اخبار کسب و کار

معرفی انیمیشن Nezha با رکورد شکنی فروش در چین

انیمیشن Nezha ساخته‌ی کشور چین به یکی از پرفروش‌ترین آثار سینمای این کشور تبدیل شده است هرچند تا امروز پرفروش‌ترین انیمیشن چین زوتوپیا محصول والت دیزنی بوده اما این روزها انیمیشن Nezha در مقدار فروش از آن پیشی گرفته است و با توجه به روند فوق‌العاده این انیمیشن در فروش گیشه باید گفت که این انیمیشن هم‌اکنون پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای چین است.

انیمیشین زوتوپیا در سال 2016 فروش 236 میلیون دلاری را در چین تجربه کرده بود ولی در این روزها رقیب سرسختی از ساخته‌های کشور چین در صدر انیمیشن‌ها برای آن پیدا شده است انیمیشن Nezha تا کنون توانسته است بیش از 400 میلیون دلار در سینماهای چین بفروشد.

انیمیشن Nezha (نژا) محصول کمپانی چینی Beijing Enlight Media است که تنها در روز اول اکران خود بالغ بر 35.2 میلیون دلار فروش را تجربه کرده است و هم‌اکنون بعد از گذشت نزدیک به دوهفته خود را در صدر جدول، با فروش 425 میلیون دلاری می‌بیند.

انیمیشن Nezha در تاریخ ۲۶ جولای (۴ مرداد) به اکران درآمده است و این در حالی است که این انیمیشن رقبای بزرگی هم‌چون فیلم The Bravest در ارتباط با یک آتش‌نشان قهرمان که هفت روز پیش اکران شده و تا امروز ۱۲۵ میلیون دلار فروخته است و همچنین فیلم اکشن Line Walker 2 که در روز اول اکران خود موفق به فروش ۲۵ میلیون دلاری شده است را پشت سر گذاشته است و بااین‌حال هم‌چنان نژا رتبه اول جدول فروش چین را در اختیار دارد.

کارگردان این انیمیشن آقای یانگ یو که در اولین تجربه کاری برای یک پروژه‌ی بزرگ حضور داشته است از رکورد شکنی نژا بسیار شگفت‌زده است این روزها به قهرمان چینی‌ها تبدیل شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. او که در ۳۸ سالگی اولین اثر بزرگ خود را تولید کرده است، از والدینی با پیشینه‌ی پزشکی متولد شد و خودش هم در ابتدا برای تحصیل در رشته‌ی داروسازی وارد دانشگاه سیچوآن شده بود، ولی بعدها از دانشکده‌ی داروسازی بیرون آمد و به‌سراغ آرزوی قدیمی خود یعنی تولید انیمیشن رفت،هم‌چنین مسولان Beijing Enligh نیز از این اتفاق بسیار رضایت دارند.

انیمیشن nezha

آقای یانگ بعد از گذشت سه و سال و نیم تکنیک‌های مربوط به ساخت انیمیشن را فرا گرفته و پس از اولین انیمیشن کوتاه خود را در سال 2009 با مدت 14 دقیقه ساخت و نام آن را See Through گذاشت که این انیمیشن به عنوان اولین تجربه‌ی او با نقدهای مثبی رو به رو شد و حتی توانست جایزه ویژه‌ی هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را به خود اختصاص دهد.

بعد از آن او یک شرکت انیمیشن‌سازی تاسیس نمود ولی برای ساخت انیمیشن بزرگ خود سال‌ها درگیر پیدا کردن بودجه و حامی مالی بود تا این‌که بالاخره با همکاری Coloroom Pictures، زیرمجموعه‌ی انیمیشن‌سازی Enlight Media از سال ۲۰۱۵ انیمیشن خود را در دست تولید قرار داد و امروز آن را تحت عنوان نژا می‌بینیم. یی کیائو، مدیرعامل Coloroom نقش مهمی در این ماجرا داشت و علت پشتیبانی از پروژه را استعداد و شوق دیوانه‌وار یانگ برای داستان‌گویی در قالب انیمیشن عنوان کرده است.

داستان انیمیشن Nezha (نژا) با الهام گرفتن از اساطیر گذشته‌ی چین ساخته شده است و داستانی از کتاب Fengshen Yanyi (اعطای نشان خدایان) مربوط‌به دوران امپراتوری مینگ را روایت می‌کند که داستان یکی از خدایان گذشته چینی‌ها یعنی نژا است، البته این شخصیت در انیمیشن تفاوت‌های عمده‌ای با داستان اصلی دارد و برخلاف اکثر اقتباس‌های آن که با قهرمانی جوان و جذاب طرف هستیم، این‌بار با پسرکی شیطان و بامزه با بعضی ویژگی‌های اخلاقی نه‌چندان جالب مواجه می‌شویم که در جریان انیمیشن به‌تدریج از فردی بی‌نام و نشان به قهرمانی تبدیل می‌شود که گذشته‌ی تاریک خود را پشت سر گذاشته است.

شکل و شمایل این انیمیشن شباهت زیادی به انیمیشن‌های پیکسار دارد که در چین طرفداران زیادی دارد مخاطبان چینی نژا به قدری از این انیمشن راضی هستند که نمره 9.7/10 را به آن، در یکی از اپلیکیشن‌های خرید بلیط داده‌اند.

نکته مهم دیگر برای این انیمیشن را می‌توان نجات یافتن شرکت سازنده‌ی آن یعنی Enlight Media دانست شرکتی که با توجه به ساخت چند پروژه بزرگ شکست خورده پیش‌بینی کاهش 95% درآمد خود در این ماه را داشته ولی به لطف نژا و البته یک فیلم سینمایی خانوادگی به نام Looking Up با فروش 124 میلیون دلاری تا این‌جای کار سال موفقی را پشت‌سر خواهد گذاشت و در همین ماه سهام این شرکت 16% رشد را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید:

  • واکنش منتقدان به فیلم Scary Stories To Tell In The Dark
  • تاریخ اکران فیلم Lucy In The Sky با بازی ناتالی پورتمن مشخص شد.
  • نقد و بررسی فیلم Avengers: End Game
  • بهترین انیمیشن های جهان [ 10 انیمیشن برتر تاریخ ]

نوشته معرفی انیمیشن Nezha با رکورد شکنی فروش در چین اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا