اخبار کسب و کار

اندروید پای بزرگترین مشکل گوشی‌های هوشمند را حل کرده: مصرف باتری!

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

پیکسل ۲ به عنوان نسخه کوچکتر پیکسل ۲ با باتری ۲۷۰۰ ملی‌آمپری، باتری کم حجم‌تری نسبت به نسخه اکس‌ال دارد.البته می‌توان گفت رزولوشن نمایشگر این گوشی نیز رزولوشن کمتری دارد و کوچکتر بوده پس باید عمر باتری مشابه داشته باشد. یعنی به این ترتیب می‌توان حجم کمتر باتری پیکسل ۲ را توجیح کرد اما در نهایت اگر همزمان از پیکسل ۲ اکس ال استفاده کرده باشید، می‌دانید که عمر باتری بهتری دارد. درواقع به سختی می‌توان یک روز کامل را با شارژ کامل پیکسل ۲ گذراند و در این موضوع شکی نیست تا اینکه اندروید پای با ویژگی Adaptive Battery عرضه شد.

اندروید پای چند ویژگی جدید شامل بهبود در بخش نوتیفیکیشن‌ها یا اعلان‌ها داشته، سیستم ناوبری بر پایه ژست‌های حرکتی اضافه کرده و در نهایت خیلی شبیه به اندروید اورئو است که اندروید اورئو هم بسیار شبیه به نسخه قبلی خود یعنی اندروید نوقا بود. اندروید نوقا خیلی محبوب کاربران نبود و می‌خواستند این سیستم عامل کوبیده و از اول ساخته شود و در این زمینه، اندروید پای، بروزرسانی خوبی برای آن‌ها نیست. اما برای بقیه کاربران، اندروید پای بهترین بروزرسانی اندروید خواهد بود و این به دلیل حل مشکلی است که تقریبا تمام گوشی‌ها با آن مواجه‌اند: مصرف باتری!

ما همیشه می‌خواستیم عمر باتری گوشی‌ها بیشتر شود. قطعا می‌توانید گوشی‌هایی مثل گلکسی نوت ۹ و یا موتورولا وان پاور با باتری فوق حجیم بخرید تا بتوانید یک روز کامل از گوشی خود بدون نیاز به شارژر استفاده کنید. اما خب در نهایت انتخاب‌های زیادی با باتری‌های غول آسا هم ندارید و انجمن‌ها و فروم‌ها پر شده از کاربرانی که برای عمر باتری بیشتر فریاد می‌زنند.

اندروید پای اما ورق را برگردانده است. گوگل با استفاده از هوش مصنوعی عالی خود توانسته عمر باتری گوشی‌ها را بیشتر کند. آن‌ها اسم این ویژگی را Adaptive Battery گذاشته‌اند اما نویسنده اندروید سنترال ترجیح می‌دهد اسم این ویژگی را «لعنتی، این واقعا کار می‌کند!» بگذارد. به گفته وی، وقتی سیگنال آتنن گوشی قوی باشد، می‌تواند تا سه روز از پیکسل ۲ استفاده کند و در این سه روز نیز نمایشگر گوشی را تا هفت ساعت روشن نگه دارد. در انجمن‌های Reddit هم اگر سر بزنید، کاربران زیادی از مزایای ویژگی اداپتیو باتری گفته‌اند و رکوردهای خود را به اشتراک گذاشته‌اند و این فوق العاده است.

اعتراف می‌کنیم وقتی اولین بار معرفی چنین ویژگی را در اندروید پای دیدیم، گفتیم این نیز تنها جنبه تبلیغاتی دارد و نمی‌تواند آنطور که باید عمر باتری را بهبود ببخشد. این ویژگی با زیر نظر گرفتن استفاده کاربر از گوشی، سعی در بهینه سازی مصرف انرژی می‌کند. ولی به طرز عجیبی اگر آنتن ضعیفی داشته باشید، عمر باتری شما آنقدری که باید بهتر نمی‌شود. این یعنی مشخصا این تکنولوژی هنوز کامل و عالی نیست اما قطعا بهتر از آن چیزی است که تصور می‌شود. به علاوه، بروزرسانی‌های اندروید همیشه پکیجی از چیزهای خوب و بد است که این اصلا چیز خوبی نیست اما اینکه کاربران اندروید پای دیگر نگرانی از بابت مصرف باتری خود ندارند، عالی است.

می‌دانیم که هنوز هستند کاربرانی که با بروزرسانی اندروید پای مشکل دارند و بسیاری شاهد باگ‌های جدید بوده‌اند اما این مورد در تمامی بروزرسانی‌های اندروید و حتی iOS دیده شده و نمی‌توان گفت یک بروزرسانی عالی و بدون نقص عرضه می‌شود. هرچه هست، امیدواریم که در بروزرسانی بزرگ بعدی اندروید یعنی اندروید Q، مشکلاتی مثل بد بودن مصرف باتری در زمان افت سیگنال خطوط موبایلی هم برطرف شود و شاهد بهتر و بهتر شدن این ویژگی باشیم.

منبع: Android Central

The post اندروید پای بزرگترین مشکل گوشی‌های هوشمند را حل کرده: مصرف باتری! appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا