اخبار تکنولوژی

زیرساخت و حساب‌های فروشنده پگاسوس در آمازون بسته شد

واحد خدمات ابری آمازون (AWS) زیرساخت و اکانتهای مرتبط با گروه NSO که فروشنده جاسوس افزار اسرائیلی پگاسوس است را بست.

یافته های تحقیقات یک کنسرسیوم متشکل از ۱۷ سازمان رسانه ای نشان می دهد جاسوس افزار پگاسوس که ساخت شرکت اسرائیلی NSO است، در هک تلفنهای هوشمند متعلق به روزنامه نگاران، فعالان و مدیران تجاری سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

این جاسوس افزار در تلفنهای همسر و نامزد جمال خاشقچی، روزنامه نگاری سعودی که در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید، وجود داشته است. شماره تلفن آنها در فهرست بیش از ۵۰ هزار تلفنی قرار دارد که اهداف احتمالی جاسوسی با استفاده از پگاسوس بوده اند. در این فهرست شماره تلفن خبرنگاران سازمانهای خبری شامل سی ان ان، آسوشیتدپرس، صدای آمریکا، نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، بلومبرگ نیوز، لوموند فرانسه، فایینشیال تایمز و الجزیره قطر دیده می شود.

جاسوس افزار پگاسوس به دولتها و سازمانهای دولتی فروخته می شود و می تواند از طریق یک لینک به تلفنهای همراه رخنه کند و پنهانی به ثبت ایمیلها، تماسها و پیامهای متنی بپردازد. در بعضی از موارد این جاسوس افزار بدون این که قربانی روی لینکی کلیک کند، خود را فعال می کند. معلوم نیست چه تعداد شماره تلفن در فهرست منتشره از سوی این کنسرسیوم رسانه ای هدف قرار گرفته اند.

شرکت NSO در واکنش به یافته های این کنسرسیوم رسانه ای تکذیب کرد که فناوری این شرکت علیه خاشقچی مورد استفاده قرار گرفته است. این شرکت ماه گذشته در نخستین گزارش سالانه شفافیت و مسئولیت پذیری خود مدعی شد محصولاتش از سوی دولتها برای مقابله علیه حملات تروریستی و متلاشی کردن حلقه های قاچاق موارد مخدر مورد استفاده قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی آمازون اعلام کرد وقتی ما از این فعالیت مطلع شدیم، به سرعت زیرساخت و حسابهای مربوط را بستیم. با این حال آمازون مشخص نکرد که آیا حسابهای مذکور به شرکت NSO تعلق داشته اند یا خیر.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا