اخبار کسب و کار

هواوی از اولین اسپیکر هوشمند خود رونمایی کرد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

روز گذشته، هواوی در یک کنفرانس در نمایشگاه IFA، از اولین اسپیکر هوشمند خود تحت عنوان AI Cube یا مکعب هوشمند پرده‌برداری کرد. این اسپیکر که مبتنی بر دستیار دیجیتالی است، برخلاف اسمی که دارد اصلا شبیه به یک مکعب نیست و شباهت زیادی به دیگر اسپیکرهای موجود در بازار دارد. به لطف بهره‌گیری از الکسا، کاربران این اسپیکر هوشمند هواوی می‌توانند از آن برای کنترل دیگر گجت‌های هوشمند، استریم موسیقی، شنیدن اخبار، خبردار شدن از وضعیت آب‌وهوا و کارهای اینچنینی استفاده کنند.

این اسپیکر هوشمند در واقع ترکیبی از یک مودم ۴G، روتر بی‌سیم خانگی و یک اسپیکر ۳۶۰ درجه‌ای است. این گجت از سیم‌کارت LTE پشتیبانی می‌کند و به‌همین خاطر می‌توان از آن به‌عنوان هات‌اسپات ۴G استفاده کرد. در ضمن به دلیل وجود پورت اترنت در بدنه این اسپیکر، این گجت در صورت نیاز کاربر به روتر بی‌سیم هم بدل می‌شود.

آمازون در سال ۲۰۱۵ اولین اسپیکر هوشمند اکو را روانه بازار کرد و از آن زمان، این دسته از گجت‌ها رشد انفجاری داشته‌اند. به همین خاطر شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت و اپل با بهره‌گیری از دستیارهای دیجیتالی گوگل اسیستنت، کورتانا و سیری دست به ساخت اسپیکرهای هوشمند زده‌اند. حالا هم که هواوی از جمله جدیدترین شرکت‌هایی است که می‌خواهد شانس خود را در این زمینه امتحان کند. آمازون از همان اول در این زمینه حرف اول را می‌زد اما طبق برخی گزارش‌ها، در سه‌ماهه دوم سال جاری، اسپیکرهای هوشمند گوگل موفق به گرفتن جایگاه آمازون شده‌اند. بنا به تخمین شرکت IDC، فروش مربوط به اسپیکرهای هوشمند که در سال گذشته ۴.۴ میلیارد دلار بوده، این مبلغ تا سال ۲۰۲۲ به ۱۷.۴ میلیارد دلار می‌رسد.

هواوی اعلام کرده که اسپیکر هوشمند AI Cube را در فصل تعطیلات در اروپا روانه‌ی بازار می‌کند. قیمت آن هم هنوز اعلام نشده و در حال حاضر معلوم نیست که آیا این محصول در بازار آمریکا هم عرضه می‌شود یا خیر.

منبع: Phone Arena

The post هواوی از اولین اسپیکر هوشمند خود رونمایی کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا