میدان، یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با زوم دو برابری و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض، حاضر خواهند بود. از زمان شایعات تا پس از معرفی، بسیاری مشتاق بودند ببینند هر کدام از این دوربین‌ها، با چه کیفیتی تصاویر را ثبت می‌کنند. حالا در ادامه، اولین نمونه تصاویر، از تمام این دوربین‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

لنز زاویه عریض یا اولترا واید در دوربین گلکسی A9 دلیل کافی برای بسیاری است تا به خرید این گوشی فکر کنند اما حضور سه دوربین دیگر نیز هیجان انگیز است. از بین این چهار دوربین شاید تنها حضور دوربین سنجش عمق میدان اضافی باشد. این دوربین درواقع هیچ عکسی ثبت نمی‌کند و تنها در عکاسی در حالت پرتره، می‌تواند سوژه را تشخیص داده و از پس‌زمینه جدا کند. این ویژگی را بسیاری از گوشی‌ها مثل پیکسل‌های گوگل یا آیفون XR تنها با یک دوربین انجام می‌دهند اما شاید قدرت کم پردازشی در این گوشی، وجود این دوربین را الزامی کرده باشد. دوربین اصلی ۲۴ مگاپیکسلی نیز می‌توانست جایگزین دوربین سنجش عمق میدان شود اما از این دوربین تنها برای زوم کردن استفاده خواهد شد.

البته که نتیجه و قضاوت نهایی این دوربین‌ها به بررسی تخصصی گوشی موکول می‌شود اما تا آن زمان، بد نیست نگاهی به عکس‌های گرفته شده با این دوربین‌ها بیاندازیم. عکس زیر با دوربین اصلی ۲۴ مگاپیکسلی گرفته شده که شارپنس خیلی خوب و رنگ‌هایی دلپذیر دارد. به طور کل این دوربین عملکرد خیلی خوبی در شرایط مختلف خواهد داشت.

عکس دوم با دوربین اولترا واید گلکسی A9 گرفته شده که میزان شارپنس و به طور کیفیت عکس در سطح مطلوبی بوده اما مثل دوربین اصلی عالی نیست و می‌توان در برخی شرایط به آن اتکا کرد. شاید اگر در نور روز با این دوربین گلکسی A9 عکاسی می‌شد، نتیجه بهتری ثبت می‌شد.

عکس سوم اما از دوربین تله فوتو یا زوم بوده که باید بگوییم واقعا ضعیف ظاهر شده است. در این عکس میزان شارپنس خیلی کم شده و گویا گوشی افکت‌های کاهش نویز را به میزان زیادی اعمال کرده است. نکته عجیب، رنگ‌های متفاوت این دوربین با دوربین اصلی است که ممکن است در بروزرسانی‌های نرم‌افزاری بعدی، این تفاوت از بین برود. برای مقایسه به رنگ سقف ماکت ساختمان نگاه کنید که در عکس تله فوتو نسبت به عکس اصلی، پررنگ‌تر شده است.

عکس آخر، یک عکس گرفته شده در حالت پرتره است. برای این حالت، گوشی از دوربین تله فوتو و دوربین سنجش عمق میدان استفاده می‌کند تا عکس‌های پرتره را ثبت کند. لبه‌های ساختمان که مرز بلور شدن تصویر به حساب می‌آید، خیلی خوب تشخیص داده نشده و بخش‌هایی از سقف یا درختان پشت ساختمان نیز به شکل مصنوعی بلور شده‌اند.

در نهایت شاید این قضاوت تنها با چهار عکس، کمی زود باشد اما به نظر نمی‌رسد چهار دوربین این گوشی در حد و اندازه پرچمداران ظاهر شود. تنها نقطه قوت این سیستم چهار دوربینه، دوربین اصلی و دوربین اولترا واید به نظر می‌رسد. البته سامسونگ هم می‌تواند با بروزرسانی‌های نرم‌افزاری، اشکالات مذکور را برطرف کند. شما درباره این عکس‌ها چه فکر می‌کنید؟

منبع: SamMobile

The post نمونه تصاویر گرفته شده با چهار دوربین گلکسی A9 را ببینید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا