اخبار کسب و کار

همه‌ی اسپین آف ها و پیش درآمدهای گیم اف ترونز را بشناسید

مجموعه بازی تاج ‌و تخت (Game of Thrones) طی دهه اخیر یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی جهان بود که توانست طی دوران پخشش به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. طی سال 2017 اعلام شد که شبکه HBO قصد دارد پنج سریال فرعی از دنیای گیم او ترونز تولید کند که داستان‌های آن عمدتا پیش‌درآمدی از سریال اصلی هستند.

سالهاست که تولید یک سریال فرعی از دنیای بازی تاج و تخت مورد بحث قرار گرفته و جرج آر. آر. مارتین مکررا اظهار داشت با این موضوع هیچ مشکلی ندارد و می‌تواند دراین‌باره با شبکه HBO مذاکره داشته باشد. مسلما بعد از موفقیت بزرگ مجموعه بازی تاج و تخت مدیران شبکه نیز تمایل زیادی به تولید سریال‌های فرعی از این دنیا دارند.

توجه: در ادامه این مطلب ممکن است حاوی توضیحاتی باشد که باعث لو رفتن روند اصلی داستان سریال بازی تاج و تخت شود!

خبرگزاری EW در سال 2017 اعلام کرد تهیه‌کننده اجرایی سریال بازی تاج و تخت یعنی برایان کاگمن قرار است وظیفه نویسندگی یکی از سریال‌های پیش‌درآمد (و همچنین چهار سریال فرعی دیگر) را برعهده بگیرد. او قرار است در این پروژه همکاری نزدیکی با نویسنده رمان نغمه یخ و آتش یعنی جرج آر. آر. مارتین داشته باشد. همچنین اعلام شد مارتین بر روی روند تولید سریال‌های فرعی دیگر نیز نظارت خواهد داشت.

کاگمن از همان فصل ابتدایی سریال بازی تاج و تخت به‌عنوان دستیار اصلی خالقان این مجموعه یعنی دیوید بنیاف و دی. بی. وایس در سریال همکاری داشت. به همین دلیل می‌توان مطمئن بود که کاگمن شناخت اساسی از دنیای سریال بازی تاج و تخت دارد. جین گلدمن نیز به‌عنوان نویسنده در این سریال‌های فرعی حضور خواهد داشت.

بعد از پایان‌یافتن سریال بازی تاج و تخت سرنوشت نامشخص بعضی از کاراکترها باعث شد تا برخی اعلام کنند داستان‌ سریال‌های فرعی می‌تواند مستقیما بر اساس این کاراکترها تولید شود. طی قسمت نهایی ما شاهد بودیم آریا استارک تصمیم می‌گیرد جهت ادامه ماجراجویی‌هایش به جهان ناشناخته غرب وستروس سفر کند، سانسا نیز به‌‌عنوان ملکه شمال لقب گرفت، برن به‌عنوان پادشاه شش اقلیم انتخاب شد و جان با سفر به آن‌سوی دیوار آینده ناشناخته‌ای را برای خود رقم زد. بنابراین پرداختن به ماجراهای هرکدام از این کاراکترها می‌تواند تمرکز اصلی داستان سریال‌های فرعی باشد.

اما موضوع اصلی سریال‌های فرعی چه خواهد بود؟ باوجوداینکه هرکدام از کاراکترهایی که در بالا ذکر شد می‌توانند سریال خاص خود را داشته باشند، اما هنوز چیزی در این‌باره رسما اعلام نشده و تولید چنین سریال‌هایی تنها یک تئوری از سمت طرفداران محسوب می‌شود. تنها چیزی که تاکنون آشکار شده آن است که شبکه HBO برای ساخت سه سریال فرعی تصمیم جدی دارد که داستان‌های دو مورد از آن‌ها اکنون مشخص شده است. در ادامه برای پی‌بردن به محتوای سریال‌های فرعی دنیای بازی تاج و تخت با تایم‌سیتی همراه باشید.

تاریخ وستروس را بهتر بشناسید

طبق گزارش‌های گوناگونی اعلام شده که نام یکی از این سریال‌ها Game of Thrones: The Long Night (براساس شایعات) خواهد بود که به‌جای آینده وستروس، گذشته آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. در ماه می 2017 گفته شد شبکه HBO جهت ساخت چهار سریال پیش‌درآمد (که سپس به پنج سریال افزایش پیدا کرد) با نویسندگان مختلفی قرارداد امضا کرده است.

در آن زمان اعلام شد هرکدام از این نویسنده‌ها بر روی دوره زمانی‌های مختلفی از رمان نغمه یخ و آتش جرج مارتین تمرکز می‌کنند و بعد از اتمام فیلم‌نامه‌نویسی این فیلم‌نامه‌ها برای HBO فرستاده شده و این شبکه با بررسی آن‌ها تصمیم می‌گیرد تا کدام‌یک را به‌عنوان پروژه نخست خود جهت تولید انتخاب کند.

فیلم‌نامه‌نویسانی که برای هرکدام از این پروژه‌ها انتخاب شدند این افراد بودند: مکس بورنستاین (همکاری در فیلم‌های Godzilla و Kong: Skull Island)، جین گلدمن (همکاری در فیلم Kingsman: The Secret Service) و جرج مارتین، برایان هالگلند (همکاری در فیلم‌های LA: Confidential و Robin Hood)، کارلی ورای (همکاری در فیلم‌های Mad Men و The Leftovers) و جرج مارتین. دیوید بنیاف و دی. بی. وایس خالقان سریال بازی تاج و تخت نیز به همراه مارتین به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در تمامی پروژ‌ه‌ها همکاری خواهند داشت.

مارتین اوایل ماه می امسال در وب‌سایت خود نوشت: «ما می‌خواهیم پنج سریال جانشین (دوست ندارم از واژه سریال فرعی استفاده کنم) از بازی تاج و تخت در شبکه HBO خلق کنیم که مراحل تولید سه مورد از آن‌ها خیلی خوب پیش‌می‌رود. یکی از آن‌ها که نباید نامش را شب طولانی (The Long Night) بگذارم اواخر امسال فیلم‌برداری خواهد شد. دو سریال دیگر نیز در مرحله تکمیل فیلم‌نامه قرار دارند و به‌زودی مراحل پایانی آن‌ها طی می‌شود. این سریال‌ها راجع‌به چه چیزی هستند؟ نمی‌توانم بگویم. اما شاید بهتر است شما با تهیه کردن یک نسخه از کتاب آتش و خون و مطالعه آن تئوری‌های خود را اعلام کنید.»

game of throne spin of actors

در نخستین سریال پیش‌درآمد که به شب طولانی معروف است این بازیگران به‌ایفای نقش خواهند پرداخت: دنیس گاف، جاش وایت هاوس، نائومی آکی، نائومی واتس ، جیمی کمپل باور، شیلا اتیم، ایوونا جرمیا، جورجیا هنلی، الکس شارپ، میراندا ریچاردسون، توبی رگبو، مارکوئس رودریگز، جان سیم، ریچارد مک‌کیب، جان هفرنان و دیکسی اگیرکس. این سریال بر روی دوره زمانی عصر طلایی قهرمانان تمرکز خواهد داشت. همچنین طبق شایعاتی اعلام شده خاندان استارک نیز در این مجموعه جدید حضور دارند. نویسندگان از داستان‌های زیادی برای تولید این سریال‌های فرعی می‌توانند بهره ببرند. یکی از این داستان‌ها می‌‌تواند براساس کتاب Dunk and Egg باشد که حوادث آن حدود یک قرن قبل از حوادث اصلی سریال بازی تاج و تخت به وقوع می‌پیوندد. گمانه‌زنی‌های زیادی نیز در مورد ساخت سریالی براساس انقلاب رابرت وجود دارد. بدون شک تماشای چگونه به قدرت رسیدن رابرت براتیون و سرنگونی تارگرین‌ها می‌تواند جذابیت زیادی برای طرفداران دنیای نغمه یخ و آتش داشته باشد.

سورپرایز جدید: HBO می‌خواهد شما را با سرگذشت تارگرین‌ها آشنا کند

به‌تازگی ددلاین و هالیوود ریپورتر طی گزارش‌هایی اعلام کردند HBO در حال کار بر روی دومین سریال پیش‌درآمد بازی تاج و تخت است. هردوی این خبرگزاری‌ها اذعان داشتند سریال جدید به مرحله نخستین تولید آزمایشی (پایلوت) بسیار نزدیک است. وظیفه نویسندگی این سریال برعهده خالق سریال کلنی یعنی رایان کاندل قرار دارد.

کاندل به همراه جرج آر. آر. مارتین به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری دارد. حوادث این سریال مربوط به 300 سال قبل از حوادث سریال بازی تاج و تخت است. این سریال پیش‌درآمد برروی فرمانروایی و زوال خاندان تارگرین تمرکز دارد. هنوز اطلاعات زیادی از این پروژه در دسترس نیست. در نتیجه باید منتظر باشیم و ببینیم موضع رسمی شبکه HBO در این‌باره چه خواهد بود؟

نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید سریال‌های فرعی بازی تاج و تخت به اندازه مجموعه اصلی موفق عمل می‌کنند؟

بیشتر بخوانید:

  • نایت کینگ واقعا مرد؟ | آیا نایت کینگ زنده است؟
  • مستندی در مورد نحوه ی تولید فصل نهایی سریال بازی تاج و تخت
  • زمان پخش قسمت های فصل هشتم Game of Thrones مشخص شد
  • چه کسی روی تخت آهنین خواهد نشست؟ (شاید هیچکس!)
  • « شاه شب » یا همان Night King چه کسی است ؟

نوشته همه‌ی اسپین آف ها و پیش درآمدهای گیم اف ترونز را بشناسید اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا