اخبار کسب و کار

شما بگویید؛ گوشی پلاستیکی، فلزی یا شیشه‌ای؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

زمانی بدنه تمام گوشی‌های موبایل پلاستیکی بود. پس از دوره‌ای گوشی‌هایی با بدنه فلزی تولید شدند و این روزها شرکت‌های بزرگ محصولات جدید خود را با بدنه شیشه‌ای تولید می‌کنند. سازندگان گوشی‌های موبایل به خاطر برخی محدودیت‌های فنی و با برخی اهداف در طراحی محصولات خود به سراغ هریک از این مواد می‌روند، اما برای کاربران سلیقه و حسی که از جنس بدنه گوشی می‌گیرند اهمیت دارد.

بدنه پلاستیکی

گوشی‌های با بدنه پلاستیکی علاوه بر این که هزینه تمام شده کمتری دارند، تنوع رنگی زیاد، مقاومت بسیار خوب و در عین حال آنتن‌دهی بهتر را برای گوشی به ارمغان می‌آورند. قطعا تنوع رنگی گوشی‌های با بدنه پلاستیکی را به هیچ وجه نمی‌توان در گوشی‌های با بدنه فلزی و شیشه‌ای دید. از طرفی بدنه پلاستیکی حس مصنوعی بودن را به کاربر می‌دهد. مشکل دیگر پلاستیک کثیف شدن و از نونواری افتادن آن پس مدتی استفاده از گوشی است.

کسی که گوشی با بدنه فلزی در دست می‌گیرد ناخودآگاه حس می‌کند که با محصول با کیفیت‌تری طرف است.

بدنه فلزی

گوشی‌های با بدنه فلزی اما برخلاف گوشی‌های پلاستیکی حس بهتری از کیفیت را به کاربر منتقل می‌کنند. کسی که گوشی با بدنه فلزی در دست می‌گیرد ناخودآگاه حس می‌کند که با محصول با کیفیت‌تری طرف است. اما بدنه‌های فلزی هم مشکلات خاص خود را دارند. ماهیت فلز به گونه‌ای است که امواج رادیوی نمی‌توانند به راحتی از آن عبور کنند، در نتیجه اگر آنتن گیرنده گوشی‌ها پشت بدنه فلزی قرار بگیرد در دریافت امواج رادیویی با مشکل مواجه می‌شود. به همین دلیل تولیدکننده‌ها مجبور هستند در بخش‌هایی از بدنه‌ی فلزی گوشی، نوارهایی پلاستیکی را برای باز کردن مسیر امواج قرار دهند. استفاده از این بخش‌های پلاستیکی می‌تواند زیبایی گوشی و حتی مقاومت آن را کاهش دهد.

بدنه شیشه‌ای

آیفون ۴ و نکسوس ۴ از جمله اولین گوشی‌هایی بودند که با بدنه‌های شیشه‌ای تولید شدند. ماهیت شیشه به گونه‌ای است که مشکل فلز را ندارد. امواج رادیویی به راحتی از آن عبور می‌کنند و مشکل آنتن دهی به این ترتیب رفع می‌شود. استفاده از شیشه در ساخت بدنه گوشی یک مزیت بسیار مهم دیگر نیز دارد که دو ماده دیگر از آن بی‌بهره هستند. در گوشی‌هایی که بدنه شیشه‌ای دارند می‌توان قابلیت شارژ وایرلس را گنجاند. یکی از دلایلی که کمپانی‌های تولید گوشی‌های هوشمند به تولید گوشی‌های با بدنه شیشه‌ای روی آوردند همین بهره‌مندی از شارژ وایرلس بود.

اما شیشه هم کاملا بدون اشکال نیست. اولین مشکل بدنه شیشه‌ای گوشی‌ها آن است که جای اثر انگشت به راحتی روی آن باقی می‌ماند و دائما باید با یک دستمال یا گوشه لباس خود لکه‌های اثر انگشت را از روی بدنه گوشی پاک کنید. مشکل دیگر آسیب پذیر بودن شیشه است. بدنه شیشه‌ای گوشی‌ها در مقابل ضربه بسیار ضعیف‌تر از بدنه‌های فلزی و پلاستیکی هستند. هرچند بدنه شیشه‌ای امکان طراحی زیبا و چشم‌نواز را فراهم می‌کند اما در اثر یک ضربه ناخواسته ممکن است تمام قاب پشتی گوشی دچار ترک خوردگی شود.

شما بگویید

با وجود تمام این ضعف و قوت‌ها، شما بگویید که دوست دارید بدنه گوشی شما از چه جنسی ساخته شده باشد؟ اگر مشکل آنتن دهی و شارژ وایرلس گوشی‌های با بدنه فلزی به گونه‌ای رفع شود، مثلا تنها در بخشی از قاب پشتی گوشی از شیشه استفاده شود و بقیه قاب فلزی بماند باز هم ترجیح می‌دهید گوشی با قاب تمام شیشه‌ای داشته باشید؟ نظر خود و تجربه استفاده از گوشی‌های مختلف با بدنه‌هایی از جنس‌های مختلف را با ما در میان بگذارید.

The post شما بگویید؛ گوشی پلاستیکی، فلزی یا شیشه‌ای؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا