اخبار کسب و کار

10 شغل پر درآمد دنیا را بشناسید

مسلماً هرکسی موقع انتخاب شغل، دوست دارد به سراغ شغلی برود که درآمد خوبی داشته باشد. شمایی که در این مقاله قرار دارید حتماً به دنبال یکی از همین شغل ها هستید و می خواهید با پیدا کردن یک شغل مناسب و پردرآمد، زندگی خود را زیر و رو کنید.

۱۰. مدیر بازاریابی

بیشترین درآمد ممکن: ۹۹۰۰۰ دلار

مدیر بازاریابی طیف گسترده‌ای از وظایف و مسئولیت‌ها را بر عهده دارد. این وظایف عبارت‌اند از:

  • نظارت بر بودجه؛
  • مدیریت کارکنان؛
  • تجزیه‌وتحلیل کمپین‌ بازاریابی؛
  • ایجاد راهبردهای تبلیغاتی جدید برای محصولات و خدمات.

مدیران بازاریابی پتانسیل کسب درآمد بالایی را دارند. تجربه عنصری اساسی برای دستیابی به این شغل است.

۹. وکیل شرکتی

بیشترین درآمد ممکن: ۲۴۰۰۰۰ دلار

وکلای شرکتی در واقع مشاوران تجاری‌حقوقی هستند، زیرا وظیفه اصلی آنها مشاوره‌دادن به مشاغل درباره حقوق و مسئولیت‌های قانونی آنهاست. شما به‌عنوان وکیل، عمدتا به مسائل حقوقی مانند مسئولیت، مالکیت، قراردادها و استخدام رسیدگی خواهید کرد.

گرفتن مدرک حقوق اولین قدم در مسیر رسیدن به این شغل است. سپس بسته به محل سکونت‌تان، مسیرهای مختلفی برای طی‌کردن وجود دارد.

۸. مدیر فناوری اطلاعات

بیشترین درآمد ممکن: ۱۲۷۰۰۰ دلار

مسئولیت‌های مدیران فناوری اطلاعات، محافظت از شبکه‌های اداری در برابر نفوذ هکرها و بدافزارها، نظارت بر ارتقای نرم‌افزار و سخت‌افزار و خلاصه تمام مسئله فنی دیگری است که پیش می‌آیند. فناوری اطلاعات جزئی جدایی‌ناپذیر از هر مدل کسب‌وکار است و بنابراین مدیران فناوری اطلاعات هم خواهان زیاد دارند.

۷. مدیر مهندسی

بیشترین درآمد ممکن: ۱۴۹۰۰۰ دلار

وظیفه مدیران مهندسی نظارت بر پروژه‌های مختلف، کار با تیم‌های مختلف و ارتباط با مشتریان است. به عبارت دیگر، شما در سمت مدیر مهندسی نه‌تنها باید حرفه‌ای و باتجربه باشید، بلکه باید مهارت‌های نرم‌افزاری مختلفی نیز داشته باشید.

۶. مدیرعامل

بیشترین درآمد ممکن: ۳۱۰۰۰۰ دلار

برای اینکه مدیرعامل یا مدیر ارشد اجرایی شوید، باید سال‌ها تلاش کنید تا تجربه و مهارت‌های لازم برای صنعت مربوطه را کسب کنید، درست مانند ایلان ماسک و تیم کوک که از پردرآمدترین مدیرعاملان جهان هستند.

۵. دندان‌پزشک

بیشترین درآمد ممکن: ۲۱۳۰۰۰ دلار

دندان‌پزشکی با قرارگرفتن در جایگاه پنجم فهرست پردرآمدترین شغل‌ها، همچنان در حال رشدی چشمگیر است.

دندان‌پزشک درباره مراقبت صحیح از دندان‌ها به بیماران توصیه می‌کند و مشکلات دندان‌هایشان را تشخیص می‌دهد و درمان می‌کند.

۴. ارتودنتیست

بیشترین درآمد ممکن: ۳۰۴۰۰۰ دلار

کار ارتودنتیست‌ها اصلاح طرح لبخند، تقویت ساختار دندان‌ها و تصحیح جویدن‌های نامنظم با کمک براکت، نگهدارنده و سایر وسایل جایگزین است. اگر می‌خواهید ارتودنتیست شوید، ابتدا باید در رشته مرتبط تحصیل کرده و بعد دوره تخصصی ارتودنسی را بگذرانید.

۳. پزشک

بیشترین درآمد ممکن: ۲۲۷۰۰۰ دلار

پزشکان را می‌توان به دو دسته پزشک عمومی و پزشک متخصص تقسیم کرد.
هر بیماری، چه سرماخوردگی ساده داشته باشد و چه بیماری مهلک، اول باید به پزشک عمومی مراجعه می‌کند. پزشک‌های عمومی بدن و آناتومی انسان را به‌خوبی می‌شناسند؛ آنها یا بیمار را درمان می‌کنند یا او را به متخصص مربوطه ارجاع می‌دهند.

۲. جراح

بیشترین درآمد ممکن: ۴۹۶۰۰۰ دلار

جراحان در سرتاسر دنیا گرامی‌ترین پزشکان هستند و به همین خاطر است که رتبه دوم این فهرست را هم از آنِ خود کرده‌اند. جراحان نه‌تنها تحصیلات پزشکی را پشت‌سر می‌گذارند، بلکه چندین سال دیگر هم به گرفتن تخصص در حوزه‌ای خاص مشغول هستند. آنها در یک روز معمول کاری، جراحی‌های مهمی انجام داده و زندگی بیمارانشان را نجات می‌دهند.

۱. متخصص بیهوشی

بیشترین درآمد ممکن: ۴۱۱۰۰۰ دلار

متخصصان بیهوشی هم درست مانند جراحان پزشکانی آموزش‌دیده هستند که در مراقبت‌های قبل از عمل تخصص دارند. آنها نقش بسیار مهمی را در جراحی ایفا می‌کنند، زیرا باید نوع و دوز صحیح داروی بیهوشی را برای بیمار مشخص کنند.

تبدیل‌شدن به متخصص بیهوشی فرایندی طولانی است که معمولا به ۱۲ تا ۱۳ سال آموزش پزشکی نیاز دارد. با این حساب، جای تعجب نیست که متخصصان بیهوشی پر درآمد ترین شغل دنیا را دارند!

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا