اخبار کسب و کار

بلاک باسترهایی که قهرمان زن دارند در باکس‌آفیس موفق‌تر عمل می‌کنند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

یک پژوهش جدید که توسط موسسات تحقیقات رسانه منتشر شده نشان می‌دهد بلاک باستر‌هایی که قهرمان زن دارند در مقایسه با فیلم‌های مشابهی که قهرمان مرد دارند در باکس‌آفیس عملکرد موفق‌تری دارند.

به نظر می‌رسد این تحقیقات در کنار مجموعه گسترده‌ای از اظهارنظرهای اخیر مدیران استودیوها و دست‌اندرکاران صنعت سینما نشان دهنده یک حرکت کلی به سوی فیلم‌های جدید با قهرمان‌های زن باشد.

صنعت سینما در ایالات متحده برای درآمدزایی بیشتر از داده‌هایی که موسسات تحقیقاتی در حوزه سینما منتشر می‌کنند بهره می‌برد و از این طریق تلاش می‌کند روندهای کلی صنعت را به سوی سلیقه مخاطبان حرکت دهد.

در یکی از این تحقیقات جدید که توسط موسسه تحقیقات رسانه Shift7 و با همکاری موسسه CAA انجام شده درآمد ۳۵۰ فیلم موفق تجاری که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ اکران شده‌اند مورد ارزیابی قرار گرفته و نتیجه این ارزیابی نشان می‌دهد به شکل متوسط آثاری که از قهرمانان زن استفاده کرده‌اند در مقایسه با فیلم‌هایی که نقش اصلی آن‌ها یک مرد بوده عملکرد موفق‌تری داشته‌اند؛ این نتیجه در مورد فیلم‌هایی که بودجه‌های متفاوتی داشته‌اند تایید شده و وابسته به بودجه فیلم مورد نظر نیست.

کریستی هابگر از موسسه CAA می‌گوید گرچه زنان تقریبا نیمی از صنعت را تشکیل می‌دهند اما کماکان در همه این سال‌ها این پیش‌فرض وجود داشته که فیلم‌ها با قهرمان‌ها و شخصیت‌های اصلی زن نسبت به آثار مشابه با قهرمان مرد کمتر موفق خواهند بود. اما نتایج تحقیقات ما از این فرضیه حمایت نمی‌کند.

به نظر می‌رسد این تحقیقات در کنار مجموعه گسترده‌ای از اظهارنظرهای اخیر مدیران استودیوها و دست‌اندرکاران صنعت سینما نشان دهنده یک حرکت کلی به سوی فیلم‌های جدید با قهرمان‌های زن باشد. استودیوهای سازنده فیلم‌های ابرقهرمانی همین حالا هم این روند کلی را دریافته‌اند و پس از سال‌ها شاهد حضور زنان در نقش ابرقهرمان‌ها و شخصیت‌های اصلی فیلم‌های ابرقهرمانی هستیم. فیلم‌هایی که احتمالا ظرف سال‌های آینده به شکل چشم‌گیری در باکس‌آفیس افزایش خواهند یافت.

The post بلاک باسترهایی که قهرمان زن دارند در باکس‌آفیس موفق‌تر عمل می‌کنند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا