اخبار سینما

پرفروش‌ها از پرده بروند!

شورای صنفی نمایش از برخورد با سینماهایی خبر داد که به سمفا متصل نشده‌اند.

شورای صنفی نمایش مصوبات جلسه دیروز ۲۲ اسفند ماه را در اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در این اطلاعیه که توسط روابط عمومی این شورا برای رسانه‌ها ارسال شده، آمده است:

«آخرین جلسه شورای صنفی نمایش سال ۱۴۰۰ امروز یکشنبه ۲۲ اسفند با حضور اعضا و مدیرکل نظارت بر نمایش تشکیل و در موارد ذیل اتخاذ تصمیم گردید:

۱- اکران هفت فیلم سینمایی «موقعیت مهدی»، «روز صفر»، «مرد بازنده»، «شادروان»، «گل به خودی»، «قدغن» و «سگ‌بند» از روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در سینماهای سراسر کشور قطعی است.

۲- اکران فیلم‌های سینمایی «مورچه‌خوار»، «عنکبوت»، «عاشق‌پیشه»، «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان»، «مرد نقره‌ای» و «مستطیل قرمز» همچنان ادامه خواهد داشت.

۳- همه سینماهای کشور از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ فقط مجاز به اکران فیلم‌های فوق‌الذکر هستند و نمایش سایر فیلم‌ها تخلف محسوب می‌شود.

۴- تمامی سینماهای کشور موظف به اتصال به سیستم سمفا هستند، در غیر این صورت فروش بلیت تخلف آشکار محسوب شده و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.»

بر اساس بند ۳ این اطلاعیه، نمایش فیلم‌هایی که پیش از بهمن ۱۴۰۰ روی پرده رفتند، متوقف خواهد شد. بر این اساس فیلم‌های سینمایی «دینامیت»، «گشت ۳» و «بی همه چیز» که همچنان فروش مناسبی داشتند و در هفته گذشته به ترتیب یک میلیارد تومان، ۴۲۲ میلیون تومان و ۱۶۷ میلیون تومان فروخته بودند، ادامه نخواهد یافت. این در حالی است که مصوبه شورای صنفی نمایش در جلسه ۱۵ اسفند ماه، نمایش این آثار را در پردیس‌های بیشتر از ۶ سالن مجاز دانسته بود.

بنابراین فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی، با فروش ۵۸ میلیارد تومان در ۲۵ اسفندماه به اکران خود پایان خواهد داد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا