اخبار کسب و کار

نمک حمام چیست و چه خواصی دارد؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

بعد از یک روز کاری طولانی همراه با راه رفتن و نشستن زیاد پشت میز، تمام آنچه که می‌خواهیم رسیدن به خانه، دراز کشیدن و بالا قرار دادن پاهاست. اما راه بهتری هم برای رفع خستگی وجود دارد؛ پاها را در یک ظرف آب گرم و نمک حمام قرار دهید. این کار نه تنها به بدن آرامش می‌دهد، بلکه سلامتی پاها را تامین و آن‌ها را تمیز هم می‌کند. شاید بپرسید نمک حمام چیست و چه خواصی دارد؟ نمک حمام یا نمک اپسوم املاح معدنی ساییده شده «سولفات منیزیم» است که خواص درمانی زیادی دارد. نمک‌های حمام اخیرا بسیار معروف و محبوب شدند و در صنعت زیبایی و سلامت از آن‌ها زیاد استفاده می‌شود. در ادامه شما را با مهم‌ترین خواص نمک حمام آشنا می‌کنیم.

۱. ریلکس کننده

آنچه که تمام مصرف کنندگان نمک حمام دوست دارند ویژگی آرامش بخشی و ریلکس کنندگی بدن است. این ویژگی به لطف میزان زیاد منیزیم موجود در آن است که عضلات را نرم می‌کند تا منبسط شوند و همچنین گردش خون و خون‌رسانی به آن‌ها را بهبود می‌دهد. حمام با آب داغ و نمک حمام می‌تواند گرفتگی عضلات و درد فیزیکی را کاهش دهد و به همین دلیل است که بعداز کار بسیار توصیه می‌شود.

۲. سم‌زدا

استفاده از نمک حمام همچنین به عنوان یکی از روش‌های درمانی برای سم‌زدایی هم شناخته می‌شود. پوست یکی از محل‌های تجمع توکسین یعنی سمومی است که از فعل و انفعالات‌ بدن به وجود می‌آید. یک راه بسیار خوب برای شستن توکسین از سطح پوست حمام نمک حمام است. می‌توانید وان را پر از آب گرم کنید، در آن نمک حمام بریزید و چند قطره هم از روغن عصاره طبیعی مورد علاقه خود در آن بچکانید تا به خارج کردن توکسین از منافذ پوست شما کمک کند.

۳. بهبود دهنده عملکرد آنزیم‌ها

آرامبخش

نمک حمام همچنین می‌تواند به عملکرد آنزیم‌ها در بدن کمک کند. آنزیم‌ها نقش مهمی در نگهداری سلول‌ها در بدن دارند. آن‌ها میزان فعالیت‌های بین سلول‌ها را افزایش می‌دهند و از آن‌جایی که منیزیم نقش مهمی در فعالیت‌های فیزیولوژی درون سلولی ایفا می‌کند، کمبود مواد معدنی می‌تواند منجر به مشکلات عصبی و عضلانی شود. این اعتقاد وجود دارد که سولفات منیزیم موجود در نمک حمام می‌تواند در رفع کمبود این مواد معدنی موثر باشد و از طریق سطح پوست وارد جریان خون شود. البته شواهد علمی برای اثبات این موضوع هنوز ارائه نشده است.

۴. تنظیم کننده هورمون‌ها

غیر از فوایدی که گفته شد، منیزیم فواید دیگری هم دارد. منیزیم می‌تواند به شما کمک کند که خواب راحت و ضربان قلب منظم‌تری داشته باشید و همچنین میزان قند خون و هورمون‌های شما را کنترل می‌کند. این به این معنی نیست که شما باید فقط به دلیل خواص منیزیم به سراغ نمک حمام بروید؛ گوگرد موجود در نمک اپسوم هم خواص خود را دارد‌ و می‌تواند به تولید گلوتاتیون (Glutathione) کمک کند. گلوتاتیون آنتی‌اکسیدان اصلی بدن است که نقش بزرگی در فعالیت‌های شیمیایی حیاتی بدن بازی می‌کند.

۵. رفع کننده حساسیت و التهاب پوست

نمک اپسوم

نمک حمام می‌تواند التهاب و قرمزی پوست که در اثر اگزما یا پسوریازیس به وجود آمده و همچنین مشکلات پای ورزشکاران را کاهش دهد. شما می‌توانید این نمک را داخل وان حمام خود بریزید و بعد وان را با آب گرم پر کنید. دست خود را در آب بگرانید تا به حل شدن دانه‌های نمک کمک کنید. ۲۰ دقیقه در وان بمانید تا التهاب و حساسیت پوست شما کاهش بیابد.

۶. لایه بردار و اسکراب

همچنین شما می‌توانید به عنوان لایه‌بردار از نمک حمام استفاده کنید. مقدار کمی از نمک اپسوم را با روغن‌ بادام ترکیب کنید و به آرامی روی پوست صورت و بدن خود بکشید. این کار علاوه بر افزایش خون رسانی باعث از بین رفتن لایه‌ای از سلول‌های مرده پوست می‌شود و پوست شما می‌تواند از خواص منیزیم و گوگرد بهره‌مند شود.

بیشتر بخوانید: اسکراب چیست و چگونه باید آن را انجام داد؟

The post نمک حمام چیست و چه خواصی دارد؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا