اخبار سینما

معرفی فیلم گودزیلا دربرابر کونگ

سال‌های سال است که طرفداران گودزیلا و علاقه‌مندان دوآتشه کینگ‌کونگ چشم‌انتظار نبرد این ۲ هیولا هستند. دست‌آخر انتظارها به پایان رسید و گودزیلا، پادشاه هیولاها، به نبرد کینگ کونگ رفت. این نبرد را آدام وینگارد، کارگردان شناخته‌شده هالیوود که آثار برجسته‌ای را از او دیده‌ایم راهی پرده نقره‌ای کرد. این فیلم گودزیلا دربرابر کونگ نام دارد و همان‌گونه که از نام آن پیداست. با اثری سراسر هیجان‌ و صحنه‌های پرزدوخورد روبرو هستیم. اگر به شخصیت‌های گودزیلا و کینگ‌کونگ علاقه داشته باشید، حتماً به‌خوبی درجریان هستید که این دو شخصیت، مدافع زمین و مردمان آن هستند. اما بنا به اتفاق‌هایی گودزیلا به مصاف کونگ می‌رود و اتفاق‌های جالبی را در این فیلم شاهد هستیم. فیلم گودزیلا دربرابر کونگ توانست فروش چشمگیری را در روزهای اولیه اکران تجربه کند. به همین دلیل خالی از لطف نیست تا با هم ببینیم ماجرای این فیلم از چه قرار است. در انتها نیز به نظر منتقدان برجسته سینما درباره فیلم گودزیلا دربرابر کونگ نگاهی می‌اندازیم تا به لطف این اطلاعات، تماشای فیلم گودزیلا دربرابر کونگ را به برنامه فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید.

داستان فیلم گودزیلا دربرابر کونگ از چه قرار است

اگر خاطر شما باشد در آخرین نسخه از مجموعه فیلم‌های گودزیلا، پادشاه هیولاها به نبرد چندین هیولای خطرناک رفت و در مصافی نابرابر توانست تمامی دشمنان را از پا در بیاورد. داستان آخرین فیلم کینگ‌کونگ نیز از این قرار بود که این میمون عظیم‌الجثه دوران کودکی خود را در جزیره‌ای دورافتاده می‌گذراند تا اینکه دست بشر به این جزیره رسید و دردسرهایی را برای کینگ‌کونگ ایجاد کرد.

از آن ماجرا سال‌ها گذشت و کینگ‌کونگ بزرگ‌ و بزرگ‌تر شد تا به سن بلوغ رسید و ابعادی در حدواندازه گودزیلا پیدا کرد. در این بین انسان‌ها با ساخت مرکز تحقیقاتی به فکر دستیابی به نیرویی قوی‌تری از گودزیلا افتادند. گودزیلا به این مرکز حمله می‌کند و خرابی‌‌های زیادی به بار می‌آورد. انسان‌ها برای مبارزه با گودزیلا دست‌به‌دامان کینگ‌کونگ می‌شوند. کینگ‌گونگ نیز که اکنون بزرگ شده‌، از جزیره‌ای که محصور شده‌بود، قصد فرار داشت. به همین دلیل کینگ‌کونگ از این جزیره منتقل میشود و گودزیلا به این میمون غول‌پیکر حمله می‌کند.

در این نبرد صحنه‌های هیجان‌انگیزی به تصویر کشیده می‌شود و دست‌آخر کینگ‌کونگ به ناحیه‌ای برای ورود به مرکز زمین می‌رسد. گفته می‌شود که اجداد کینگ‌کونگ در مرکز زمین زندگی می‌کرده‌اند. به همین دلیل کینگ‌کونگ به همراه گروهی از دانشمندان راهی مرکز زمین می‌شود. از طرف دیگر گودزیلا برای مبارزه با هیولایی ساخت دست بشر، به محل حضور این هیولا حمله می‌کند. کینگ‌کونگ برای کمک به سطح زمین می‌آید و با گودزیلا درگیر می‌شود. در این بین هیولای ساخت‌بشر از کنترل خارج شده و به گودزیلا حمله می‌کند.

اینجاست که نبرد سختی میان گودزیلا و این هیولا در می‌گیرد. در نهایت نیز کینگ‌کونگ با گودزیلا برای غلبه بر این هیولا هم‌پیمان می‌شود و نبردی هیجان‌انگیز و نفس‌گیر را شاهد هستیم. داستان گودزیلا دربرابر کینگ‌کونگ با جلوه‌های ویژه‌ چشمگیر و نبردهای باشکوه مخاطب را تا لحظه‌آخر به تماشای این فیلم ترغیب می‌کند.

عوامل و هنرپیشه‌های فیلم گودزیلا دربرابر ‌کونگ

همان‌گونه که اشاره کردیم، آدام وینگارد، کارگردان شناخته‌شده هالیوود سکان ساخت فیلم گودزیلا دربرابر کینگ‌کونگ را در اختیار گرفته‌است. اگر خاطرتان باشد، از این کارگردان پیش از این فیلم‌های جادوگر بلیر، مهمان، دفتر مرگ، تو بعدی هستی و سریال معروف رانده‌شده (Outcast)، را دیده‌ایم. الکساندر اسکاشگورد، میلی بابی براون، ربکا هال و برایان تایری هنری از هنرپیشه‌‌هایی هستند که نقش‌آفرینی آنها را در جدیدترین نسخه مجموعه فیلم‌های گودزیلا و کینگ‌کونگ شاهد هستیم. تری روسیو، زک شیلدز و مایکل دورتی، نویسندگی فیلم‌نامه این اثر را بر عهده گرفته‌اند.

با نیم‌نگاهی به فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم گودزیلا دربرابر کینگ‌کونگ می‌توان نتیجه گرفت که این اثر سینمایی به لحاظ چهره‌های سرشناس، چیزی کم‌و‌کسر ندارد. اکنون پس از معرفی فیلم گودزیلا دربرابر کینگ‌کونگ، نوبت آن است که نگاهی به نظر منتقدان معروف بیاندازیم و ببینیم نظر کارشناسان هالیوودی درباره این فیلم چیست؟

جو مورگنسترن از وال استریت ژورنال – امتیاز ۳۰ از ۱۰۰

این منتقد سخت‌گیر، طبق معمول روی خوش به فیلم گودزیلا دربرابر کینگ‌کونگ نشان نداده و امتیاز بسیار کمی را به این فیلم داده‌است. جو مور گنسترن، اشکال اصلی این فیلم را داستان آن می‌داند. به اعتقاد این منتقد وال استریت ژورنال، داستان گودزیلا دربرابر کینگ‌کونگ، روایتی بسیار احمقانه و ناهماهنگ را پیش‌ روی مخاطب قرار می‌دهد.

مت زولر سیتز از راجر ایبرت – امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

زولر ستیز نقطه قوت فیلم گودزیلا دربرابر کینگ‌کونگ را جلوه‌های ویژه‌ این فیلم می‌داند. به باور این منتقد سرشناس، صحنه‌های نبرد میان ۲ هیولا به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده و با اثری طرف هستیم که مبارزه‌های جانانه‌ای دارد. زولر سیتز فیلم گودزیلا دربرابر کینگ‌کونگ را اثری با مجموعه‌ای از داستان‌های دلهره‌آور، توطئه‌آمیز، علمی‌تخیلی، و اکشن می‌داند که روایتی از رابطه میان حیوانات و انسان‌ها را به تصویر می‌کشد.

کیث اولیچ از مجله اسلنت – امتیاز ۲۵ از ۱۰۰

کیث اولیچ مثال جالبی درباره روایت داستان فیلم گودزیلا دربرابر کینگ‌کونگ می‌زند. این منتقد بر این باور است که داستان فیلم همانند بازی‌های کودکی است که اسباب‌بازی‌های خود را دائم به هم می‌زنند و مبارزه‌ای کودکانه را میان اسباب‌بازی‌ها ترتیب می‌دهند.

جیمز براردینلی از ریل ویوز امتیاز – ۵ از ۱۰۰

براردینلی روایت داستان فیلم گودزیلا دربرابر کینگ‌کونگ را روایتی کند و حلزون‌وار می‌داند. به گفته وی، داستان اصلی این فیلم حرف چندانی برای گفتن ندارد و کل ماجرا را میشد در عرض چند دقیقه روایت کرد.

جیمی گراهام از توتال فیلم – امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

گراهام رویارویی ۲ هیولای معروف دنیای سینما را اتفاق فرخنده‌ای برای طرفداران این هیولاها می‌داند. به گفته وی نبرد میان گودزیلا و کینگ‌کونگ با جلوه‌های بصری چشمگیری روایت شده و با اثری هیجان‌انگیز روبرو هستیم.

جوردن زاکارین از آبزرور – امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

به گفته این منتقد برجسته آبزرور، داستان این فیلم با اعتماد‌به‌نفس کامل روایت شده و ایده اصلی فیلمنامه به شکلی شایسته به مخاطب منتقل می‌شود.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران گودزیلا یا کینگ‌کونگ هستید، بدون شک این فیلم شما را راضی نگه خواهد داشت. تماشای فیلم گودزیلا دربرابر کینگ‌کونگ برای علاقه‌مندان آثار اکشن با جلوه‌های ویژه چشمگیر و صحنه‌های پرزدوخورد نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا