اخبار کسب و کار

وضعیت رجیستر آیفون 12

برای بسیاری از کاربران ایرانی این سوال به وجود آمده که پس از عرضه آیفون 12 در سپتامبر یا اکتبر امسال آیا امکان رجیستر کردن آن وجود خواهد داشت یا خیر؟
ممنوعیت رجیستر مسافری به صورت غیر حضوری:

روز گذشته، 22 شهریور 1399 بنا به خبری در سایت ایسنا به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران خبر از ممنوعیت ثبت غیرحضوری تلفن همراه مسافری ارائه داده شد. بنا بر این گزارش،

هر گونه ثبت و رجیستری تلفن همراه مسافری به صورت غیرحضوری ممنوع شده است و دیگر امکان استفاده از رویه مسافری به صورت غیرحضوری برای مسافران وجود ندارد؛ از این پس مسافران برای رجیستر کردن گوشی خود باید از خود گمرک اقدام کنند.

در این سمت، شرکت اپل گوشی‌ های آیفون جدید خود را آماده و به بازار عرضه میکند. به احتمال زیاد کمپانی اپل چند هفته پس از معرفی این محصولات، آن‌ ها را آماده تزریق در بازار جهانی خواهد کرد،حال، سوال این است که آیا کاربران ایرانی می‌توانند از این محصول استفاده کنند یا باید محدود به استفاده از مدل‌های قدیمی‌ تر باشند.

طبق قوانین رجیستری در ایران، تلفن های هوشمندی که از خارج کشور وارد می‌شوند، فقط برای 30 روز امکان دریافت سرویس‌ های ارتباطی را در شبکه ایران دارند، مگر اینکه با طی کردن مراحل قانونی دستگاه در شبکه ایران رجیستری شود.

رجیستر آیفون 12

فعلا تصمیمی در مورد ممنوعیت واردات گوشی های آیفون از سوی مقامات دولتی گرفته نشده است و احتمال ممنوعیت واردات دولتی آن کم است؛ از روی دیگر سامانه همتا دیگر به صورت غیر حظوری گوشی های جدید را ریجستر نمیکند و باید گوشی هایی که به صورت مسافری وارد کشور میشوند توسط هر فرد در گیت گمرک ریجستر شوند.

آیا آیفون 12 ریجستر میشود ؟

این خبر به صورت رسمی در سایت گمرک کشور قابل مشاهده میباشد:

بر اساس این ابلاغ مدیر کل مرکز واردات و معاونت پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از این پس اظهار و ثبت تلفن همراه مسافرین به صورت غیر حضوری امکان پذیر نبوده و صرفا در محل مبادی ورودی کشور طی تشریفات گمرکی و در لحظه ورود انجام میگردد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا