اخبار کسب و کار

کارگردان God of War از ایده‌های خود برای یک بازی سوپرمن می‌گوید

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

نمایشگاه سالانه‌ی PAX West یکی دو روزی است که شروع شده؛ در کنار نمایش بازی‌های مختلف، صحبت‌ها و سخنرانی‌های مختلفی هم در این رویداد برگزار می‌شود. در قالب یکی از سخنرانی‌ها که کارگردان بازی «خدای جنگ» (God of War) هم در آن حضور داشت، درباره‌ی ایده‌های مختلف ساخت یک بازی از روی شخصیت سوپرمن صحبت شد. «کوری بارلوگ» (Cory Barlog) ایده‌های جالبی از چگونگی ساخت یک بازی سوپرمن و پرداختن به این شخصیت داشت.

بارلوگ پیش از شروع به صحبت از ایده‌های خود، به شوخی گفت که اگر یک بازی سوپرمن بسازد، یک سوپرمن پیر را به تصیور می‌کشد که می‌خواهد به فرزندش چگونگی ابرقهرمان بودن را آموزش دهد. با این حال، ایده‌ی اصلی بارلوگ، که البته می‌دانیم فقط در حد یک ایده است و او فعلا روی همان خدای جنگ کار می‌کند، از کودکی‌های سوپرمن آغاز می‌شود. بارلوگ ایده‌ی خود را با یک سوپرمن نوجوان به تصویر می‌کشد که می‌خواهد با قدرت‌های خود کنار بیاید.

کارگردان خدای جنگ در توضیح ایده‌ی خود گفت: «من خیلی مجموعه‌ی تلویزیونی اسمال‌ویل را دوست دارم و می‌خواهم بازی ایده‌ای شبیه به پرسونا داشته باشد. باید به مدرسه بروید، ولی در عین حال این موضوع را کشف کرده‌اید که بزرگترین قهرمان امریکا هستید. این موضوع عجیب است و باید تعادلی بین آن و زندگی خود پیدا کنید.»

او ادامه می‌دهد: «در اصل به مدرسه می‌روید و امتحان می‌دهید و در این میان، باید به دنبال دلیل داشتن قدرت‌های خود بگردید.»

کوری بارلوگ هم‌چنین می‌گوید که بازی سوپرمن باید قصه‌ای داشته باشد که شعبه بگیرد؛ قصه‌ای که در آن نجات دادن همه برای سوپرمن غیرممکن است. سوپرمن در بازی صدای کمک افراد را از همه طرف می‌شنود، و می‌خواهد همه را نجات دهد، ولی نهایتا نمی‌تواند. بارلوگ توضیح می‌دهد: «بهترین کاری که می‌توان با یک بازی سوپرمن کرد، بررسی روان‌شناختی سوپرمن بودن است. نشان دادن این که سوپرمن چگونه با این موضوع کنار می‌آید که نمی‌تواند همه را نجات دهد. با پیشرفت بازی و پس از انجام تعدادی کار خوب، همه شروع می‌کنند تا از سوپرمن کمک بخواهند و اینجا همه چیز به هم می‌ریزد.»

سوپرمن در Injustice 2

کارگردان بازی God of War ادامه می‌دهد:‌ «مثلا چهار نفر منتظر کمک شما هستند. در بهترین حالت به عنوان سوپرمن، می‌توانید فقط دو نفر را نجات دهد؛ یعنی دو نفر زنده نمانده‌اند و این موضوع روی سوپرمن تاثیر می‌گذارد. افرادی که سوپرمن نجات می‌دهد مهم نیستند، بلکه آن دو نفر اهمیت دارند که نجات پیدا نکردند؛ دو جرمی که سوپرمن نتوانست جلوی آن را بگیرد. و این‌ها سوپرمن را آزار می‌دهند.»

ایده‌ی نهایی بارلوگ از بازی سوپرمن، این ابرقهرمان را طوری به تصویر می‌کشد که می‌خواهد تمام دنیا را کنار هم بیاورد: «سوپرمن باید پایش را فراتر بگذارد، افراد بیشتری را نجات دهد، ولی در راستای همان قصه به جای این که به یکی ماهی بدهی، به او ماهیگیری یاد بدهی.»

از گیم پلی احتمالی این ایده چیز زیادی نشنیدیم، ولی کوری بارلوگ می‌گوید که وقتی سوپرمن در بازی پرواز می‌کند، باید بهترین حسی که تا به حال در یک بازی ویدیویی داشته‌اید به شما منتقل شود. او می‌گوید: «من نمی‌گذارم مثلا هفت ساعت اول بازی را پرواز کنید، تا وقتی که قابلیت پرواز را دارید، بهترین حس ممکن در یک بازی ویدیویی باشد. به هیچ کس هم نمی‌گویم که قرار است بگذاریم سوپرمن پرواز کند تا همه فکر کنند یک بازی سوپرمن می‌سازیم که پرواز کردن ندارد.»

بازی سوپرمن 64

ساخت یک بازی سوپرمن راحت نیست، چون کنترل شخصیتی را به گیمر می‌دهید که اساسا نمی‌میرد. بازی‌های سوپرمن هم سابقه‌ی خوبی ندارند و بدون استثنا، همه‌ی آن‌ها از مشکلات بزرگی رنج می‌برده‌اند.

با این حال، شایعاتی شنیده‌ایم که می‌گویند استودیوی بازی‌سازی «راک‌استدی» مشغول ساخت یک بازی سوپرمن است. فعلا که این شایعات را باور نمی‌کنیم، ولی بدمان نمی‌آید بدانیم اگر یک بازی سوپرمن در دست ساخت است، چگونه با آن رفتار می‌کنند.

منبع: IGN

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post کارگردان God of War از ایده‌های خود برای یک بازی سوپرمن می‌گوید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا