اخبار کسب و کار

بررسی فیلم Hobbs and Shaw+[تاریخ انتشار نسخه بلوری]

فیلم Hobbs and Shaw که یکی از بهترین فیلم‌های سال 2019 و اسپین آف فیلم سریع و خشن است بالاخره اکران شد و این هم نقد و بررسی اولیه بر اساس نظرات منتقدین.

بررسی اولیه براساس نظرات منتقدین

فیلم Hobbs and Shaw به کارگردانی David Leitch که او را با فیلم‌های ددپول و جان ویک به خاطر داریم و با هنرنمایی دواین جانسون (Dwayne Johnson) و جیسون استاتهام (Jason Statham) به عنوان هابز و شاء و همچنین حضور ادریس البا (Idris Elba) به عنوان شخصیت منفی داستان یک ماموریت برای جلوگیری از استفاده‌ی نوعی ویروس کشنده است که ادریس البا آن را در اختیار دارد و هابز و شاء می‌خواهند مقابل او بایستند.

آیا فیلم‌های سریع و خشن را دوست دارید؟ آیا فکر می‌کنید که این نوع فیلم‌ها احمقانه هستند و همه‌ی منطق‌ها را زیر پا می‌گذارند؟ در هر دو صورت حق با شمات، این فیلم‌ها احمقانه، بدون محتوا و بی‌معنی هستند ولی بسیار سرگرم کننده‌اند این موضوع دقیقا راجع به هابز و شاء هم صدق می‌کند.

موضوع فقط این است که باید بدانید قصد تماشای چه نوع فیلمی را دارید و اگر سری سریع و خشن را تا به اینجای کار دنبال کرده باشید دقیقا پیش بینی می‌کنید که قصد دارید برای چه فیلمی وقت صرف کنید؛ این فیلم بی معنی و بی محتوا است و اتفاقاتی که داخل فیلم می‌افتند هیچ منطق خاصی ندارند و دقیقا مثل یک برنامه‌ی کودک به همه‌ی دلایل بالا بسیار سرگرم کننده است.

بعد از اکران فیلم سریع و خشن 5 این نوع فیلم‌ها قدمی رو به جلو برداشتند و با وجود اینکه هنوز هم به نظر می‌رسد بهترین نسخه از این نوع فیلم‌ها سریع و خشن 5 است هر بار که نسخه‌ی جدیدی از این سبک اکران می‌شود اتفاقات احمقانه‌تر و باورناپذیرتر می‌شوند و احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور در یکی از این فیلم‌ها به فضا هم سفر خواهند کرد چراکه هربار باید پا از حد فراتر بگذارند و ما را شوکه کنند.

این فیلم دقیقا همان چیزی است که باید باشد یک فیلم اکشن که داستان آن چندان اهمیتی ندارد، صحنه‌های اکشن که اصلا با عقل جور درنمی‌آیند و به نوعی داستان فقط یک تکه نخ است که سکانس‌ها را به هم وصل می‌کند درواقع اول ایده‌های سکانس‌های اکشن شکل می‌گیرند بعد داستانی ساخته می‌شود که فقط بتواند این تکه‌ها را به هم وصل کند.

علاوه بر نکات بالا فیلم نسبت به حرف‌هایی که برای گفتن دارد به شدت طولانی است چیزی حدود 2 ساعت و 15 دقیقه که می‌توانست بسیار کوتاه تر باشد؛ هرچند فیلم‌های سریع و خشن قبلی هم معمولا به همین اندازه طولانی بودند ولی اینبار قسمت‌هایی از فیلم وجود دارند که واقعا به این فکر می‌کنید که چرا این فیلم باید تا این اندازه طولانی باشد و این حس طولانی بودن کاملا القا می‌شود.

یکی از منتقدان می‌گوید که بعد از گذشت حدود یک ساعت و نیم صحنه‌هایی اتفاق افتاد که کاملا آماده بودم که فیلم تمام شود و از سینما خارج شوم، اما بعد از تمام شدن این قسمت متوجه شدم که این تازه میانه‌ی فیلم بود و فیلم یک بخش پایانی دیگر هم دارد که باید حدود 40 دقیقه‌ای طول داشته باشد.

این تنها مشکلی است که شاید به فیلم هابز و شاء وارد است با وجود همه‌ی ضعف‌های داستانی، بی‌منطق بودن و بی محتوا بودن واقعیت این است که مخاطب برای هیچکدام از این موارد به سینما نمی‌رود و فقط به امید تماشای چندین صحنه‌ی اکشن، کمی طنز و دیدن بازیگر مورد علاقه‌اش به تماشای این فیلم می‌نشیند پس نکات بالا چندان هم ضعف نیستند؛ اما نقدی که کاملا به فیلم وارد است داستان قسمت نهایی فیلم است بخشی از فیلم که هیچ ارتباطی با باقیِ آن ندارد، داستانی که از دقیقه اول شروع شده و همه چیز پیرامون آن ساخته می‌شود بعد از حدود 1 ساعت و نیم کاملا تمام می‌شود و اینجاست که فیلم انگار داستان کاملا جدیدی را آغاز می‌کند که اصلا در دقیقه‌های قبلی به آن اشاره‌ای نشده و این کاملا یک ضعف به حساب می‌آید که می‌تواند هر بیننده‌ای را اذیت کند.

اما بهترین قسمت این فیلم رابطه‌ی بین هابز و شاء یا همان راک و جیسون استاتهام است، چندتا از بهترین سکانس‌های فیلم سکانس‌هایی هستند که هابز و شاء باهم دعوای لفظی می‌کنند و سعی می‌کنند که خود را قوی تر و باهوش تر از دیگری نشان دهند و همین باعث می‌شود که این فیلم از آنچه که انتظارش را دارید خنده‌دارتر و با مزه تر باشد، بعضی از دیالوگ‌هایی که رد و بدل می‌شوند بسیار هوشمندانه‌اند و برخلاف داستان به نظر می‌رسد که روی این بخش کاملا کار شده و بسیاری گفته‌اند که بیشتر دقایق فیلم حداقل لبخند بر روی لب داشته‌اند و بعضی سکانس‌ها هم واقعا قهقهه آور هستند.

از یک نگاه این فیلم شبیه فیلم‌های سبک پلیسی و خنده‌دار قدیمی تر است که دو پلیس همکار هستند چیزی شبیه به فیلم‌های ساعت شلوغی و پسران بد (Bad Boys)، با مقدار بسیار بیشتری اکشن ولی به همان اندازه خنده دار و دلچسب.

و اما می‌رسیم به قسمت اکشن، اکشن فیلم تحسین برانگیز است و تلاش زیادی برای این سکانس‌ها شده البته خلاقیت در قسمت اکشنِ مبارزات آنچنان چشمگیر نیست و بیشترِ بار اکشنِ فیلم را محیط به دوش می‌کشد، مبارزات بیشتر حالت مشت زدن‌های ساده دارند و خبری از حرکات خارق‌العاده و خلاقانه در مبارزات تک به تک نیست اما در عوض سکانس‌های تخریب و تصادف بسیار جذاب و دیدنی طراحی شده‌اند.

البته اکشن‌هایی اتفاق میفتد که کاملا بی منطق هستند، چیزهایی که به هیچ وجه در واقعیت امکان ندارند ولی خب همانطور که قبلا اشاره کردیم چه اهمیتی دارد تا زمانی که شما دوست داشته باشید مهم نیست که واقعیت دارد یا خیر!

این فیلم کاملا از کارهای خودش باخبر است، اینطور نیست که فیلم خبر ندارد این سکانس‌های اکشن چقدر احمقانه و غیرقابل باور هستند، نه! فیلم کاملا از این موضوع آگاه است و حتی دلش می‌خواهد که این موضوع را نشان دهد و بگوید که برایش اهمیتی ندارد که این صحنه‌ها از نظر منطقی و فیزیکی ناممکن هستند دلش می‌خواهد آن‌ها را نمایش دهد و بیننده را سرگرم کند پس همه‌ی این اتفاقات و بی‌منطقی‌ها عمدی است و فیلم هم برای کسانی است که این موضوع را درک می‌کنند و برای دیدن اکشن‌های خلاقانه به تماشا می‌نشینند.

این یکی از همان فیلم‌هایی است که اگر بگویید، این فیلم چقدر افتضاح بود این بدترین فیلمی بود که تابحال دیدم و یا بگویید فیلمِ خیلی خوبی بود از تماشایش واقعا لذت بردم، در هر دو صورت کاملا درک می‌کنم این فیلم برای عده‌ای جذاب است وبرای عده‌ی دیگری نه! اگر به دنبال داستان و معانی عمیق هستید حتی ارزش تماشای تریلر و صرف کردن 3 دقیقه را هم ندارد اما اگر برای سرگرمی تماشا می‌کنید و مثل من گاهی می‌خواهید یک فیلم احمقانه‌ی لذت بخش برای وقت گذرانی ببینید و طرفدار دواین جانسون هستید، حتما یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای تماشاست.

تاریخ انتشار نسخه بلوری فیلم Hobbs and Shaw

تاریخ انتشار نسخه خانگی و دیجیتالی فیلم Fast and Furious Presents: Hobbs and Shaw (سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو) تایید شده است و شرکت یونیورسال پیکچرز اعلام کرده است که در ابتدا نسخه دیجیتال این فیلم در تاریخ ۱۵ اکتبر امسال (۲۳ مهر) منتشر خواهد شد.

پس از انتشار نسخه دیجیتال این فیلم نوبت به نسخه خانگی آن که شامل نسخه بلوری، 4K Ultra HD و DVD می‌شود خواهد رسید، نسخه خانگی طبق اعلام این کمپانی در تاریخ ۵ نوامبر امسال (۱۴ آبان) منتشر خواهد شد.

نسخه خانگی Fast and Furious Presents: Hobbs and Shaw تفاوت‌هایی با نسخه به نمایش درآمده در سینما خواهد داشت و صحنه شروع متفاوت، صحنه‌های حذف شده، صحنه‌های اضافه و صحنه‌های متفاوت، بخشی در مورد دلیل ساخت فیلم و چرا این دو شخصیت در این فیلم با هم همکاری می‌کنند.

بخشی با حضور دیوید لیچ در مورد صحنه‌های مبارزه و اکشن فیلم، بخشی در مورد شخصیت منفی فیلم که بریکستون نام دارد، بخشی در مورد شخصیت هتی شاو (خواهر برادران شاو)، ویدیوهایی از پشت صحنه ساخت فیلم از جمله صحنه اکشن آسانسور و غیره در آن وجود خواهد داشت.

توضیحات بیشتر درباره‌ی فیلم Hobbs and Shaw

نام اسپین آف این مجوعه Hobbs and Shaw که برگرفته از نام دو شخصیت محبوب این فیلم یعنی لوک هابز (Luke Hobbs) با بازی دوین جانسون (Dwayne Johnson) و دکارد شاو (Deckard Shaw) با بازی جیسون استاتهام (Jason Statham) میباشد .

جالب است بدانید کاگردانی این فیلم بر عهده دیوید لیچ (David Leitch) که کارگردانی فیلم Deadpool 2 را در کارنامه دارد میباشد . کارگردانی که در وارد کردن تم کمدی به یک فیلم فول اکشن تخصصی ویژه ای دارد و این امر در فیلم ددپول 2 به صراحت قابل رویت است.

لیچ همچنین در کارگردانی فیلم John wick 2 هم حضور داشته است فیلمی که در گیشه های سینما با استقبال قابل توجه ای رو به رو شد و فروش خوبی را به ثبت رساند.

دواین جانسون با حضور در فیلم Fast Five (سریع ۵)، وارد دنیای مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین شد. و طبق روند داستان و با توجه به اینکه هر شخصیتی داستان خاص به خود دارد دواین جانسون نیز خیلی زود در این مجموعه جا افتاد و به یکی از اعضای جدایی ناپذیر این مجموعه تبدیل شد.

جیسون استاتهام در فیلم Fast and the Furious 7 وارد خط داستانی این مجموعه شد و نقش منفی داشت ولی در قسمت بعدی این مجموعه یعنی The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) به کمک این تیم آمد و یکی از اعضای خانواده شد و توانست با دواین جانسون زوج خوبی را تشکیل دهد که باعث فروش 1.2 میلیارد دلار این فیلم در سراسر جهان شد. کارگردانی قسمت آخر این مجموعه بر عهده اف گری گری بود که در آن ستارگانی همچون وین دیزل، دواین جانسون، میشل رودریگز، ترسی گیبسون، لوداکریس، لوکاس بلک، کرت راسل، شارلیز ترون و جیسون استاتهام به ایفای نقش پرداخته بودند.

فیلم hobbs and shaw

داستان فیلم Hobbs and Shaw

گمانه زنی های مختلفی در مورد فیلم فرعیHobbs and Shaw وجود دارد ولی ممکن است این دوشخصیت در مقابل همدیگه قرار بگیرند و احتمالا باید منتظر تقابل دو خانواده باشیم علاوه بر جانسون و استاتهام، ونسا کربی در نقش مامور MI-5 و خواهر برادران شاو به‌همراه ادریس البا برای بازی در نقش شرور و منفی فیلم، دیگر بازیگرانی هستند که حضور آن‌ها در فیلم Hobbs and Shaw تایید و اعلام شده است.البته جزییات زیادی از فیلم اعلام نشده است ولیاین احتمال هم وجد دارد که منتظر یک فیلم به سبک دوست پلیس(buddycop) باشیم.

این سبک فیلم ها که در دهه ی 80 میلادی دوران درخشانی را سپری کرده بودند داستانی پیرو دو شخص پلیس یا دوست را دنبال میکند که معمولا این دوشخص مرد هستند و به هم برای رسیدن به هدفی مشترک کمک میکنند و معمولا شاهد تم کمدی بسیاری در جریان اینگونه فیلم ها هستیم . از این سبک فیلم ها میتوان به Bad Boys(پسران بد) و Rush Hour (ساعت شلوغی) اشاره کرد که هر دو عناوین بسیار در زمان اکران خود موفق بوده اند .

فیلم Hobbs and Shaw

تاریخ اکران فیلم Hobbs and Shaw

فیلم فرعی مجموعهٔ سریع و خشمگین قرار است در تاریخ ۲ آگوست ۲۰۱۹ (۱۱ مردادماه ۱۳۹۸) اکران شود. گفتنی است فیلم Fast and Furious 9 (سریع و خشمگین ۹) برای اکران در تاریخ ۱۰ آوریل ۲۰۲۰ (۲۲ فروردین‌ماه ۱۳۹۹) و فیلم Fast and Furious 10 (سریع و خشمگین ۱۰) برای اکران در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است.

خلاصه ی اطلاعات

کارگردان : David Leitch
نویسنده : Chris Morgan
بازیگران : Idris Elba,Eiza González,Vanessa Kirby,Dwayne Johnson, Jason Statham
تاریخ اکران : ۲ آگوست ۲۰۱۹ (۱۱ مردادماه ۱۳۹۸)

بیشتر بخوانید :

  • نقد وبررسی فیلم Anna – آنا
  • دانلود سریال مانکن قسمت 6 ششم با لینک مستقیم
  • ونوم 2 [تاریخ اکران، داستان، تریلر و هرآنچه می‌دانیم] – Venom 2
  • نویسنده رمبو فیلم «رمبو: آخرین خون» را خجالت‌آور خواند
  • 14 تا از بهترین سریال های ایرانی (بهترین طنزها تا پر بیننده ترین‌ها)

نوشته بررسی فیلم Hobbs and Shaw+[تاریخ انتشار نسخه بلوری] اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا