اخبار کسب و کار

بزرگان هالیوود از پروژه‌ی اکران فیلم‌ در اتاق نشیمن استقبال کردند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

تکنولوژی جدیدی با نام «اتاق نمایش» (Screening Room) این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران آن بتوانند درست هم‌زمان با روز شروع اکران فیلم‌ها، فیلم مورد نظرشان را در خانه و البته با قیمتی گران‌تر ببینند.

روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، خبرگزاری ورایتی از مذاکره‌ی استودیوهای فیلم‌سازی با یک استارت‌آپ تحت حمایت «شان پارکر»، موسس سایت اشتراک فایل نپستر برای محقق کردن ایده‌ی این سرویس خبر داد. امروز هم بر اساس اعلام ورایتی، برخی از بزرگترین کارگردانهای هالیوود که نام‌های «استیون اسپیلبرگ»، «جی.جی.آبرامز» و «پیتر جکسون» در میان آن‌هاست از این ایده حمایت کردند. برخی دیگر از کارگردان‌ها هم که در میان‌شان نام «ران هاوارد» و «برین گریزر» به چشم می‌خورد در این کسب و کار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

تکنولوژی اتاق نمایش برای فراهم کردن امکان دسترسی به یک گیرنده‌ی دیجیتال کاملا محافظت شده که به افراد امکان می‌دهد از شر صف‌های طولانی سینما خلاص شوند و در اتاق نشیمن خود فیلم‌های روز را تماشا کنند، ۱۵۰ دلار هزینه در بر دارد.

علاوه بر هزینه‌ی دستگاه گیرنده، کاربران باید برای هر نمایش فیلم ۵۰ دلار بپردازند و از زمان پرداخت ۴۸ ساعت زمان برای تماشای فیلم خواهند داشت. سالن‌ها و نمایش‌دهندگان فیلم هم قرار است از سود این کسب و کار سهم مناسبی داشته باشند تا نارضایتی آن‌ها از این تکنولوژی به دلیل اخلال در سودآروی‌شان، جبران شود.

بر اساس گزارش ورایتی تقریبا ۲۰ دلار از ۵۰ دلار پرداختی برای هر نمایش به صاحبان سالن می‌رسد. همچنین کاربران برای هر فیلمی که در خانه ببینند دو بلیط مجانی دریافت خواهند کرد تا به دیدن دوباره‌ی آن در سینما ترغیب شوند.

احتمالا این پروژه‌ی جدید هالیوود در واکنش به ورود جدی شبکه‌ها و سرویس‌های رسانه‌ای اینترنتی به بحث ساخت و اکران فیلم‌های سینمایی باشد. تعدادی زیادی از این شبکه‌های اینترنتی مثل نتفلیکس چند سالی می‌شود که روی پروژه‌ی ساخت فیلم‌ها به‌شکل جدی سرمایه‌گذاری می‌کنند. احتمالا هالیوودی‌ها و سینماداران آمریکایی هم با این برنامه‌ی جدید تلاش کرده‌اند تا سهم‌شان را به‌شکل مقطعی هم شده از بازار فروش فیلم‌ها حفظ کنند.

منبع:The Verge

The post بزرگان هالیوود از پروژه‌ی اکران فیلم‌ در اتاق نشیمن استقبال کردند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا