اخبار کسب و کار

معرفی اپل واچ اپل – سیر تکاملی، مشخصات فنی و سری های اپل واچ

معرفی اپل واچ

اپل واچ (Apple Watch) یا ساعت اپل یک ساعت هوشمند است که شرکت اپل آن را در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۱۴ (۱۸ شهریور ۱۳۹۳) همراه با آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس رونمایی کرد.

اپل در این ساعت به‌طور پیش‌فرض ۲ نرم‌افزار در زمینه سلامت به نام‌های Workout و Fitness را ارائه نمود. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به نمایش ضربان قلب، ضدآب بودن و پشتیبانی از سیری اشاره کرد. همچنین می‌توان برای بهره‌گیری از برخی نرم‌افزارها همچون Apple Maps نیز ساعت اپل را با آیفون همگام‌سازی کرد.

این ساعت نخستین محصول جدیدی است که از زمان عرضه آی پد و بعد از مرگ استیو جابز، مدیرعامل سابق این شرکت معرفی می‌شود. البته در سال ۲۰۱۷ اپل واچی جداگانه منتشر شد که قابلیت نصب سیم کارت داردو می‌تواند مستقل از آیفون تماس بگیرد و RAM آن به ۸ گیگ افزایش یافته

اکثر ساعت‌های اپل که در حال حاضر تولید می‌شوند نیازمند سیستم عامل آیفون 5S یا بالاتر iOS 11 و مدل سری 3 LTE نیاز به آیفون ۶ یا بالاتر با هستند.

اپل واچ در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۱۵ منتشر شد و به سرعت به یکی از محبوبترین گجت‌های پوشیدنی دنیا با ۴٫۲ میلیون فروش در سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۵ تبدیل شد.

نسل دوم ساعت‌های اپل در سپتامبر ۲۰۱۶ در دو سری روانه بازار شد: سری اپل واچ ۱ و اپل واچ سری ۲، در حالی که نسل اول از رده خارج شد.

سری ۳ ساعت‌های اپل در ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۷ همزمان با قطع پشتیبانی نسل دوم اپل واچ منتشر شد. اپل همچنان به تولید نسل دوم ساعت‌های سری اول خود ادامه می‌دهده.

سیر تکاملی اپل واچ

از تولید افزایش استفاده از گوشی iPhone در کنار ارائه خدمات بیشتر به کاربران خود با اضافه کردن برخی از ویژگی‌های جدید به محصولات خود بود. کوین لینچ توسط اپل استخدام شد تا فناوری گجت‌های پوشیدنی را در دست بگیرد.

تصور غالب مردم دربارهٔ اپل واچ تا سال ۲۰۱۱ منحصر به این بود که این دستگاه سری چدید آی پاد است که در اطراف مچ دست کاربر بسته می‌شود و توانایی ارتباط با ربات اپل siri را دارد. در ۱۰ فوریه ۲۰۱۳ به گزارش The New York Times و وال استریت جورنال اپل شروع به توسعه یک ساعت هوشمند مبتنی بر سیستم عامل iOS با نمایش منحنی کرده‌است. در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۱۳، بلومبرگ گزارش داد که پروژه smartwatch اپل «فراتر از مرحله آزمایشی است و در حال تولید انبوه آن هستند»، حداقل ۱۰۰ طراح بر روی این پروژه مشغول به فعالیت هستند.

گزارش‌های بیشتر در ماه مارس ۲۰۱۳ نشان می‌داد که اپل قصد دارد دستگاه را تا انتهای ان سال عرضه کند. در ماه ژوئیه ۲۰۱۳، فاینال تایمز گزارش داد که اپل شروع به استخدام کارکنان بیشتری برای کار بر روی ساعت هوشمند کرده و در اواخر سال ۲۰۱۴ امکان انتشار خرده فروشی را هدف خود قرار داده.

معرفی و انتشار اپل واچ

در ماه آوریل سال ۲۰۱۴، تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، به وال استریت ژورنال گفت که این شرکت قصد دارد در سال جاری محصولات جدیدی را عرضه کند، اما مشخص نیست. در ماه ژوئن ۲۰۱۴، رویترز گزارش داد که انتظار می‌رود تولید در ماه اکتبر آغاز شود.

در ۹ سپتامبر ۲۰۱۴، در یک نشست مطبوعاتی که در آن آیفون ۶ نیز ارائه شد، محصول جدید اپل توسط تیم کوک به عنوان «فصل بعدی در داستان اپل» با یک ویدیو که به طراحی آن پرداخته شده بود برای کاربران به نمایش درآمد.

زمان انتشار

پیش سفارش برای ساعت اپل در۱۰ آوریل ۲۰۱۵ آغاز و در ۲۴ آوریل به رسمی منتشر شد.

این دستگاه نتوانست به عنوان ” iWatch ” همانند خطوط تولید قبلی اپل مانند آی پاد، آیفون و iPad ثبت شود به دلیل اختلافات تجاری در بعضی مناطق خاص از جمله در ایالات متحده، علامت تجاری iWatch متعلق به OMG Electronics است و همچنین یک دستگاه با همان نام در اتحادیه اروپا توسط شرکت ایرلندی Probendi به ثبت رسیده‌است. در ژوئیه 2015 Probendi از شرکت اپل برای نقض علامت تجاری شکایت کرد و اظهار داشت که اپل از طریق تبلیغات کلیدی در موتورهای جستجوی گوگل، تبلیغاتی راهم زمان با سرچ کاربران برای اصطلاح علامت تجاری iWatch شروع کرده.

مشخصات فنی اپل واچ

طراحی اپل واچ

ساعت اپل در نسخه‌های مختلفی موجود است که با ترکیبی از پوشش و بندهای قابل تعویض وجود دارد. این ساعت در دو اندازه ۳۸ میلی‌متر (۱٫۵ اینچ) و ۴۲ میلی‌متر (۱٫۷ اینچ) در دسترس است. طراحی این ساعت به‌طور قابل ملاحظی از زمان عرضه آن تغییر نکرده‌است، بنابراین بند و لوازم جانبی آن به‌طور اختصاصی برای هر کاربر قابل تنظیم است.

پوشش ساعت شامل مکانیزمی است که بتواند بند آن را تعویض کرد. صفحه آن دارای یک «تاج دیجیتالی» است که می‌توان آن را برای حرکت یا زوم چرخانده و برای بازگشت به صفحه اصلی فشار داده و همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی که از ویژگی‌های Force Touch برخوردار و حساس به فشار و توانایی تشخیص بین ضربه و فشار را دارد.

ساعت‌های اپل یک دکمه جانبی دارند که به وسیله آن می‌توان مخاطبین مورد علاقه شمارا نمایش دهند. تکنولوژی Apple Pay میزان باتری دستگاه را برای ۱۸ ساعت کنترل می‌کند. ساعت اپل با استفاده از شارژ القایی و یک کابل شبیه به MagSafe از خانواده لپ تاپ‌های مکبوک اپل میزان زمان شارژ باتری را به کمتر از ۱۰ درصد کاهش داده‌است.

در زمانی که شارژ باتری به میزان کمتر از حالت استاندارد می‌رسد به کاربر هشدار داده می‌شود و پیشنهاد حالت «ذخیره انرژی» به آن‌ها ارائه می‌شود که به کاربر این اجازه را می‌دهد که تا ۷۲ ساعت دیگر شارژ آن ذخیره شود. وقتی که به شارژ زده می‌شود ساعت به حالت اولیه خود بازمی‌گردد.

سخت‌افزار اپل واچ

اپل واچ سری 1

نسل اول اپل واچ از یک سیستم تک هسته ای S1 بر روی تراشه خود استفاده می‌کند. دراین تراشه قابلیت مکان‌یابی وجود نداشت. با استفاده از یک عملگر خطی به نام “Taptic Engine” مکان‌یابی را نیز به امکانات اپل واچ اضافه کرد. این ساعت به سنسور ضربان قلب نیز مجهز است، که از هر دو لامپ مادون قرمز، نور قابل مشاهده و فتوالدئید استفاده می‌کند. تمام نسخه‌های نسل اول اپل ۸ گیگابایت حافظه دارند؛ سیستم عامل قرار گرفته شده در این ساعت‌ها این اجازه را به کاربر می‌دهد تا ۲ گیگابایت موسیقی و ۷۵ مگابایت عکس را در خود ذخیره کند. زمانی که ساعت اپل به یک گوشی آیفون متصل شود توانایی آن را دارد که تمامی موسیقی‌های موجود در آن را پخش کند.

اپل واچ سری 2

نسل دوم اپل واچ نسبت به نسل پیشین خود چندین ارتقا نیرومند در نرم‌افزار و سخت‌افزار داشته‌است. اپل واچ ۲ کاملاً ضدآب و غبار است به‌طوری‌که می‌توان هنگام شنا نیز از قابلیت‌های تناسب اندام آن استفاده کرد. در واقع این نسل تمرکز بیشتری روی تندرستی و تناسب اندام دارد. این ساعت جدیدترین نرم‌افزارهای سیستم عامل watchOS 3 را اجرا می‌کند. اضافه شدن GPS و پردازنده دو هسته‌ای S2 از مهم‌ترین تغییرات اپل واچ۲ نسبت به نسل پیشین خود است.

اپل واچ سری 3

نسل سوم ساعت اپل دارای پردازنده سریعتر S3 دو هسته ای، بلوتوث ۴٫۲ در مقابل ۴٫۰ در مدل‌های قدیمی تر، ارتفاع سنج داخلی برای اندازه‌گیری ارتفاع، افزایش RAMو نصب جدید LTE برای اتصال به تلفن همراه و استفاده از ربات siri. صفحه نمایش سری ۳ اپل قابل اتصال به دستگاه‌های آیفون ۵ نیست، و نیاز به استفاده از iPhone 5S یا نسل‌های بعد از آن است.

اپل واچ 4 و 5

اپل واچ سری 5، که در سپتامبر 2019 وارد بازار شد، نسخه‌ی جدید اپل واچی است که اولین بار 5 سال پیش در 2015، از آن رونمایی گردید. اپل واچ سری 5، دارای ویژگی‌های جدید بسیار زیادی نیست و از نظر طراحی، مشابه با اپل واچ سری 4 است. تنها تفاوت آن در صفحه‌نمایش می‌باشد که در آن از صفحه‌ی OLED کم‌مصرف (LTPO)، که به آن ویژگی “همیشه روشن” را می‌دهد، استفاده شده است. جهت کسب دانش بیشتر به مقاله “معرفی اپل واچ سری 5” مراجعه کنید.

جهت خرید اپل واچ سری 5 کلیک کنید : https://hexstore.ir/product/apple-watch/apple-watch-series-5-aluminum-case-with-sport-band/

سیستم عامل اپل واچ

اپل واچ سیستم عامل WatchOS را اجرا می‌کند که رابط کاربری آن در اطراف یک صفحه اصلی با آیکون‌های برنامه دایره ای است. سیستم عامل را می‌توان با استفاده از صفحه نمایش لمسی یا دکمه‌های موجود در کنار ساعت تماشا کرد. در اولین نسل اپل باید با آیفون ۵ یا بالاتر و از سیستم عامل iOS 8.2 و بالاتر به آن متصل شد.

ساعت اپل قادربه دریافت اطلاعیه‌ها، پیام‌ها و تماس‌های تلفنی از طریق اتصال به گوشی‌های آی فون است. ” Glances ” به کاربران این اجازه را می‌دهد که صفحات و ویجت‌ها را نمایش دهد. با این حال، این ویژگی از طریق مرکز کنترل جدید watchOS و همچنین از Handoff برای ارسال محتویات از Apple Watch به یک دستگاه iOS یا macOS استفاده می‌کند و به عنوان یک دوربین دیداری برای دوربین آیفون نیز عمل می‌کند، Siri نیز برای فرمان‌های صوتی موجود است و قادر به پاسخ دادن به پیام‌های صوتی در ساعت‌های سری ۳ است.

جهت خرید اپل واچ سری 6 کلیک کنید : https://hexstore.ir/product/apple-watch/apple-watch-series-6-aluminum-case-with-sport-band/

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا