اخبار سینما

دانستنی هایی از فیلم بیبی راننده

ادگار رایت با فیلم بیبی راننده (Baby Driver) نشان داد که چه توانایی بالایی در ساخت فیلم های ژانر اکشن و سرقتی دارد. داستان این فیلم مهیج و اکشن حول محور راننده ای جوان و بسیار با استعداد بنام مستعار «بیبی» است که با کمک فهرست پخش موسیقی خود، استعداد کم نظیرش در رانندگی را هنگام فرار از پلیس به نمایش می گذارد. ادگار رایت در چگونگی بهم پیوستن صحنه های اکشن این فیلم و درآمیختن آن ها با موسیقی، با تبحر هر چه تمامتر عمل کرده است. فیلم بیبی راننده سرشار از نکات زیرکانه و مخفی است که شاید با دیدن آن در بار اول متوجه نشوید. امروز با پنج دانستنی از فیلم بیبی راننده خدمت شما خواهیم بود. با ما با این مطلب جذاب همراه باشید.

وزوز گوش بیبی

ایده این فیلم که نقش اصلی آن بعنوان راننده و برای فرار از دست پلیس همیشه باید به موسیقی گوش فرا دهد شاید اندکی غیرعادی به نظر بیاید. اما ادگار رایت بسیار استادانه داستان بیبی را مطرح می کند و به مخاطب می گوید که چرا بیبی دچار وزوز گوش است و باید همیشه به موسیقی گوش فرا دهد. بیبی در سنین کودکی تصادف وحشتناکی می کند و پس از آن دچار وزوز گوش می شود و با کمک موسیقی است که می تواند آن را برطرف کند. بدین ترتیب او همیشه در حال گوش فرا دادن به موسیقی است. در سرتاسر فیلم هنگامی که موسیقی در حال پخش نباشد، صدای وزوز آهسته ای به طور مداوم به گوش می رسد.

قلب سیاه به قرمز تبدیل می شود

بیبی راننده بسیار بااستعدادی است اما از آن دسته افرادی است که به هیچ عنوان از دنیای خلافکاری لذتی نمی برد. او علاقه دارد برای همیشه از این دنیای سیاه خداحافظی کند و بخش اعظمی هم از این انگیزه او برای این انجام این مهم، دبرا، پیشخدمت دوست داشتنی کافی شاپ محله اش می باشد. بیبی بار اول او را در سکانس نخست قهوه خریدن فیلم می بیند. به نوعی می توان گفت عشق در نگاه اول رخ می دهد. هنگامی که او در کافی شاپ است و پیش از آنکه دبرا را ملاقات کند، می توانیم نقاشی دیواری یک قلب سیاه را در پشت زمینه تصویر مشاهده کنیم. پس از دیدار دبرا، آن قلب به قرمز تغییر رنگ می دهد.

سیاه و سفید

هنگامی که صحبت از شخصیت های اصلی این فیلم می شود، می توانیم مشاهده کنیم که ادگار رایت همیشه علاقه داشته است از شیوه انتخاب لباس کامیک بوک ها برای انتخاب لباس های شخصیت های فیلمش استفاده نماید. به این صورت که شخصیت های اصلی این فیلم بیشتر فیلم را با یک نوع لباس و رنگ می گذرانند. در این فیلم بیبی اغلب اوقات از لباس هایی استفاده می کند که تنها رنگ سفید و سیاه دارند. البته ناگفته نماند که بسیاری از بینندگان ادعا می کنند نوع لباس پوشیدن او شبیه به شخصیت معروف جنگ ستارگان هان سولو است. اما در عین حال این نوع انتخاب رنگ او را می توانیم به شخصیت هم خوب و هم بد او ربط بدهیم مانند کمک هایی که به مردم می کند و از آنطرف فعالیت های مجرمانه ای که انجام می دهد.

آیپادهای بیبی

موسیقی هایی که در فیلم می شنویم تنها بخش کوچکی از آنچه است که بیبی در طول سالیان دراز برای خود جمع آوری نموده است. در طول فیلم بارها مشاهده می کنیم که بیبی آیپادهای مختلفی برای موقعیت های مختلف دارد. او حتی آیپادهایی دارد که به نظر نیز به شیوه کار و سلیقه او نمی آید. سپس مشخص می شود که او تمام این کارها را در طول سرقت ماشین هایی که در این سال ها انجام داده، جمع آوری کرده است. بسیاری از اوقات در ماشین هایی که او سرقت می کرده است، آیپادهای صاحب های ماشین را که در ماشین جا می ماند را جمع آوری می کرد و با آن ها به موسیقی گوش فرار می داد.

پخش دوباره موسیقی

نوعی که موسیقی های این فیلم همزمان با اکشن موجود در صحنه های آن پخش می شود و بسیار هم باهم همانگ است واقعا شگفت انگیز می باشد. یکی از نوعی آوری های فیلم بیبی راننده نیز همین ویژگی آن است. جالب است که بدانید فیلمبردار این فیلم بیل پوپ، ذکر کرده است که در دومین سرقت فیلم که در آن موسیقی «Neat، Neat، Neat» کاری از The Damned پخش می شد، این موسیقی آنقدر ادامه نداشت که بتواند تمام صحنه های اکشن این سرقت را همراهی کند پس ادگار رایت تصمیم گرفت که شخصیت بیبی در فیلم دوباره این موسیقی را وسط آن همه هیاهو پخش کند.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا