اخبار سینما

معرفی بهترین فیلم اسکار 2023

فیلم همه چیز همه جا به یکباره یکی از بهترین فیلم‌های سال 2022 و از آثار جذاب درام کمدی محصول کمپانی A24 است. با معرفی فیلم سینمایی همه چیز همه جا در هر زمان همراه ما باشید.

فیلم همه چیز همه جا به یکباره 2022 (Everything Everywhere All at Once) اثری درام کمدی و ابزورد به نویسندگی و کارگردانی دنیل کوان (Daniel Kwan) و دنیل شاین‌آرت (Daniel Scheinert) که با نام دنیلز (Daniels) شناخته می‌شوند است. داستان این فیلم درباره زنی چینی-آمریکایی است که متوجه می‌شود به کمک نسخه‌های دیگر خودش در جهان‌های موازی، باید دنیا را نجات دهد. فیلم Everything Everywhere All at Once 2022 در ترکیب ژانرهای مختلف کمدی سیاه، علمی تخیلی، فانتزی، هنرهای رزمی و انیمیشن ساخته شده است.

فیلم همه چیز همه جا ناگهان ۲۰۲۲ در سرتاسر جهان بیشتر از 104 میلیون دلار فروش داشته و به پرفروش‌ترین فیلم کمپانی A24 تبدیل شده است. منتقدان تصویرسازی‌ها، کارگردانی، هنرنمایی بازیگران و پرداختن به مفاهیمی چون اگزیستانسیالیسم، پوچ‌گرایی و هویت آسیایی آمریکایی را در فیلم Everything Everywhere All at Once 2022 ستودند.

داستان فیلم همه چیز همه جا به یکباره

داستان این فیلم سه بخش دارد: بخش 1. Everything (همه چیز)، بخش 2. Everywhere (همه جا) و بخش 3. All at Once (به یک باره). شخصیت اصلی فیلم همه چیز همه جا به یکباره 2022 زنی چینی آمریکایی به نام اولین وانگ است که به همراه همسرش یک خشکشویی را اداره می‌کنند. آنها به همراه دخترشان، جوی و پدر اولین، گونگ گانگ که مردی سنتی است زندگی می‌کنند.

همه چیز از جایی شروع می‌شود که اولین و همسرش برای مشکلات مالیاتی به اداره مالیات می‌روند و در آنجا اولین نسخه‌ای از همسرش را می‌بیند که در واقع از جهانی موازی به دنیای آنها آمده است. اولین متوجه می‌شود که او تنها کسی است که می‌تواند ناجی جهان باشد.

بازیگران فیلم همه چیز همه جا ناگهان ۲۰۲۲

کوان و شاین‌آرت تحقیقات روی موضوع مالتی‌ورس را از سال 2010 شروع کردند و نوشتن فیلمنامه را از سال 2016 آغاز کردند. نقش اصلی فیلم در واقع برای جکی چان (Jackie Chan) نوشته شده بود، اما بعد از بازنویسی فیلمنامه نقش را به میشل یئو (Michelle Yeoh) دادند. فیلمبرداری از ژانویه 2020 شروع شد و در مارس همان سال به پایان رسید. موسیقی فیلم Everything Everywhere All at Once 2022 را نیز سون لوکس (Son Lux) ساخته است. در ادامه مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم همه چیز همه جا به یکباره 2022 خواهیم داشت.

میشل یئو در نقش اولین وانگ

میشل یئو بازیگر اهل مالزی متولد 6 آگوست 1962 برابر با 15 مرداد 1341 است که با بازی در فیلم های اکشن هونگ کونگی در دهه 90 میلادی و سپس فیلم جیمز باند Tomorrow Never Dies محصول سال 1997 و فیلم Crouching Tiger, Hidden Dragon محصول سال 2000 شناخته شد. وی در اولین فیلم‌های هنگ کنگی‌اش با نام میشل خان (Michelle Khan) شناخته می‌شد.

استفانی هسو در نقش جوی وانگ

استفانی هسو (Stephanie Hsu) بازیگر آمریکایی متولد 25 نوامبر 1990 برابر با 4 آذر 1369 است. وی از تئاتر وارد حوزه بازیگری شد و در آثاری چون سریال درام کمدی The Marvelous Mrs. Maisel و فیلم Everything Everywhere All at Once 2022 بازی کرده است.

کی هوی کوان در نقش ویموند وانگ

کی هوی کوان (Ke Huy Quan) بازیگر آمریکایی متولد 20 آگوست 1971 برابر با 29 مرداد 1350 است. از آثار این هنرپیشه می‌توانیم به فیلم اکشن Indiana Jones and the Temple of Doom محصول سال 1984، فیلم کمدی The Goonies محصول سال 1985، سیتکام Head of the Class و فیلم همه چیز همه جا ناگهان ۲۰۲۲ اشاره کنیم.

جوایز و افتخارات فیلم سینمایی همه چیز همه جا در هر زمان

در جدول پایین هم می‌توانید برخی جوایزی که این فیلم و عواملش تا حالا دریافت کرده‌اند را مشاهده کنید.

جشنواره/مراسم جایزه دریافت‌کننده
انجمن فیلم آمریکا 10 فیلم برتر سال فیلم همه چیز همه جا به یکباره
فیلم به انتخاب منتقدان (Critics’ Choice Movie Awards) بهترین فیلم فیلم سینمایی همه چیز همه جا در هر زمان
فیلم به انتخاب منتقدان بهترین کارگردانی دنیل‌ها
فیلم به انتخاب منتقدان بهترین بازیگر مکمل مرد کی هوی کوان
فیلم به انتخاب منتقدان بهترین فیلمنامه غیراقتباسی دنیل‌ها
فیلم به انتخاب منتقدان بهترین تدوین پل راجرز (Paul Rogers)
گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم کمدی یا موزیکال میشل یئو
گلدن گلوب بهترین بازیگر مکمل مرد در فیلم کی هوی کوان
ساتورن بهترین فیلم فانتزی فیلم سینمایی همه چیز همه جا در هر زمان
ساتورن بهترین بازیگر زن میشل یئو
ساتورن بهترین بازیگر مکمل مرد کی هوی کوان
ساتورن بهترین نسخه ویژه فیلم با کیفیت 4K فیلم سینمایی همه چیز همه جا در هر زمان

کلام آخر

یک اثر درام کمدی جذاب که بینندگان و منتقدان زیادی طرفدارش شده‌اند و جوایز متعددی را از آن خود کرده. نظر شما درباره فیلم Everything Everywhere All at Once 2022 چیست؟ آیا آن را تماشا کرده‌اید؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را درباره فیلم همه چیز همه جا ناگهان ۲۰۲۲ با ما و دیگر خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا