اخبار کسب و کار

مروری بر لحظات به‌یادماندنی سر التون جان در سینما

این روزها درباره فیلم زندگی‌نامه‌ای راکتمن Rocketman که به بخشی از زندگی التون جان پرداخته است، زیاد صحبت می‌شود. این فیلم به کارگردانی دکستر فلچر و با بازی تارون اجرتون در نقش التون جان، شرح وقایع زندگی پرفرازونشیب این موزیسین را شرح می‌دهد؛ از دوران اولیه زندگی‌اش به عنوان رجینالد کنث دوایت تا تبدیل شدن به شوالیه قلمرو موسیقی راک اند رول که ما امروزه می‌شناسیم. یکی از بازیگران راکتمن Rocketman، برایس دالاس هاوارد، در کنفرانس مطبوعاتی جشنواره فیلم کن گفت که در اکران اولیه این فیلم، “فوق‌العاده سورئال بود که صدای گریه التون را در چند صندلی آن طرف‌تر بشنوید”
سر التون در این سال‌ها با پرده نقره‌ای غریبه نبوده است، بنابراین بیایید نگاهی گذرا به برخی از خاطره‌انگیزترین لحظات سلولوئید وی بیندازیم.

همچنین بخوانید:
راکت من Rocketman نبوغ دکستر فلچر – تارون اگرتون هدیه‌ای از سمت خدا برای نقش التون جان

تامی ۱۹۷۵ Tommy

سر التون پس از آن‌که نقش خودش را در Born to Boogie (یک کنسرت‌فیلم محصول سال ۱۹۷۲) در کنار مارک بولان و رینگو استار ایفا کرد، نخستین استوارنامه‌هایش را به عنوان یک بازیگر چند سال بعدتر در فیلم گروه The Who (یک گروه مشهور راک انگلیسی) به نام «تامی» به نمایش گذاشت.
او نقش Pinball Wizard را در اقتباس سینمایی اپرای راک ۱۹۶۹ این گروه بازی کرد. (او در این فیلم، یک چکمه به ارتفاع هفت فوت پوشیده است)
التون پس از سال‌ها قهرمان بودن، مجبور شد تاج پین‌بال را به یک ستاره دیگر تحویل دهد؛ “آن بچه ناشنوا، گنگ و نابینا” که راجر دالتریِ پیشرو، نقشش را بازی کرد. در حقیقت، سر التون کاملاً در یک لحظه به طور علنی کلاه خود را به سمت او می‌اندازد.
تینا ترنر، اریک کلپتون و جک نیکلسون، همه در این فیلم ظاهر می‌شوند و همین‌طور الیور رید و آن مارگرت که برای دریافت جایزه اسکار نامزد شد و توانست جایزه گلدن گلوب را برای این اجرایش به دست آورد.

شیرشاه ۱۹۹۵ The Lion King

اسکار التون جان برای انیمیشن شیرشاه

سر التون جان تا به الان جوایز متعددی را در حوزه موسیقی به دست آورده است به‌گونه‌ای که شما قادر هستید همه آن‌ها را با خیال راحت در گاراژ خود نگه‌داری کنید!؛ اما او مجبور بود تا سال ۱۹۹۵ صبر کند به این خاطر که به جایزه اسکار دست پیدا کند. در انیمیشن «شیرشاه» احساس عشق و محبت زیادی به‌واسطه ترانه «می‌توانی عشق را امشب احساس کنی» شکل گرفت؛ التون آن را با همکاری تیم رایس، برای موسیقی هانس زیمر و برای این انیمیشن دیزنی به نگارش درآورد.
با این وجود سر التون چنین رقابت سخت و پایاپایی را به سمت خودش برگرداند؛ آن هم برای دو بار. او جایزه بهترین ترانه اورجینال را برای «دایره زندگی» و «هاکونا ماتاتا» در همین انیمیشن به دست آورد. این آواز به طور خاص در صحنه‌های عاشقانه بین سیمبا و نالا پخش شده بود (به طور حتم شما آن را می‌شناسید) همچنین التون برای این عملکرد خود، جایزه گرمی بهترین اجرای آواز پاپ مرد را به دست آورد.

دنیای اسپایس ۱۹۹۷ Spice World

دنیای اسپایس

بسیار خوب، او هرگز قصد نداشت هیچ گانگی به این یکی اختصاص دهد؛ کوتاه‌ترین حضور افتخاری در فیلم Spice Girls. (و البته هنوز هم در تاریخ فرهنگ پاپ دهه ۹۰ ثبت گردیده است) در اصل در یک صحنه از فیلم، او را در حال یک سلام کوتاه و سریع با اسپورتی، اسکری، پاش، جینجر و بیبی مشاهده می‌کنیم.
یک قسمت حذف‌شده درخشان هم وجود دارد که می‌توانید آن را در اینترنت پیدا کنید. سر التون در این‌جا به شوخی می‌گوید:‌ “لعنتی، هرگز با Take That اتفاق نیفتاده است.” (Take That گروه موسیقی پاپ و پاپ راک بریتانیایی است که در سال ۱۹۹۰ شکل گرفت)
دخترها در اواخر همان سال به روی صحنه رفتند تا در کنار التون جان ترک «Don’t Go Breaking My Heart» را اجرا کنند.
در سال ۲۰۱۸، یکی از هنرمندان که سابقاً با نام پاش اسپایس شناخته می‌شد (ویکتوریا بکهام) به مجله Vogue گفت که پس از دیدن دوستش التون در کنسرت، تصمیم گرفته این گروه را ترک کند و دریافته است که در هیچ کجا حتی نزدیک به آن “شور و لذت” برای اجرا را احساس نمی‌کند.

تقریباً مشهور ۲۰۰۰ Almost Famous

تقریباً مشهور

این فیلم کالت مستقل و تازه‌مدشده کامرون کرو درباره یک پسربچه مدرسه‌ای است که کار کردن او برای مجله رولینگ استون در طول دهه ۷۰ سالگی شکوفایی‌اش باعث می‌شود که پا به دنیای راک اند رول بگذارد.
کارگردان آمریکایی این فیلم بعدها عشق مادام‌العمر خود به خواننده واتفورد و این‌که چگونه می‌خواست “ادای احترام مناسبی” را در طول صحنه اصلی فیلم نشان دهد، فاش کرد. کرو گفت: “Tiny Dancer (ترانه‌ای از التون جان) در سال ۱۹۷۳ در قلبم پیچیده شد، بنابراین من آن را در فیلم‌نامه قرار دادم، این در اصل بخشی از آن صحنه بود که یعنی بیشتر برای من، حتی روح فیلم بود.”

نومئو و ژولیت ۲۰۱۱ Gnomeo and Juliet

التون جان نمئو و ژولیت

موسیقی متن این انیمیشن کمدی- رمانتیک، برداشتی آزاد (خیلی آزاد) از نمایش‌نامه ویلیام شکسپیر، رومئو و ژولیت است و در لیست محبوب‌ترین موسیقی‌های التون جان قرار می‌گیرد.
ستاره‌های این فیلم انیمیشنی، جیمز مک‌آووی، امیلی بلانت و مایکل کین هستند و از آواز Saturday Night’s Alright For Fighting برای تنظیم صحنه مهم فیلم استفاده شده است؛ یک نوای کوتاه و پر از جنبش که در اصل برای رکورد ۱۹۷۳ التون، (Goodbye Yellow Brick Road) ضبط شده بود.

کینگزمن: محفل طلایی ۲۰۱۷ Kingsman: The Golden Circle

کینگزمن: محفل طلایی

آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین؛ همین ترانه چند سال پیش در بخش دوم مجموعه فیلم‌های کینگزمن متیو وان به اجرا درآمد و البته در آن موقع کمی خشن‌تر شده بود.
در واقع کارگردان بریتانیایی قصد داشت التون سه سال زودتر و برای فیلم اول حضور داشته باشد اما افسوس که این‌طور نشد. بنابراین، هنگامی که وان بالاخره فرد مورد نظر خود را به دست آورد، منصفانه است اگر که بگوییم او بیشترین استفاده را از وی کرد. او به خواننده خود لباس مبدل پوشاند؛ یک ست لباس عجیب‌وغریب قدیمی از یک پرنده روی صحنه با چکمه‌هایی که از دوران «تامی» برای او به یادگار مانده بود. التون در گفتگو با وان در برنامه رادیویی Beats 1 گفت: “خیلی عجیب بود که دوباره به آن لباس‌های قدیمی برسیم.”
کارگردان «کیک لایه‌ای» The Layer Cake در مورد انتخاب شنبه خود برای صحنه مسخره مبارزه با پیانو توضیح داد. او گفت که “این فوق‌العاده سینمایی است و سه اکت برای آن انجام شده است، به این معنا که من می‌توانم یک اکشن برای آن بسازم.” در ادامه او بیان کرد که “در فیلم ما از پنج نسخه زنده مختلف استفاده کردیم و همه آن‌ها را با هم مخلوط کردیم که انجام آن بسیار دشوار بود!”
وی افزود: “این سرگرم‌کننده، پرانرژی و برای اکشن عالی است اما همچنان گرم است و احساس خوبی دارد، چیزی که باعث شد فیلم من صد برابر بهتر شود.”
دفعه بعدی که سر التون در مقابل جولیان مور و کالین فرث بازی کرد، گفت که او می‌خواهد یکی از کینگزمن‌های واقعی باشد و نه فقط یک نمایش جنبی رنگارنگ. پیش‌درآمد آن، «بازی بزرگ» The Great Game امسال اکران شده است، بنابراین نیازی نیست برای دیدن او خیلی منتظر بمانیم.
خوبی «راکت‌من» این است که او حداقل دیگر مجبور نیست دوباره نقش خودش را بازی کند.
این مطلب برگرفته از نوشته Paul Glynn در سایت BBC است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته مروری بر لحظات به‌یادماندنی سر التون جان در سینما اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا