اخبار سینما

معرفی سریال مترجم با حضور جذاب صابر ابر

سریال مترجم که یکی دیگر از مجموعه های شبکه خانگی است که بهرام توکلی نوشته و کارگردانی کرده است.

سریال مترجم به کارگردانی و نویسندگی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان هر هفته شبانگاه در سایت موویانه در اختیار مخاطبان قرار داده است.

خلاصه داستان سریال مترجم

یک مترجم جوان در شغلش مسیرهای تازه‌ای را کشف می‌کند. رفتن در این مسیرهای پر پیچ و خم باعث می‌شود تا او به رازی خانوادگی پی ببرد که بر زندگی و آینده‌ خود و خانواده‌اش سایه می‌اندازد. سایه‌ای که می‌تواند آرامش یک شهر را تهدید کند.

معرفی کارگردان سریال مترجم

بهرام توکلی (زادهٔ ۴ آذر ۱۳۵۵) فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایرانی ا‌ست. او دارای مدرک کارشناسی تاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس است. وی فعالیت سینمایی را با کارگردانی فیلم‌های کوتاه شروع کرد. وی در ساخت چندین برنامه تلویزیونی به عنوان طراح صحنه و نویسنده متن شرکت داشته و همچنین عضو هیئت انتخاب و داوری در چندین جشنواره فیلم در طول سالهای فعالیتش بوده‌است.

معرفی بازیگران سریال مترجم

این سریال که درامی معمایی که بیشتر به سریال های خارخی می خورد که ابتدا گنگ اما در ادامه جذاب می شود.

معرفی صابر ابر در نقش مهندس

صابر ابَر (۱۸ خرداد ۱۳۶۳ در تهران) بازیگر سینما و تئاتر ایرانی است. وی به خاطر بازی در فیلم درباره الی نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در ۲۷ امین جشنواره فیلم فجر و به خاطر بازی در فیلم دایره زنگی نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در ۲۶ امین جشنواره فیلم فجر شد.

معرفی مهتاب ثروتی در نقش غزاله

مهتاب ثروتی (زاده ۲ بهمن ۱۳۷۰) عکاس و بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. او بیشتر برای بازی در فیلم شیطان وجود ندارد که برنده خرس طلایی در هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین شد؛ شناخته می‌شود.

دانلود سریال مترجم
معرفی پانته آ پناهی ها در نقش همسر برادر غزاله

پانته‌آ پناهی‌ها (زاده ۱۳۵۶ در تهران) بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون و منشی صحنه و انتخاب بازیگر اهل ایران است. وی در آلبوم در شعله با تو رقصان به همراه صابر ابر با مهیار علیزاده همکاری داشته‌است.

نقد کوتاه سریال جذاب مترجم

شروع سریال شاید کمی گنگ به نظر برسد با آدم و آدم‌هایی که گویی نمی‌توان هیچ نقطه اشتراکی برای پیگیری داستان‌شان در سریال پیدا کرد. اما کافی‌ست تا حدود دقیقه ۳۰ قسمت نخست را صبورانه نظاره‌گر باشید بی‌آنکه بخواهید به خودتان برای درک صحنه‌ها و تصاویر متعددی که جلوی چشم‌هایتان رژه می‌روند فشاری بیاورید به یک‌باره از حدود دقیقه ۳۰ تا ۳۸ همه‌چیز عوض می‌شود و ناخودآگاه مجبور می‌شوید روی مبلی که احتمالا نشسته‌اید کمی جابجا شوید و با دقت بسیار داستان مجموعه را دنبال کنید.

بهرام توکلی جزو کارگردانانی است که خود فیلمنامه‌اش را می‌نویسد در نتیجه شناخت کاملی از آدم‌های گاه کم اهمیت از نگاه تماشاگر آثارش را دارد. احتمالا اگر فیلم «من دیگو مارادونا هستم» او را دیده باشید یا فیلم «آسمان زرد کم عمق» و یا حتی «اینجا بدون من» می‌دانید که با کارگردان و نویسنده‌ای سروکار دارید که اگر کمی صبوری کنید خیلی زود درگیر داستان‌ها و آدم‌های فیلم‌هایش می‌شوید.

«مترجم» مجموعه‌ای با آدم‌های ساده و روابطی پیچیده است که در آن آدم‌ها به جهت منافعی که دارند سرو کارشان به جنایت و زدوبند‌های خلافکارانه از یک سو و کشف حقیقت از سویی دیگر می‌افتد. حال اگر کسی بخواهد از دل این آدم‌ها و مناسبات آنها حقیقتی را کشف کند می‌داند که باید بهایی گزاف برای آن بپردازد. وگرنه که به قول غزاله راوی داستان مجموعه مترجم «بیشتر آدم‌ها توی زندگی‌شان اگر مشکلی ندارند به خاطر این است که یاد گرفته‌اند چیزهایی را فراموش کنند» اما در «مترجم» هم ناهید و بعدتر هم غزاله می‌دانند که نمی‌توانند چیزهایی را فراموش کنند، که می‌دانند کشف حقیقت تاوانی سخت دارد.

ساعت پخش سریال معمایی مترجم

سریال مترجم در تاریخ 28 در ماه 1401 در شبکه نمایش خانگی منتشر گردید و قسمت های جدید این مجموعه در روز های چهار شنبه ساعت 20 از وبسایت موویانه منتشر خواهد شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا