اخبار کسب و کار

اولین کنسرت در بنای ۳۰۰۰ ساله تنها با ۵۰ مخاطب

رسانه نوا – اجرای اولین کنسرت تاریخ در استون‌هنج، بنای ۳ هزار سالۀ انگلستان، توسط مقامات این کشور تائید شد. پل مارک اوکنفولد پرودوسر و دی‌جیِ ترنس بریتانیایی اولین هنرمندی است که در این مکان تاریخی کنسرت برگزار می‌کند.

باستان‌شناسان معتقدند بنای استون‌هنج که در سالزبری در جنوب انگلستان واقع شده در حدود ۲ تا ۳ هزار سال پیش از میلاد و در دورۀ نوسنگی و عصر برنز بنا شده است و اگرچه هنوز کاربرد دقیق آن کشف نشده برخی نظریه‌پردازان بر آنند که این مکان برای دفن مردگان استفاده می‌شده است.

اوکنفولد دی‌جی ۵۴ ساله که به اجرا در مکان‌های غیرعادی شهرت دارد مدت زمان زیادی تلاش کرد تا بتواند اجازۀ اجرا در این مکان تاریخی را بگیرد. او پیش از این در مکان‌هایی مثل دیوار چین و بیس کمپ اورست کنسرت برگزار کرده است.

دو نامزدی برای جایزۀ گرمی و دو نامزدی برای جایزۀ ورلد میوزیک از جمله افتخارات کارنامۀ اوکنفولد است. او تا کنون دو بار در سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ در مجلۀ دی‌جی به عنوان بهترین دی‌جی جهان طبقه‌بندی شده است. بعضی از ریمیکس‌های او از قطعات ستارگان بزرگی مثل یو‌تو، موبی، مدونا، بریتنی اسپیرز، مسیو اتک، و رولینگ استونز ساخته شده است.

کنسرت اوکنفولد در استون‌هنج قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود و تنها ۵۰ نفر می‌توانند در این اجرا حضور داشته باشند. این اجرا برای آلبوم جدید او به نام «زنده در استون‌هنج» فیلم‌برداری می‌شود و منافع حاصل از آن به موسسۀ عام‌المنفعه انگلیش هریتیج می‌رسد.

اوکنفولد در بیانیه‌ای رسمی گفت: «بسیار خوشوقتم که می‌توانم از چنین بنای تاریخی‌ای موسیقی خودم را با مردم سهیم شوم. انرژی این مکان با هیچ جای دیگر روی زمین قابل مقایسه نیست و این انرژی حتما در موسیقی و اجرای من منعکس خواهد شد. علی‌رغم اینکه ما در مکان‌های بسیار فوق‌العاده‌ای در سراسر جهان اجرا داشته‌ایم اجرای برنامه در استون‌هنج قطعا جادویی خواهد بود».

نوشته اولین کنسرت در بنای ۳۰۰۰ ساله تنها با ۵۰ مخاطب اولین بار در رسانه نوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا