اخبار کسب و کار

استیون کینگ توضیح داد چرا فیلم دکتر اسلیپ را بیشتر از فیلم درخشش دوست دارد

نخستین نقدهای فیلم دکتر اسلیپ (Doctor Sleep) نشان داد که این اثر دنباله‌ای ارزشمند برای فیلم درخشش (The Shining) محسوب می‌شود. اما استیون کینگ اکنون توضیح داد چگونه این فیلم خود را از گرو فیلم درخشش رها کرد. با جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون با تایم‌سیتی همراه باشید.

این فیلم بر پایه رمانی به همین نام اثر کینگ خلق شد و دنباله‌ای از فیلم درخشش و کتابش به‌حساب می‌آید. خالق سریال تسخیرشدگی هیل (The Haunting of Hill House) یعنی مایک فلناگان وظیفه کارگردانی این فیلم اقتباسی را برعهده داشت. کینگ طی جدیدترین مصاحبه‌اش اعلام کرد که چگونه فیلم دکتر اسلیپ خود را از چیزهایی که درمورد فیلم درخشش کوبریک دوست نداشت آزاد کرد.

استیون کینگ طی مصاحبه با اینترتیمنت ویکلی گفت:

«من فیلم‌نامه این فیلم را با دقت زیاد مطالعه کردم. واضح است که می‌خواستم با این دنباله کار خوبی انجام دهم. زیرا مردم کتاب درخشش را می‌شناختند و من قصد نداشتم این یکی را خراب کنم. من از تمام فیلم‌های مایک فلناگان لذت بردم و قبلا نیز در فیلم بازی جرالد (Gerald’s Game) با او همکاری داشتم.»

او افزود:

«بنابراین من با دقت زیاد فیلم‌نامه را مطالعه کردم و به خودم گفتم: هر چیزی که در فیلم درخشش کوبریک دوست نداشتم در اینجا وجود ندارد.»

فلناگان آشکار کرد کینگ پس از مطالعه فیلم‌نامه دکتر اسلیپ در روند تولید این دنباله دخالت نکرد: او گفت:

«او بعد از اعمال مصوباتش عقب‌نشینی کرد و این کار را عمدا انجام داد. کینگ گفت کتاب، کتاب است. من می‌خواهم فیلم برای شما باشد و هیچ دخالتی در آن نخواهم داشت. اما همانطور که می‌دانید به‌محض اینکه این کار انجام شد او آن را مشاهده کرد. به‌دلیل اتفاقی که برای فیلم درخشش رخ داد اگر او کاری که انجام دادید را دوست نداشت بدون تعارف به شما می‌گفت.»

او افزود:

«بنابراین ترس بزرگی برای ما وجود داشت. با وجود اینکه او در این کار دخالتی نمی‌کرد، ولی این حس همواره برای شما وجود دارد که بله روزی او این فیلم را تماشا می‌کند.»

فیلم دکتر اسلیپ پس از اکران مورد تحستین گسترده منتقدین و طرفداران سینما قرار گرفت. گروه بازیگری که در این فیلم همکاری داشتند عبارت‌اند از: یوان مک‌گرگور، ربکا فرگوسن، جیکوب ترمبلی، بروس گرینوود، امیلی آلین لیند و کلیف کرتیس. نظر شما راجع‌به اظهارات استیو کنیگ چیست؟ آیا فیلم دکتر اسلیپ عملکرد بهتری نسبت به فیلم درخشش خواهد داشت؟

بیشتر بخوانید:

  • مل گیبسون و فرانک گریلو در فیلم اکشن و مهیج Leo From Toledo حضور خواهند داشت
  • “نیروی اهریمنی او” قرار نیست “گیم آف ترونز” بعدی باشد!
  • استیون اسپیلبرگ نیز به پروژه ی ساخت بیوپیک گروه بی جیز اضافه شد
  • هرآنچه در مورد سریال ویچر – The Witcher می‌دانیم (+این سریال قابلیت ادامه تا هفت فصل را دارد)

نوشته استیون کینگ توضیح داد چرا فیلم دکتر اسلیپ را بیشتر از فیلم درخشش دوست دارد اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا