اخبار کسب و کار

واکنش منتقدان به فیلم The Irishman در فستیوال نیویورک

فیلم جدید مارتین اسکورسیزی به تازگی در فستیوال نیویورک به نمایش درآمد و اینطور که به نظر میرسد شاهد اثر شاهکار دیگری را از این اسطوره‌ی هالیوود هستیم.

اسکورسیزی که برای ساخت این فیلم بودجه‌ی عظیمی را خواسته بود، برای مدت‌ها به دنبال یک سرمایه‌گذار بود و در حالیکه بیشتر استودیوها حاضر به تامین بودجه سنگین 160 میلیون دلاری نبودند، نتفلیکس پیشنهادی را به تیم فیلمسازی داد و سرمایه‌گذاری فیلم را قبول کرد. به همین ترتیب این فیلم برای ورود به فصل جوایز به مدت دو هفته برروی پرده‌های سینما خواهد رفت ولی همزمان در سرویس استریم نتفلیکس حضور خواهد داشت. بیشتر بودجه سنگین این فیلم خرج جلوه‌های ویژه شده است از آنجاییکه فیلم دوره‌های مختلفی از زمان را به نمایش میگذارد و بازیگران این فیلم بیشتر در دهه‌ی هفتم و هشتم زندگی خود هستند باید از تکنولوژی گران‌قیمتی استفاده میکردند تا چهره‌ی آن‌هارا جوان کند.

اسکورسیزی همچنین از بازیگران خارق‌العاده‌ای برای “مرد ایرلندی” استفاده کرده است که باید به دوست قدیمی خود او یعنی رابرت دنیرو اشاره کرد که این فیلم نهمین همکاری این دو محسوب میشود. در کنار دنیرو، جو پشی نیز دوباره با اسکورسیزی همکاری خواهد کرد و اسکورسیزی برای اولین بار در فیلم خود از آل پاچینو بهره خواهد برد. داستان این فیلم براساس کتابی با نام “شنیده‌ام خانه‌هارا رنگ میکنی” توسط استیون زیلان(لیست شیندلر) نوشته شده است. همین چند نام برای هیجان‌زده شدن کافی است و حال نیز منتقدان نیز این فیلم را به شدت مورد تحسین خود قرار داده‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است:((

فرنک شیران (دنیرو) رابطه‌ی خود را با خانواده بوفالینو حفظ کرده است و ادعا میکند که جیمی هافا (پاچینو) را کشته است.))

pacino deniro

نمره و خلاصه بعضی از نظرات این منتقدان را برای شما آورده‌ایم:

Stephanie Zacharek (Time): 100/100

در دو ساعت و نیم ابتدایی فیلم “مرد ایرلندی”، بسیار باهوش و سرگرم‌کننده عمل میکند تا جاییکه که فکر میکنید دیگر همه چیز را دیده‌اید. ولی نیم ساعت پایانی فیلم به طور عمیقی به سمت حرکت میکند که میفهمید تمام مدت اسکورسیزی چه چیز را میخواسته نشان دهد.

A.O Scott (The New York Times): 100/100

اثری بسیار پیچیده است. این فیلم بزرگ و مستحکم است و به طرز شگفت‌انگیزی ظریف محسوب میشود.

Johnny Oleksinski (New York Post): 100/100

اسکورسیزی بهترین کار خود را انجام داده است. فیلم او اصلا خسته‌کننده نیست و تم‌‌های عمیق شگفت‌انگیزی را برای طرفداران فیلم‌های مافیایی کشف میکند.

Eric Kohn (IndieWire): 100/100

“مرد ایرلندی” با نشان و استایل اسکورسیزی به نمایش درآمده است.

Owen Gleiberman (Variety): 100/100

Joe Blessing (The Playlist): 100/100

Brett Arnold (Consequence of Sound): 100/100

“مرد ایرلندی” یک دستاور ماندگار محسوب میشود که ثابت میکند که هنوز بهترین کار یکی از بهترین فیلمسازان تاریخ را ندیده‌ایم.

Alonso Duralde (The Wrap): 95/100

A.A Dowd (AVCLUB): 91/100

در مدت زمان طولانی که فیلم دارد اما این در بخش آخر میبینیم که “مرد ایرلندی” تمام توان خود و هدف فیلم را نشان میدهد.در مجموع با سه ساعت و نیم ماندگار طرف هستیم که نشان میدهد اسکورسیزی در 76 سالکی با انرژی یک فیلمساز جوان گرسنه کارگردانی میکند.

David Edelstein (Vulture): 90/100

Jesse Hassenger (The Verge): 90/100

Mike Ryan (UpRoxx): 90/100

فیلم “مرد ایرلندی” فوق‌العاده است.

Matt Zoller Seitz (RogerEbert.com): 88/100

غم‌انگیز، خشن و به طرز خشکی بامزه.

Keith Uhlich (Slant): 88/100

اسکورسیزی دقیقا میداند که مخاطبانش به دنبال روزهای باشکوه قدیم هستند و از طرفی هم درک میکند که ساخت چیزی دقیقا مانند قدیم تقریبا غیرممکن است.

Leah Greenblatt ( Entertainment): 83/100

Stephen Dalton (The Hollywood Reporter): 80/100

تصمیم اسکورسیزی مبنی بر ساخت “مرد ایرلندی” به عنوان یک فیلم و نه به عنوان یک مینی سریال کمی گیج‌کننده است و کسانیکه به دنبال دینامیک فیلم‌هایی مانند Casino و Good Fellas هستند احتمالا ناامید شوند ولی “مرد ایرلندی” در سطوح بسیاری یک اثر سینمایی زیبا محسوب میشود.

Benjamin Lee ( The Guardian): 80/100

Matt Singer (Screen Crush): 80/100

Joshua Rothkopf (TimeOut): 80/100

بعد از مدتی شما یا به فیلم عادت میکنید یا از شدت مدرک‌های غلط فیلم سردرد میگیرید.

فیلم The Irishman تا به اینجا نمره‌ی فوق‌العاده 92 را از سایت متاکریتیک گرفته است و انتظارات را به شدت بالا برده است و باید دید آیا در فصل جوایز نیز موفق عمل میکند یا خیر.

scorsese pesci pacino and deniro at newyork festival
(از سمت چپ) جو پشی، ال پاچینو، رابرت دنیرو و مارتین اسکورسیزی پس از اکران فیلم در فستیوال نیویورک

جدیدترین ساخته‌ی اسکورسیزی در تاریخ یک نوامبر به صورت محدود در چند سینما به نمایش درمی‌آید و در تاریخ 28 نوامبر به روی سرویس استریم نتفلیکس خواهد رفت که این به معناست تا دیدن این فیلم دو ماه باقی مانده است و این زمان خوبی برای دیدن شاهکارهای کلاسیک و مدرن مارتین اسکورسیزی محسوب میشود.

بیشتر بخوانید:

  • تاریخ اکران فیلم The Irishman [جزئیات کامل + تریلر]
  • تاریخ انتشار فیلم Black Widow (+ جزئیات کامل)
  • تاریخ اکران فیلم «اره» 9 +[جزئیات]
  • تاریخ اکران سریال His Dark Materials[+تریلر رسمی سریال منتشر شد]
  • تاریخ انتشار سریال The Witcher و هرآنچه می‌دانیم+[تریلر جدید]

نوشته واکنش منتقدان به فیلم The Irishman در فستیوال نیویورک اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا