اخبار کسب و کار

طنین سازهای کوبه‌ ای در اندیشه حوزه هنری/ بهروز قهاری و یارانش سرود صلح می‌نوازند

رسانه نوا – گروه کوبه ای هوران، سیزدهم دی ماه در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه می‌رود.

گروه هوران در تازه ترین کنسرت خود که قرار است در سیزدهم دی ماه اجرا شود به همراه ۴۰ نفر نوازنده کوبه ای ، و ۱۸ نفر کرال به همراهی نوازندگان سازهای سنتی، قطعاتی از بهروز قهاری و محمد رضا بداغی را بر روی اشعار مولانا و عطار بر روی سن تالار اندیشه حوزه هنری به سمع و نظر عاشقان موسیقی برساند.

هدف گروه هوران از برگزاری این کنسرتها در درجه اول نگاه کوبه ای و صحبت با پوست و چوب بوده است، که از این میان می توان به قطعه «سرود صلح» که ندای صلح و آرامش در جهان که با تمامی سازهای کوبه ای ایرانی و جهانی سخن می گوید، اشاره کرد. قطعه «دریای عشق» هم با زبان کوبه ای، حس و حالات عاشقانه را باز گو می کند و قطعات دیگر به همین منوال شکل گرفته اند.

در کنسرتهای متعددی که در تهران و شهرستان ها و خارج از کشورتوسط برگزارکرده، این گروه به دلیل ترکیبی بودن گروه در اجراهای متفاوت با سبک هایی از نظیر موسیقی تلفیقی، سنتی، عرفانی و عاشقانه، بازخوردهای خوبی را از طرف بینندگان دریافت کرده که موجب شده با قدرت و انگیزه بالایی به ادامه کار خود بپردازند. معرفی دو خواننده جوان و آینده دار موسیقی سنتی- محمد باقر دوستی و امیر حسین کوثری- اقدامات این گروه است.

گفتنی است اجرای استاد مصطفی حسینی یکی از بهترین اساتید آواز اصیل ایرانی از شور و حال بسیار بالایی بر خوردار خواهد بود. در این اجرا تار محمد رضا بداغی _ سنتور ملینا فرجی _عود کیارش بیات_ دیوان آکو پرنیان _کمانچه نوازان اقایان امیر مظاهری،امیر احمد پور و رامین عبدالهی ، و ویلن سل میترا زلفی ، را می شنویم.

گروه «هوران» به سرپرستی بهروز قهاری از سال ۸۲ فعالیت خود را با محوریت دف نوازی آغاز کرده است. این گروه در سال ۸۳ با تغییرات سازی در زمره گروه‌های کوبه‌ای قرار گرفت و فعالیت جدید خود را دنبال کرد و در ادامه مسیر با خوانندگانی چون امین هدایتی، کوروش تهامی و میلاد رضا همکاری داشته است.

تهیه کننده کنسرت آموزشگاه موسیقى بداهه (علی حیدری و بهروز قهارى) و مدیران برگزار کننده اجرا آقاى مجید فلاح پور و آیدا امیرى مقدم هستند.

نوشته طنین سازهای کوبه‌ ای در اندیشه حوزه هنری/ بهروز قهاری و یارانش سرود صلح می‌نوازند اولین بار در رسانه نوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا