اخبار سینما

نمایش مستند کارگردان کشته شده لیتوانیایی در جشنواره کن

مسئولان جشنواره کن یک فیلم از کارگردان کشته شده لیتوانیایی در شهر ماریوپول اوکراین را به فستیوال اضافه کردند.

به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم کن اعلام کرد که آخرین فیلم زندگی مانتاس کوداراویشیوس فیلمساز لیتوانیایی در دوره هفتاد و پنجم جشنواره که هفته آینده برگزار می شود، به نمایش در خواهد آمد.

کوداراویشیوس لیتوانیایی در حال فیلمبرداری یک مستند در کشور اوکراین و در شهر ماریوپول بود که اوایل آوریل امسال در هنگام تهاجم روسیه به اوکراین کشته شد.

این مستند که اکنون «ماریوپول ۲» نام دارد، ۱۹ می در سالن سینمای بونوئل و در ۲۰ می در سالن سینمای انیس واردای جشنواره کن نمایش داده می شود.

در بیانیه مطبوعاتی جشنواره کن این چنین توضیح داده شده است: همانطور که می دانیم، مانتاس کوداراویشیوس، فیلمساز لیتوانیایی کارگردان فیلم های «برزخ» (۲۰۱۱)، «ماریوپول» (۲۰۱۶) و «پارتنون» (۲۰۱۹) در اوایل آوریل امسال توسط روس ها دستگیر و به قتل رسید. نامزد او، هانا بیلوبروا که در آن زمان با او بود، توانست فیلم‌های فیلم‌برداری شده در آنجا را بازگرداند و آن را با دونیا سیچوف تدوین کند. عنوان فیلم نیز «ماریوپول ۲» است و نمایش آن ضروری بود، به این ترتیب ما آن را به جشنواره اضافه کردیم.

این فیلم مستند به بخش نمایش های ویژه جشنواره اضافه شد.

جشنواره کن امسال به سنت گذشته بین روزهای ۱۷ تا ۲۸ می برگزار می شود. سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا تاریخ برگزاری این جشنواره یک ماه به تاخیر افتاده بود.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا