اخبار کسب و کار

دیابلو ۴ و فشارهای اکتیویژن به بلیزارد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

دو سه هفته‌ای از اتفاقات پر سر و صدای بلیزکان امسال می‌گذرد؛ اتفاقاتی که بدون شک بلیزارد انتظار آن را نداشت. مدتی از رونمایی بازی موبایل Diablo: Immortal نگذشته بود که در قالب یک گزارش از وجود «دیابلو ۴» خبردار شدیم؛ طوری که بلیزارد قصد داشته حتی بازی را در بلیزکان ۲۰۱۸ رونمایی کند، ولی نهایتا از تصمیم خود عقب کشیده است. به تازگی از دیابلو ۴ و وضعیت ساخت این بازی اطلاعات بیشتری کسب کرده‌ایم.

خبرگزاری کوتاکو مثل همیشه سراغ تعداد زیادی از اعضای حاضر و سابق شرکت بازی‌سازی بلیزارد رفته و از آن‌ها درباره‌ی دیابلو ۴ سوال کرده است. بر اساس گزارش کوتاکو، بلیزارد پس از ادغام با اکتیویژن، با مشکلاتی تازه برخورد کرده است؛ مشکلاتی که برای بلیزارد تازه هستند.

کوتاکو به نقل از منابع خود می‌گوید که سهامداران و مدیران بالارده‌ی شرکت اکتیویژن از روند بازی‌سازی بلیزارد راضی نیستند. بلیزارد را به خاطر کیفیت بالای بازی‌هایش می‌شناسیم و یکی از دلایل اصلی این کیفیت، زمان زیادی است که بلیزارد به ساخت بازی اختصاص می‌دهد. ساخت دیابلو ۳ بیش از ده سال طول کشید. زمان ساخت استارکرفت ۲ هم از دیابلو ۳ کم نداشت. از طرفی بلیزارد سال‌ها زمان روی ساخت بازی لغو شده‌ی «تایتان» گذشت. این رویه‌ی بازی‌سازی به مذاق اکتیویژن خوش نیامده. اکتیویژن با اشاره به درآمد میلیاردی Overwatch در سال ۲۰۱۶ از بلیزارد انتظار دارد تا هر سال، یک بازی در حد و اندازه‌ی Overwatch داشته باشد.

این موضوع و فشارهای اکتیویژن برای کاهش هزینه‌های ساخت و عرضه‌ی بازی بیشتر، باعث شده است تا بسیاری از مدیران و بازی‌سازان بلیزارد، مثل مدیر عامل سابق این شرکت، بلیزارد را ترک کنند.

پس از عرضه‌ی بسته‌ی الحاقی بسیار خوب Reaper of Souls برای دیابلو ۳، بلیزارد کار ساخت بسته‌ی الحاقی دوم این بازی را شروع می‌کند. از همان ابتدای ساخت دیابلو ۳، بلیزارد برنامه داشته تا سه بسته‌ی الحاقی برای این بازی بسازد. با این حال، اکتیویژن از بالا دستور می‌دهد که پروژه‌ی دیابلو ۳ را رها و ساخت دیابلو ۴ را شروع کنند.

ساخت دیابلو ۴ در سال ۲۰۱۴ شروع می‌شود و بلیزارد دو سالی روی نمونه‌های اولیه‌ی این بازی با اسم رمز Hades کار می‌کند. بازی Hades یک نقش‌آفرینی اکشن پر از سیاهچال‌های مختلف است، ولی تغییرهای بزرگی نسبت به یک دیابلو معمول دارد. برای مثال دوربین از زاویه‌ی ایزومتریک به سوم شخص تغییر پیدا کرده و بازی هم سخت‌تر و پیچیده‌تر شده است.

ظاهرا پروژه‌ی Hades پس از دو سال توسعه نتیجه نمی‌دهد و نه تنها این پروژه لغو می‌شود، بلکه کارگردان این بازی هم بلیزارد را ترک می‌کند.

بازی دیابلو 3

از سال ۲۰۱۶ بلیزارد دوباره و از ابتدا ساخت دیابلو ۴ را شروع می‌کند. این بار با یک کارگردان دیگر و با اسم رمز Fenris ساخت بازی کلید می‌خورد. طبق اطلاعات منتشر شده، بلیزارد تصمیم گرفته است تا از نظر ظاهری دیابلو ۴ بسیار تیره و تاریک و بیشتر شبیه به دیابلو ۲ باشد. دوربین ایزومتریک هم در دیابلو ۴ فعلی حفظ شده است، ولی گفته شده بلیزارد ممکن است دوربین سوم شخص را هم دوباره امتحان کند.

گزارش کوتاکو هم‌چنین می‌گوید که بلیزارد می‌خواهد به هنگام رونمایی دیابلو ۴ آن را نه تنها با نمایش گیم‌پلی نشان دهد، بلکه یک دمو قابل بازی هم داشته باشد.

از طرفی هم‌چنین گفته شده که بلیزارد به دنبال ر‌اه‌هایی برای افزودن پرداخت‌های درون برنامه‌ای به دیابلو ۴ و حتی دیابلو ۳ است، ولی هنوز چگونگی انجام این کار را کشف نکرده است.

بدون شک با اتفاقاتی در بلیزکان امسال رخ داد، سال آینده یا حتی زودتر باید منتظر رونمایی و نمایش دیابلو ۴ باشیم.

منبع: کوتاکو

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post دیابلو ۴ و فشارهای اکتیویژن به بلیزارد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا