اخبار کسب و کار

اعلام فیلم‌های بخش نگاه نو جشنواره سی و هفتم

عجایب لیست فیلم‌های بخش نگاه نو؛ بازبینی مجدد یک فیلم رونمایی شده! و البته غیبت «سرکوب» رضا گوران

حضور فیلم‌های بازبینی‌شده دوره‌های قبل جشنواره فجر بدعتی بود که سال گذشته و با فیلم «امپراطور جهنم» رخ داد و به نظر امسال نیز ادامه داشته است. درحالی‌که بر اساس اخبار رسانه‌های رسمی نسخه اولیه فیلم «روزهای نارنجی» با نام قبلی «واسطه» سال گذشته به دبیرخانه جشنواره فجر ارائه‌شده این فیلم امسال هم بررسی و برای بخش نگاه نو انتخاب شد. جالب آنکه این فیلم طی سال اخیر نیز حضور بین‌المللی داشته و در جشنواره‌هایی همچون تورنتو به نمایش درآمده است. نقض هم‌زمان دو قانون عدم بازبینی مجدد فیلم‌ها و عدم نمایش فیلم‌های به نمایش درآمده نکته عجیب درباره این فیلم است.
دبیرخانه همچنین درباره حضور چهره‌هایی همچون تورج اصلانی و مسعود بخشی در بخش «نگاه نو» که پیش‌تر فیلم‌های «جینگو» و «یک خانواده محترم» از آن‌ها منتشرشده بود توضیح داده است: طبق بررسی دبیرخانه جشنواره، فیلم‌های ساخته‌شده توسط تورج اصلانی و مسعود بخشی اولین فیلم سینمایی این کارگردانان محسوب می‌شود که دارای پروانه ساخت سینمایی است و فیلم‌های قبلی آن‌ها دارای پروانه ساخت ویدئویی و یا تولید سیما بوده است.

همچنین چند فیلم مهم در این بخش غایبان بزرگ نگاه نو هستند. «سرکوب» رضا گوران با بازی سارا بهرامی، باران کوثری، الهام کردا، پردیس احمدیه، جمشید هاشم‌پور و؛ که نسخه‌ای از آن به دفتر جشنواره ارائه‌شده بود، به دلایل نامعلومی در فهرست فیلم‌های بخش نگاه نو قرار نگرفته است. همچنین هیچ‌کدام از فیلم‌های اولی که شهاب حسینی امسال بازی کرده بود در فهرست فیلم بخش نگاه نو دیده نمی‌شود. فیلم‌هایی چون «لابیرنت»، «نبات»، «نرگس» و… .

در میان فیلم های بخش نگاه نو نام دو فیلم قابل توجه است. دو فیلمی که هیچ خبر تولیدی از آنها منتشر نشده و پیش بینی می شود دو فیلم پر سر و صدای این بخش باشد. «دیدن این فیلم جرم است» محصول تازه حوزه هنری یک فیلم سیاسی است که پروانه ساختش هم مسیر پر پیج و خمی داشته و به ماجرای یک گروگانگیری می پردازد.«یلدا» فیلم تازه مسعود بخشی بعد از فیلم پرحاشیه «یک خانواده محترم» است که پاییز امسال بی سر و صدا جلوی دوربین رفت. ایرج تقی پور تهیه کننده پیشین این فیلم گفته بود «یلدا» مضمونی قرآنی دارد و درباره کظم غیظ است و به دو زن می پردازد که روبروی هم قرار می گیرند. بهناز جعفری، فرشته صدرعرفایی و بابک کریمی بازیگران این فیلم هستند.

هیئت انتخاب سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، ۱۰ فیلم بخش نگاه نو را به شرح زیر معرفی کردند:

– پالتو شتری/ کارگردان: مهدی علی‌میرزایی/ تهیه‌کننده: مجید شیخ‌انصاری
– جان‌دار/ کارگردان: حسین امیری‌دوماری ‌و پدرام پورامیری/ تهیه‌کننده: کامران مجیدی
– حمال طلا/ کارگردان: تورج اصلانی/ تهیه‌کننده: منصور سهراب‌پور
– دیدن این فیلم جرم است!/ کارگردان: رضا زهتابچیان/ تهیه‌کننده: محمد حمزه زاده
– روزهای نارنجی/ کارگردان: آرش لاهوتی/ تهیه‌کننده: علیرضا قاسمخان
– زهرمار/ کارگردان: سیدجواد رضویان/ تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی
– سونامی/ کارگردان: میلاد صدرعاملی/ تهیه‌کننده: علی سرتیپی
– مسخره باز/ کارگردان: همایون غنی‌زاده/ تهیه‌کننده: علی مصفا
– معکوس/ کارگردان: پولاد کیمیایی/ تهیه‌کننده: مسعود کیمیایی
-یلدا/ کارگردان: مسعود بخشی/ تهیه‌کننده: علی مصفا

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا