اخبار سینما

سریال خانگی «سووشون» اول به سینما می‌آید

در حالی‌که خبرهای منتشر شده از پروژه‌ی جدید نرگس آبیار با نام «سووشون» از ساخت نخستین سریال او برای پخش از شبکه نمایش خانگی حکایت داشت، به نظر می‌رسد این فیلمساز قصد دارد ابتدا فیلم سینمایی «سووشون» را روی پرده سینماها نمایش دهد.

نرگس آبیار که این روزها فیلم «ابلق» را در سینماهای کشور در حال اکران دارد، از یک سال قبل درگیر پروژه‌ای شد که لوکیشن انتخابی‌اش در شیراز یعنی «باغ عفیف‌آباد» حاشیه‌های بسیاری را برایش به وجود آورد و برخی اعتراض‌ها از سوی دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر آسیب رسیدن به بخشی از ابنیه این باغ زیبای تاریخی او را مجبور به ارایه توضیحاتی کرد تا تاکید کند خودش هم دغدغه‌ی میراث فرهنگی دارد و امیدوار است با ساخت این اثر ذره‌ای از تاریخ و فرهنگ مردم و معماری شگفت‌انگیز شیراز را معرفی کند.

این کارگردان سینما سال ۱۳۹۹ برای ساخت «سووشون» براساس رمان معروف سیمین دانشور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفت و پروژه‌ی خود را شروع کرد و در حالی که تقریباً به روزهای پایانی کار خود رسیده، هفته‌ی گذشته خبر رسید که اعضای شورای صدور مجوز تولید ساترا (سامانه تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر) با طرح سریال «سووشون» به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی موافقت کرده‌اند. این در حالی است که به تازگی درخواست سازندگان این اثر برای دریافت پروانه ساخت در قالب “فیلم بلند داستانی سینمایی” در سایت سازمان سینمایی وزارت ارشاد ثبت شده است و به نظر می‌رسد آبیار و قاسمی قصد دارند ابتدا نسخه‌ی سینمایی «سوشون» را اکران کنند.

با ثبت این درخواست جدید می‌توان گفت که تولید و نمایش توأمان نسخه‌های سینمایی و سریال از پروژه‌های تصویری اتفاقی است که از این پس بیشتر شاهد آن خواهیم بود، زیرا هزینه‌های سنگین ساخت و شاید برنگشتن سرمایه در اکران، سینماگران را ترغیب کرده تا به فکر نمایش آثار خود در قالب‌های گوناگون باشند.

دراین مورد چند روز قبل مهران برومند، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی نیز به ایسنا گفت که این فیلم در ماه‌های آینده در سینماها اکران خواهد شد و پس از آن در قالب یک سریال پنج قسمتی از یک پلتفرم اینترنتی نمایش داده می‌شود.

پیش‌تر فیلم «موقعیت مهدی» هم شرایطی مشابه داشت و در حالی که هادی حجازی‌فر مشغول ساخت این سریال بود، ناگهان اعلام شد که یک نسخه سینمایی مجزا از این مجموعه در جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کند که بعد از آن، نوروز امسال در سینماها اکران شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا