اخبار کسب و کار

تاریخ اکران فیلم سریع و خشن ۹ – Fast And Furious [اتمام فیلمبرداری]

فیلمبرداری سریع و خشن ۹ پایان یافت

(۲۱ آبان ۹۸)

جاستین لی در آخرین توییت خود از اتمام یافتن فیلمبرداری سریع و خشن ۹ – Fast And Furious خبر داد:

مراحل ساخت فیلم سربع و خشن ۹ به انتهای خودش رسیده است؛ این اثر از دید من جاه طلبانه‌ترین فیلم در مجموعه به حساب خواهد آمد و به شخصه از افرادی که در این پروژه پیرامون شهرهای لندن، ادینبورگ، تفلیس، پاکت، کرابی و لس آنجلس به ما کمک کرده‌اند، قدردان و سپاسگزار هستم.

با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۰ ، شاهد رونمایی کمپانی های بزرگ فیلمسازی از آثار جذابشان هستیم . در این مطلب قصد داریم جزئیاتی راجب یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ یعنی « سریع و خشن ۹ » به شما ارائه کنیم .

به طور کلی شما در این مطلب شاهد موارد زیر خواهید بود .

  • تاریخ اکران فیلم « سریع و خشن ۹ »
  • جزئیات مربوط به سریع و خشن
  • چکیده ای از قسمت های قبلی
  • تریلر با کیفیت از « سریع و خشن ۹ »

با تایم سیتی همراه باشید تا از جدید ترین اخبار سینما مطلع شوید .

نکته‌ی مهم : این قسمت با اسپین‌آف این مجموعه به نام هابز و شاو فرق میکند و اگر مایل هستید اطلاعات مربوط به Hobbs And Shaw که در سال ۲۰۱۹ منتشر میشود را ببینید روی لینک زیر کلیک فرمایید

تاریخ اکران و جزئیات فیلم Hobbs And Shaw

تاریخ اکران فیلم سریع و خشن ۹

همانطور که گفتیم این عنوان از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ است و در ابتدا قرار بود که نهمین فیلم از مجموعه سریع و خشن در تاریخ ۹ آپریل اکران شود .

اما پس از مشخص شدن تعطیلات جهانی ، تاریخ اکران فیلم سریع و خشن به یک ماه بعد موکول شد .

بنابراین این فیلم در تاریخ ۲۲ می ۲۰۲۰ « جمعه ۲ خرداد ۹۹ » اکران میشود .

فیلمبرداری قسمت نهم از مجموعه سریع و خشن در فوریه سال ۲۰۱۹ آغاز شده و نخستین لوکیشِن ها در لندن اتفاق افتاده . البته کمی بعد از منتشر شدن این اخبار ، بازیگر اصلی این فیلم « وین دیزل » با انتشار ویدئویی اظهار کرد که فیلمبرداری در اواخر ماه می و یا اوایل ژوئن آغاز میشود .

چه کسانی در سریع و خشن ۹ حضور دارند ؟

می‌توان گفت تمامی کاراکترهای قسمت‌های قبلی دراین عنوان حضور دارند، چراکه چندین قسمت است که اعضای اصلی گروه را تشکیل می‌دهند و خیلی بعید است که تولید کنندگان آن‌ها را با افراد دیگر جایگزین کنند. علاوه براین تصاویری که ون دیزل در اینستاگرام خود منتشر کرده نشان از بازگشت تمامی کاراکترهای قبلی این مجموعه ‌می‌دهد.

یکی دیگر از کاراکترهایی که حضور او مشخص شده « جوردانا بروستر – خواهر دامنیک » است .
او که در قسمت های قبلی به همراه همسر خود برایان « پائول واکِر فقید » از فیلم کنار گذاشته شده بودند ، باری دیگر در سریع و خشن هنرنمایی میکند . حضور او میتواند یکی از بهترین بازگشت های کاراکترهای اصلی در فیلم باشد .

کاراکترهای جدیدی نیز قرار شده که در این قسمت از سریع و خشن حضور داشته باشند که یکی از آن‌ها « جان سینا » ستاره‌ی کشتی کج است. درحال حاضر مشخص نشده که سینا قرار است چه نقشی در این قسمت از مجموعه داشته باشد، اما براساس تصاویری که ون دیزل در اینستاگرام خود منتشر کرد، نشان داده شد که این چهره در سریع و خشن ۹ ایفای نقش خواهد کرد.

علاوه براین شارلیز ترون ( Charlize Theron ) نیز باری دیگر در این مجموعه ایفای نقش می‌کند. شارلیز پیش‌تر در « سرنوشت خشمگین – قسمت هشتُم مجموعه » حضور داشت. او درواقع کاراکتری بود که دامنیک مجبور شده بود برای او کار کند و مقابل دوستان خود قرار بگیرد. شارلیز ترون از چهره‌های بسیار موفق و سرشناس سینمای هالیوود است که موفق به کسب جایزه اُسکار بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم « سرزمین شمالی » شده است.

بازیگر جدید دیگری که به این قسمت از مجموعه اضافه شده، هِلِن میرِن است. دیگر بازیگری که تاکنون جوایز زیادی به دست آورده و از مشهورترین افراد هالییود به شمار میرود. میرن قرار است کاراکتر « Magdalene Shaw – مگ‌دِلِن شاو » یا همان مادر شاو « جیسون استتهام » را بازی کند.

آیا دواین جانسون « راک » در سریع و خشن ۹ حضور دارد ؟

دواین جانسون طی عناوین گذشته « سریع و خشن » یکی از کاراکترهای اصلی داستان بوده ، اما با این حال این امکان وجود دارد که در سریع و خشن ۹ ، شاهد بازنشستگی این بازیگر از فیلم باشیم .
در حال حاضر میدانیم که جانسون در اولین اسپین آف از مجموعه Fast and Furious ، به همراه « جیسون استاتهام » حضور دارند و قرار است که به نحوی رابطه ی گذشته این دو شخصیت نمایش داده شود .

چه فیلمی ببینم ؟ معرفی بهترین فیلم های جهان برای تماشا

تریلر فیلم سریع و خشن ۹

درحال حاضر هیچ گونه تیزر و یا تریلری از این فیلم منتشر نشده و اینطور که پیداست ، سازندگان فیلم قصد دارند تا اواخر سال ۲۰۱۹ مخاطبان را در انتظار بگذارند .

با این حال به محض انتشار ویدئو از سوی سازندگان سریع و خشن ۹ ، آنرا برای شما قرار میدهیم .

در ادامه شما میتوانید تریلر فیلم هابز و شاو را تماشا کنید و پس از انتشار تریلر سریع و خشن ۹ ، آنرا جایگزین ویدئوی زیر خواهیم کرد .

و اما همانطور که گفتیم قصد داریم خلاصه ای از قسمت های قبلی و زمان اکران آنها را به شما عزیزان ارائه دهیم .

سریع و خشن ۱

نخستین باری که سریع و خشمگین به اکران درآمد ، به ۱۸ سال پیش یعنی سال « ۲۰۰۱ » باز میگردد . این فیلم توسط راب کوهن کارگردانی شد و از بازیگران آن میتوان به « وین دیزل – پاول واکِر فقید – جوردانا بروستر – میشل رودریگِز » اشاره کرد .
سریع و خشمگین محصول دو کشور « آلمان و آمریکا » بود که توسط « یونیورسال استودیوز » در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۰۱ اکران شد .

قسمت نخست مجموعه سریع و خشمگین با بودجه ای بالغ بر ۳۸ میلیون دلار تولید شد و توانست فروش جهانی ۲۰۷ میلیون دلار را برای خود به ثبت برساند .

سریع و خشن ۲

دو سال بعد ، یعنی در سال ۲۰۰۳ قسمت دوم از مجموعه Fast And Furious با نام « دو سریع دو خشن » به اکران درآمد .
در این قسمت شاهد حضور ستارگان دیگری از فیلم بودیم و همانطور که انتظار میرفت ، اکشنی جذاب و دیدنی برای مخاطبان ساخته شده بود .

کارگردانی این قسمت را « جان سینگلتون » انجام داد و توانست با ۷۶ میلیون دلار ، اثری جاودانه را در سینمای بزرگ هالیوود خلق کند . شاهکار جان سینگلتون نهایتا توانست ۲۳۶ میلیون دلار فروش داشته باشد و ازین حیث موفقیتی برای تولید کنندگان محسوب میشد .

داستان فیلم سریع و خشمگین ۲ در مورد یک پلیس « برایان او کانر – پائول واکر » بود که به خاطر فراری دادن دوست خلافکارش دستگیر شده بود . او برای تبرئه شدن از جرم خود باید به نیروی پلیس کمک کند تا یکی از بزرگترین خلافکارهای کشور را دستگیر کنند .

سریع و خشن ۳ « توکیو دریفت »

fast and furioush Tokyo drift

در سال ۲۰۰۶ ، ۳ سال بعد از اکران قسمت دوم سریع خشمگین ، سومین عنوان این مجموعه با نام « سریع و خشمگین : توکیو دریفت » به سینما بازگشت .

کارگردانی این قسمت توسط جاستین لین انجام شد و نکته ی جالب ، عدم حضور ستارگان قبلی این فیلم در قسمت سوم بود . تنها بازیگری که از قسمت سوم در فیلم بازمانده « سانگ کانگ » است .

اینطور که به نظر میرسید ، جاستین لین توانسته بود با ساخته ی خود نظر « نیل اِچ.موریتز – تهیه کننده مجموعه سریع و خشمگین » را جلب کند ، به طوری که کارگردانی ۳ عنوان بعدی نیز به او داده شد .

نکته ی مثبت این فیلم حضور آهنگساز بزرگ آمریکایی « برایان تایلر » که با خلق موسیقی های زیبا و هیجانی خود ، زیبایی خاصی به فیلم افزود . از شاهکارهای او میتوان آهنگ « توکیو دریفت » را مثال زد که به اختصاص فیلم سریع و خشمگین ۳ ساخته شد .

سریع و خشمگین ۴

قسمت چهارم مجموعه سریع و خشمگین در سال ۲۰۰۹ به اکران در آمد . کارگردانی این قسمت توسط « جاستین لین و کریس مورگان » انجام شد .
نکته ی حالب توجه اضافه شدن « وین دیزل » به جمع تهیه کنندگان این فیلم بود .

داستان فیلم در مورد دامنیک تورنو « وین دیزل » است که طی حادثه ای ، دوست دختر خود لتی را از دست داده و حال در فکر انتقام گرفتن از باند مافیایی براگا است که مسئول کشته شدن لتی هستند .
برایان اوکانر نیز که یک مامور F.B.I و همچنین نامزد میا « خواهر دامنیک » است برای دستگیری باند براگا با دامنیک همکاری میکند .

Fast And Furious 4 یکی از بهترین فیلم های سینما در ژانر اتوموبیل رانی بوده و به طور کلی توانسته ۳۶۳ میلیون دلار فروش داشته باشد . این در حالی است که هزینه ی ساخت آن چیزی حدود ۸۵ میلیون دلار بوده .

Fast And Furious 5 – سال ۲۰۱۱

fast and furious 5

پنجمین عنوان از مجموعه « Fast and Fourious » در سال ۲۰۱۱ اکران شد . این فیلم باری دیگر توسط جاستین لین کارگردانی شد و تهیه کنندگان آن نیز « نیل.اچ موریتز – وین دیزل و مایکل فوترل » بودند .

این قسمت از مجموعه ، نخستین حضور ستارگانی همچون « دواین جانسون – گال گدوت و السا پاتاکی » بود . آنها توانستند یکی از زیباترین اکشن های ادوار مختلف سینما را خلق کنند .

لوکیشن های فیلمبرداری این شاهکار ، در « برزیل » و « پورتوریکو » صورت گرفت .
« فست اند فیوریز ۵ » رشد چشمگیری در زمینه جلوه های ویژه داشت و به نحوی بیشترین استفاده ازاین صنعت را در این فیلم استفاده کرد . البته لازم به ذکر است که منظور ما بیشترین استفاده در چند فیلم قبلی Fast And Furious است .

هزینه ی ساخت این فیلم ۱۲۵ میلیون دلار بود و فروش ۶۲۶ میلیون دلاری ، توانست موفقیت سازندگان را بیش از پیش به نمایش بگذارد .

سریع و خشمگین ۶

قسمت ششم مجموعه Fast and furious یکی از موفق ترین های تاریخ این فیلم بوده ، فیلمی که توانست با فروشی بیش از ۷۸۸ میلیون دلار خودرا در میان پرفروش ترین فیلم های جهان قرار دهد .

کارگردانی این قسمت نیز توسط جاستین لین انجام شد و نهایتا این فیلم در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۳ به اکران درآمد .

اکثر ستارگان قسمت های قبلی در این فصل نیز حضور داشتند و داستان جالب فیلم نکته ای بود که بیش از پیش مخاطبان را به سمت خود جذب کرد .
در این قسمت دیدیم که دوست دختر دامنیک « لتی » که ظاهرا در تصادف کشته شده بود ، زنده است و حافظه خودرا از دست داده . اکنون لتی در یک باند خلاف که سرکرده آنها اوون شاو است فعالیت میکند . پس از مبارزه ای جذاب و سرتاسر هیجان میان این دو گروه ، در نهایت اوون شاو کشته میشود و بدین ترتیب کاراکتر جدیدی به فیلم اضافه میشود .
برادر بزرگتر اوون ، دکارت شاو « جیسون استاتهام » به منظور انتقام برادر خود وارد داستان میشود و در نخستین اقدان خود هان « سانگ کانگ » را به قتل میرساند تا تبدیل پیش درآمدی شود برای ساخت فیلم Fast and furious 7 .

خشمگین ۷

قسمت هفتم از مجموعه « Fast and furious » با نام خشمگین در سال ۲۰۱۵ اکران شد . کارگردانی این قسمت را « جیمز وان » انجام داد که بیشتر در ژانر ترسناک فعالیت میکند و فیلم های مجموعه احضار را کارگردانی کرده .

تفاوت بزرگ این فیلم با قسمت های قبلی ، عدم حضور ستاره سینما « پائول واکِر » بود ، او طی حادثه ای از دنیا رفت و بدین ترتیب حضور او در فیلم خشمگین در حاله ای از ایهام قرار گرفت .

اکثر سکانس هایی که پاول واکر در آنها حضور داشت تدوین شده بودند و تنها سکانس های کمی مانده بود که نیاز به واکر بود ، بنابراین با استفاده از جلوه های ویژه و بدَل ، سایر سکانس ها را تکمیل کردند .

این فیلم با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار تولید شد و فروش آن به ۱ میلیارد و ۵۱۶ میلیون دلار رسید تا لقب پرفروش ترین عنوان مجموعه را یدک بکشد .

سرنوشت خشمگین – Fate and Furious

fate and furious

آخرین قسمت اکران شده از فیلم های ساخته شده Fast and furious در سال ۲۰۱۷ به نمایش درآمد . این فیلم اف.گری گری کارگردانی شد و یکی از موفق ترین آثار سینمای هالیوود بوده .

داستان فیلم در مورد درگیری گروه با رهبرشان « دامنیک تورنو » است . دام که به همراه نامزد خود به کوبا سفر میکند ، با زنی به نام سایفر مواجه میشود که به او پیشنهاد همکاری با گروه خلافکارها را میدهد . در ابتدا دامنیک این پیشنهاد را قبول نمیکند . اما بعد متوجه میشود که با رد کردن این قرارداد ، جان دختر و نامزدش به خطر میفتد .
بنابراین بر علیه گروه خود شروع به مبارزه میکند و یکی از متفاوت ترین داستان های سریع و خشمگین را رقم میزند .

این فیلم با فروش ۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار ، دومین فیلم پرفروش از مجموعه سریع و خشمگین است .

بیشتر بخوانید

  • بهترین فیلم های ۲۰۱۹ را در ۱۴ دقیقه مرور کنید [+ تریلر و جدول زمانی]
  • همه چیز در مورد فیلم Bad Boys 3 [ تاریخ اکران و جزئیات ]
  • محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما+[دیالوگ های برتر]
  • بهترین فیلم های ۲۰۲۰ که حتما باید آن‌ها را ببینید

نوشته تاریخ اکران فیلم سریع و خشن ۹ – Fast And Furious [اتمام فیلمبرداری] اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا