اخبار کسب و کار

روزی روزگاری در هالیوود+(ناگفته‌های این فیلم)+[تاریخ پخش نسخه بلوری]

فیلم روزی روزگاری در هالیوود را می‌توان به عنوان پر ستاره ترین فیلم سال ۲۰۱۹ در نظر گرفت که نام‌های بزرگ و محبوب سینمای جهان را یک جا جمع کرده است.

(نسخه بلوری و ۴k این فیلم در تاریخ ۱۰ دسامبر معادل با ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در دسترس قرار خواهد گرفت)

آل پاچینو، لئوناردو دیکاپریو، برد پیت، مارگو رابی و دیمون هریمن نام‌های سرشناسی هستند که در لیست بازیگران این فیلم به چشم می‌‎خورند و البته باید در کنار این نام‌های بزرگ نام کوئنتین تارانتینو کارگردان محبوب هالیوودی را نیز اضافه کرد تا یک تصویر کامل از ستاره‌های هالیوودی در یک فیلم ساخته شود.

فیلم Once Upon a Time in Hollywood مربوط به یک بازیگر و بدلکار سریال‌های وسترن است که لئوناردو دی کاپریو و برد پیت نقش این دو شخصیت برعهده دارند و در همسایگی شارون تیت (مارگو رابی) زندگی میکنند که در سال ۱۹۶۹ در لس آنجلس و در دوران اوج محبوبیت هیپی گری در هالیوود رخ می دهد.

این فیلم داستان شخصیت ریک که یک بازیگر بیکار و از شهرت دور شده و دوستش کلیف را روایت می کند که تلاش دارند در شهری که دیگر برای آن ها قابل درک نیست برای خود نامی دست و پا کنند. وقتی که مشخص می شود همسایه جدید آن ها یک بازیگر زن سرشناس و دوست داشتنی و همسر کارگردانی بزرگ به نام رومن پولانسکی است همه چیز برای این دو نفر تغییر می کند.

مشخصات

کارگردان : Quentin Tarantino
بازیگران : Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie, Al Pacino, Dakota Fanning, James Marsden

تاریخ اکران فیلم

روزی روزگاری در هالیوود

این فیلم در تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۱۹ معادل با ۴ مرداد ۱۳۹۸ اکران شده است.

تریلر فیلم روزی روزگاری در هالیوود

جزئیات فروش گیشه فیلم روزی روزگاری در هالیود

در جدیدترین اخبار منتشر شده فیلم سینمایی روزی روزگاری در هالیوود به فروش ۲۰۰ میلیون دلاری در گیشه رسیده است، این فیلم در ادامه‌ی اکران موفق بین‌المللی خود توانست به این موفقیت دست یابد.

این فیلم با فروش ۵۳٫۷ میلیون دلاری در بیش از ۱۱ هزار سالن سینمایی در ۴۶ کشور ضمن تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینمای جهان فروش کل خود را نیز به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار رساند.

نهمین فیلم بلند تارانتینو در سینماهای آمریکا نیز از فروش ۱۲۰ میلیون دلاری فیلم «Inglourious Basterds»(حرامزاده‌های لعنتی) پیشی گرفته و پس از «Django Unchained»(جنگوی آزاد شده) ۱۶۲٫۸ میلیون دلاری در رتبه دوم پرفروش‌ترین ساخته‌های تارانتینو در گیشه آمریکا قرار دارد.

ناگفته‌هایی از فیلم روزی روزگاری در هالیوود

در بالا برای شما گفتیم که جدیدترین ساخته تارانتینو یکی از پر سروصداترین فیلم‌های ۲۰۱۹ است و بعید می‌دانیم تعریف و تمجید‌های این فیلم به گوش شما نخورده باشد. حضور برد پیت، لئوناردو دی‌کاپریو و مارگو رابی‌ به‌عنوان تراز‌اولین‌ترین هنرپیشه‌های حال حاضر سینما در کنار کوئنتین‌ تارانتینو به‌عنوان یکی از معروف‌ترین و جنجالی‌ترین کارگردان‌های عصر حاضر باعث شده تا این فیلم به نُقل مجلس انجمن‌های سینمایی تبدیل شود.

با این حساب حتماً در جریان هستید که آخرین ساخته تارانتینو اولین بار در مراسم کن ۲۰۱۹ به‌ نمایش گذاشته شد و گفته می‌شود حدود ۶ دقیقه، تماشاچیان، ایستاده برای روزی روزگاری در هالیوود کف می‌زدند. داستان این فیلم به اتفاق‌هایی که در سال ۱۹۶۹ صورت گرفت اشاره می‌کند و شاهد هنرنمایی لئوناردو دیکاپریو در نقش «ریک دالتون» (Rick Dalton) و برد پیت در نقش «کلیف بوث» (Cliff Booth)، هستیم. ریک یک هنرپیشه هالیوودی است و کلیف بوث نیز بدلکاری‌های ریک را در فیلم‌ها انجام می‌دهد. در این بین مارگو رابی، ستاره‌زیباروی هالیوود در نقش «شارون تِیت» (Sharon Tate)، حاضر شده است.

در سال ۱۹۶۹، شارون تیت، به‌عنوان همسر «رومن پولانسکی»، (roman polanski) در حالی که از او ۸ ماهه باردار بود، به طرز فجیعی توسط اعضای خانواده «مارک منسون» (Mark Manson)، به قتل رسید و از آنجایی که داستان فیلم روزی روزگاری در هالیوود اتفاق‌های سال ۱۹۶۹ را روایت می‌کند، تارانتینو در جدیدترین فیلم‌اش به این حادثه نیز اشاره می‌کند.

فیلم روزی روزگاری در هالیوود نه‌تنها داستان جذاب، هنرپیشه‌های ترازاول و موسیقی فوق‌العاده‌ای دارد، بلکه ناگفته‌های زیادی نیز از این فیلم می‌دانیم که در ادامه این ناگفته‌ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

جدیدترین ساخته تارانتینو عشق او به دهه ۶۰ میلادی را برملا کرد

Once Upon A time in Hollywood
Once Upon A time in Hollywood

تارانتینو مدتی پیش گفته بود که تمام فیلم‌های او جنبه‌های شخصی هم دارند و فیلم روزی روزگاری در هالیوود، شخصی‌ترین اثر او به‌حساب می‌آید و سال ۱۹۶۹، زمان بسیار مهمی برای او بوده است. به گفته تارانتینو، در این سال، شخصیت او شکل‌ گرفته است و به‌رغم اینکه در آن زمان، تنها ۶ سال بیشتر نداشت اتفاق‌های آن سال و حال و هوای زندگی در آن زمان را هرگز فراموش نمی‌کند. به همین دلیل نوشتن فیلم‌نامه روزی روزگاری در هالیوود نزدیک به ۵ سال زمان برده و این فیلم به‌عنوان نامه‌ عاشقانه تارانتینو به‌حساب می‌آید.

در ابتدا برای شما از قتل فجیع شارون تیت گفتیم و با این حساب ممکن است از خود پرسیده باشید چرا باید تارانتینو در این فیلم که خودش از آن با نام نامه عاشقانه یاد می‌کند، داستان مرگ فجیع زن‌بارداری را روایت کند؟

تارانتینو تاکنون توضیحی در این زمینه‌ نداده است اما از قرار معلوم در کودکی داستانی نوشته بود و در این داستان، تارانتینو مادرش را به قتل میرساند. ظاهراً عشق تارانتینو به خشونت، ریشه در رفتار مادرش دارد و وقتی که کوئینتین تارانتینو کودک بود، مادرش بیشتر مواقع او را به سینما میبرد و فیلم‌های بسیار خشن تماشا می‌کرد. از طرف دیگر همان‌گونه که می‌دانید تارانتینو علاقه زیادی به «سرجیو لئونه» (Sergio Leone)، کارگردان معروف فیلم‌های وسترن دارد و به همین دلیل نیز نام فیلم روزی روزگاری در هالیوود به اسم فیلم روزی روزگاری در غرب که از ساخته‌های سرجیو لئونه است، شباهت‌های زیادی دارد.

عمر برت رینولدز به دنیا نبود تا در روزی روزگاری در هالیوود بازی کند

Once Upon A time in Hollywood

برای شما از دلیل علاقه تارانتینو به خشونت در سینما گفتیم و از آنجایی که او در بچگی به همراه مادرش فیلم خشن «بازماندگان» (Deliverance)، با بازی «برت رینولدز» (Burton Leon Reynolds) را دیده بود، تصمیم داشت تا برت رینولدز در روزی روزگاری هالیوود نقش مزرعه‌داری که زمین‌اش را به چارلز منسون اجاره داده بود بازی کند. اما عمر برت رینولدز به‌دنیا نبود و در سال ۲۰۱۸ به‌دلیل حمله قلبی از دنیا رفت. در نتیجه نقش رینودز در این فیلم به «بروس دِرن» (Bruce Dern)، واگذار شد.

داستان روزی روزگاری در هالیوود ریشه‌هایی در واقعیت دارد

Once Upon A time in Hollywood
Once Upon A time in Hollywood

لئوناردو دی‌کاپریو در خصوص این فیلم به خبرنگاران گفت که شخصیت‌های ریک و کلیف در این اثر به‌صورت نمادین در فیلم به‌عنوان محافظین دوران قدیمی‌ هالیوود معرفی می‌شوند و حضور شارون تیت و همسرش، رومن پولانسکی، که در آن زمان یکی از بهترین کارگردان‌های دنیا بود به‌عنوان نمادی از هالیوود جدید و مدرن در فیلم نمایش داده شده است.

کاملاً پیدا است که ریک با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، متعلق به به دنیای جدید هالیوود نیست و در این فیلم کوئینتین تارانتینو داستان شخصیت‌هایی را به تصویر کشیده که در دنیای واقعی با آنها همکاری داشته است. این افراد به هر دلیلی نمی‌‌خواستند خودشان را با سینمای جدید هالیوود وفق بدهند.

تارانتینو در مصاحبه‌های خود به خاطره‌ای از هنرپیشه‌ای اشاره می‌کند که شباهت‌های زیادی به ریکِ داستان روزی روزگاری در هالیوود داشت و این هنرپیشه نزدیک به ۲۰ سال با یک بدلکار خاص همکاری می‌کرد. به همین دلیل به هنرپیشه‌ای که از او صحبت می‌کنیم پیشنهاد ایفای نقش شد و از آنجایی که در این فیلم نیازی به بدلکار نبود، این هنرپیشه اصرار داشت که بدلکارش حتماً در فیلم حضور پیدا کند.

بروس‌لی و روزی روزگاری در هالیوود

Once Upon A time in Hollywood
Once Upon A time in Hollywood

تارانتینو برای جدیدترین فیلم‌اش از «مایک مو» (Mike Moh)، جهت بازی در نقش بروس‌لی کمک گرفت. اما ماجرا به همین‌سادگی‌ها هم نیست و از قرار معلوم بروس‌لی رابطه‌های مرموزی با جنایتی که خانواده منسون مرتکب‌ شده‌اند داشته است. قضیه به اندازه‌ای جدی است که گفته می‌شود رومن پولانسکی نیز مدتی بر این باور بود که بروس‌لی جنایت‌های این خانواده‌ را مرتکب شده است.

قضیه از این قرار است که «جِی‌ سِبرینگ» (Jay Sebring)، زمینه حضور بروس‌لی در هالیوود را فراهم کرد و ظاهراً قبل از اینکه شارون تیت با رومن پولانسکی ازدواج کند، جی‌ سبرینگ با او رابطه داشت. در زمان قتل شارون تیت نیز جی‌ سبرینگ و سه‌نفر دیگر در خانه تیت کشته می‌شوند. در این بین بروس‌لی شخصاً شارون تیت و رمن پولانسکی را می‌شناخته و پس از مرگ شارون، پولانسکی تحقیقات شخصی‌اش را برای پیدا کردن قاتل شروع می‌کند.

پولانسکی بر این باور بود که قاتل، یکی از آشنایان نزدیک او می‌باشد و از آنجایی که یک عینک در محل جنایت باقی‌مانده بود و بروس‌لی نیز در صحبت‌هایی به‌صورت کاملاً اتفاقی اشاره‌ کرده بود که عینک‌اش را گم‌کرده است. پولانسکی نتیجه می‌گیرد که قاتل همسرش کسی به غیر از بروس‌لی نبوده است. در نتیجه پولانسکی با بروس‌لی به عینک‌فروشی مراجعه می‌کنند و در آنجا مشخص می‌شود که شماره چشم‌ بروس‌لی با عینکی که در محل قتل باقی‌مانده بود مطابقت ندارد و بروس‌لی هیچ ربطی با این قتل‌های مرگبار نداشته است.

مرگ بر سر فیلم روزی روزگاری در هالیوود سایه انداخته بود

Once Upon A time in Hollywood

شارون تیت و بروس‌لی دو هنرپیشه بسیار معروفی بودند که در بازه‌زمانی که داستان فیلم روزی روزگاری در هالیوود روایت می‌شود دار فانی را وداع گفتند. برای شما گفتیم که برت رینولدز نیز از جانب تارانتینو برای بازی در این فیلم کاندید شده بود که دست بر قضا بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت.

جالب اینجاست رابطه مرگ با این فیلم به همین‌جا ختم نشد و «لوک پِری» (Luke Perry)، نقش یک مجری فرضی با نام «اسکات لَنسِر» (Scott Lancer) را در فیلم روزی روزگاری در هالیوود بازی می‌کرد که مدتی پس از ایفای نقش در این فیلم در سال ۲۰۱۹ بر اثر حمله قلبی از دنیا رفت. جالب‌تر اینکه برد پیت و لئوناردو دی‌کاپریو نیز به‌عنوان بازیگران ترازاول این فیلم تجربه‌های نزدیکی با مرگ داشته‌‌اند.

برد پیت در این زمینه خاطره‌ای تاسف‌بار را روایت می‌کند که مدت‌ها پیش، «برندون لی» (Brandon Lee)، پسر بروس‌لی به برد پیت گفته بود که در جوانی همانند پدرش خواهد مرد و مدتی بعد برندون در صحنه فیلمبرداری فیلم «کلاغ» (The Crow) با شلیک اسلحه‌ای که به درستی پُر نشده بود، کشته شد. لئوناردو دی‌کاپریو نیز خاطره‌ای جالبی از تعامل با مرگ دارد و مدعی است از طرفداران «ریور فینیکس» (River Phoenix)، بازیگر جوان نامزد اسکار بود و در یک مهمانی فرصتی پیدا کرد تا برای چند لحظه با این هنرپیشه جوان صحبت کند، اما در همان شب،‌ ریور فینیکس بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر از دنیا رفت.

مارگو رابی ستاره فیلمی است که در آن دیالوگ‌های بسیار کمی دارد

Once Upon A time in Hollywood
Once Upon A time in Hollywood

طرفداران قدیمی و ریش‌سفید‌های دنیای هالیوود شارون تیت را به خوبی می‌شناسند و در جریان هستند که از یکی از هنرپیشه‌های بسیار مطرح زن هالیودد در دهه ۶۰ میلادی صحبت می‌کنیم. از طرف دیگر مرگ فجیع شارون تیت نیز به معروف‌تر شدن این بازیگر دامن زد و به‌رغم تمام حاشیه‌هایی که در خصوص شارون تیت سراغ داریم. در فیلم روزی روزگاری هالیوود، مارگو رابی به‌عنوان بازیگر نقش شارون تیت، دیالوگ‌های بسیار کمی دارد.

در‌واقع مارگو رابی در این فیلم به اندازه‌ای کم حرف است که حتی منتقدین نیز با این قضیه کنار نیامدند و در یکی از جلسه‌های خبری جدیدترین فیلم تارانتینو، به کم‌حرف بودن مارگو رابی در فیلم روزی روزگاری در هالیوود اشاره می‌کنند. منتقدین به تارانتینو می‌گویند که بدون شک این کارگردان مطرح سینما، با دلیل و انگیزه‌های مشخصی به مارگو رابی در نقش شارون تیت، دیالوگ کمی واگذار کرده است. تارانتینو در پاسخ این منتقدها مدعی شد که با آنها هم‌عقیده نیست و نظریه‌پردازی آنها را قبول ندارد اما توضیح بیشتری نداد و همین قضیه باعث شد تا طرفداران در توییتر، تارانتینو را زیر نقد و چالش ببرند و مدعی شوند که او علاقه زیادی به میدان‌دادن به خانم‌ها در سینما ندارد.

در این بین مارگو رابی نظر دیگری دارد و مدعی است شخصیتی که او در این فیلم نقش وی را بازی می‌کند، در‌واقع نمایانگر از بین‌رفتن معصومیت در هالیوود است و به همین دلیل نیز رابی برای انتقال چنین حس و حالی، نیازی به گفتگوهای اضافی در فیلم روزی روزگاری در هالیوود نمی‌بیند.

زمان دشمن اصلی روایت داستان در فیلم روزی روزگاری در هالیوود است

Once Upon A time in Hollywood
Once Upon A time in Hollywood

مشکلات زیادی پیش‌روی فیلمسازان قرار دارد و مسائل مالی، حقوقی، فنی و مواردی از این دست همیشه سد راه فیلمسازان است، اما سینماگران با یک مشکل بزرگ دیگر نیز در روایت داستان روبرو هستند و این مشکل، زمان است. از قرار معلوم کوئینتین تارانتینو نیز در فیلم جدیدش حسابی با زمان‌بندی مشکل داشته و گستردگی داستان این فیلم در قالب زمانی فیلم‌های سینمایی گنجانده نشده است.

جالب است بدانید اولین نسخه از فیلم روزی روزگاری در هالیوود چیزی حدود چهار ساعت و نیم زمان داشت و از آنجایی که بیشتر فیلم‌های سینمایی در قالب زمانی ۲ تا نهایتاً ۳ ساعت قرار می‌گیرند، تارانتینو مجبور شد تا زمان این فیلم را به ۲ ساعت ۳۹ دقیقه کاهش دهد.

به این ترتیب می‌توان گفت واقعاً جای تأسف دارد که در چنین فیلم شاهکاری با محدودیت زمان روبرو باشیم. از طرف دیگر در کنار برد پیت و دی‌کاپریو، آل‌پاچینو، کِرت راسل، لوک پری و چندین هنرپیشه مطرح دیگر نیز در این فیلم حضور دارند که محدودیت‌های زمانی، مجالی به هنرنمایی این هنرپیشه‌های بزرگ نداده است. به این نکته نیز اشاره کنیم که تارانتینو وعده داده است تا نسخه‌ای طولانی‌تر از این فیلم را برای انتشار آماده کند.

چه ارتباطی میان فیلم‌های تارانتینو وجود دارد

در سال ۲۰۱۶، کوئنتین‌ تارانتینو در مصاحبه‌ای با یکی از شبکه‌های تلویزیونی استرالیا، مدعی شد که تمام فیلم‌های او به هم ارتباط دارند و در‌واقع او فیلم‌هایش را در دنیایی روایت می‌کند که تمام شخصیت‌ها در این دنیا وجود داشته‌اند. به‌عبارت ساده‌تر داستان تمام فیلم‌هایی که تارانتینو ساخته است به صورت خیالی و فرضی در یک دنیای واحد روایت می‌شوند.

از طرف دیگر تارانتینو با ساخت فیلم‌های «جانگو آزاد‌شده» (Django Unchained) و «حرامزاده‌های لعنتی» (Inglourious Basterds) رسما اعلام کرد که قصد داشته تا قسمتی از تاریخ را بازنویسی کند و مدعی شده بود که سه‌گانه‌ای را از این بازنویسی شاهد خواهیم بود. به این ترتیب این پرسش پیش می‌آید که آیا روزی روزگاری در هالیوود در‌واقع سومین نسخه از همین سه‌گانه خواهد بود؟

در این زمینه یکی از منتقدین معروف پایگاه خبری «فوربز» (Forbes)، فیلم روزی روزگاری در هالیوود را فیلم پایانی این سه‌گانه می‌داند و به لحاظ ارتباط نیز، تارانتینو سرنخ‌های زیادی را در این فیلم قرار داده تا رابطه آن با فیلم‌های جانگو آزاد‌شده و حرامزاده‌های لعنتی، رابطه‌ای منطقی قلمداد شود.

روزی روزگاری در هالیوود تمرکز ویژه‌ای به قتل‌های فجیع چارلز منسون ندارد

Once Upon A time in Hollywood

در تبلیغ‌های جدیدترین فیلم تارانتینو اشاره‌های زیادی به چارلز منسون می‌شود و کلیف بوث با بازی برد پیت، در این فیلم سر از دار و دسته جارلز منسون در می‌آورد. او حتی با بروس‌لی نیز تعامل دارد و همان‌گونه که گفتیم شایعاتی در خصوص ارتباط بروس‌لی و قتل شارون تیت وجود دارد. ریک دالتون نیز با بازی دی‌کاپریو در همسایگی شارون تیت قرار می‌گیرد و تمامی این موارد از ارتباط فیلم روزی روزگاری در هالیوود با ماجرای قتل‌های چارلز منسون در سال ۱۹۶۹ حکایت دارد.

اما به‌رغم تمام این شواهد، کوئینتین تارانتینو اصرار زیادی دارد که این فیلم،‌ تمرکز ویژه‌ای به ماجرای قتل‌های چارلز منسون ندارد و حتی تهیه‌کنندگان آن هم مدعی هستند که روزی روزگاری در هالیوود، فیلمی است که پایان دوران معصومیت هالیوود را به تصویر می‌کشد. تمرکز داستان این فیلم به رابطه و رفاقت میان ریک دالتون و کلیف بوث است.

تارانتینو کاری به زندگی شخصی رومن پولانسکی نداشته است

Once Upon A time in Hollywood

در فیلم روزی روزگاری در هالیوود، «رافال زاویروخا»،‌(Rafal Zawierucha)، نقش رومن پولانسکی جوان را بازی می‌کند و اگر از طرفداران پولانسکی باشید حتماً به خاطر دارید که او برای ساخت فیلم «بچه رزماری» (Rosemary’s Baby) که در سال ۱۹۶۸ ساخته شد، شهرت بسیار زیادی پیدا کرد. ماجرای جدیدترین فیلم تارانتینو نیز در سال ۱۹۶۹ روایت می‌شود. از طرف دیگر پولانسکی ممکن است به لحاظ هنری، شخصیت برجسته‌ای در دنیای سینما باشد اما زندگی شخصی پرحاشیه‌ای داشته و گفته می‌شود که در سال ۱۹۷۷ به دلیل تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله به فرانسه فرار کرد.

اما کوئینتین تارانتینو تأکید دارد که از طرفداران هنر پولانسکی است و فیلم دختر رزماری، در فیلم محبوب‌ترین فیلم‌های او قرار دارد. جالب اینجاست که تارانتینو در سال ۲۰۰۳ در مصاحبه‌ای با «هوارد استرن» (Howard Stern)، از پولانسکی دفاع کرد و سعی در توجیه رفتار او داشت. ناگفته نماند پولانسکی در نهایت از زیر اتهام‌ها شانه‌ خالی کرد و با «امانوئل سنیه» (Emmanuelle Seigner) بازیگر زیباروی فرانسوی که ۲۵ سال از او کوچکتر بود ازدواج نمود.

در این قسمت به پایان ناگفته‌‌های فیلم روزی روزگاری در هالیوود رسیدیم، از آنجایی که با یکی از پرسروصداترین فیلم‌های ۲۰۱۹ سروکار داریم، مطمئن هستیم شما هم اطلاعات جالبی از این فیلم دارید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات، این اطلاعات مفید را با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید

  • فصل جدید انیمه B: The Beginning 2
  • تاریخ اکران فیلم Kingsman 3
  • معرفی فیلم ابرقهرمانی SHAZAM(شزم) به همراه تاریخ اکران وتریلر
  • تاریخ اکران انیمیشن پرندگان خشمگین ۲

نوشته روزی روزگاری در هالیوود+(ناگفته‌های این فیلم)+[تاریخ پخش نسخه بلوری] اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا