اخبار کسب و کار

غذای مدیترانه‌ای حتی برای شنوایی هم مفید است!

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

اینکه غذای خوب بخورید و رژیم غذایی سالم داشته باشید می‌تواند بر روی کیفیت شنوایی شما تاثیر مثبت داشته باشد و خطر کم شنوایی و ناشنوایی را کاهش دهد. محققان در تحقیقات اخیری که در مجله “Nutrition finds” منتشر کردند اعلام کردند: ما افرادی که رژیم غذایی سالم را دنبال می‌کنند را بررسی کردیم و متوجه شدیم که خطر کم‌شنوایی و ناشنوایی شدید و خفیف، در این افرد کمتر است. در این تحقیقات ۷۱۰۰۰ خانم طول ۲۲ سال مورد بررسی قرار گرفتند.

تحقیقات نشان داد کسانی که عادت‌های غذایی آن‌ها شبیه به رژیم غذایی مدیترانه‌ای بود (Alternate Mediterranean Diet) یا رژیم غذایی مناسب برای کاهش فشار خون (Dietary Approaches to Stop Hypertension) داشتند، تا ۳۰ درصد کمتر از کسانی که رژیم غذایی متفاوتی داشتند، دچار مشکلات کاهش شنوایی خفیف یا شدید شدند.

غذای مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل مواد غذایی مثل روغن زیتون بکر، غلات، حبوبات، سبزیجات، میوه‌ها، مغزها و ماهی است. رژم غذایی بر پایه کاهش فشار خون (Dietary Approaches to Stop Hypertension) نیز شامل میوه‌ها، سبزیجات و لبنیات کم چرب در کنار محدود کردن مصرف نمک می‌شود. بر اساس این تحقیقات فقط برخی غذاها می‌توانند در سیستم شنوایی تاثیر گذار باشند و این درمورد غذاهایی است که دارای ترکیبات مشخصی هستند. غذاهایی که دارای پتاسیوم، فولیک اسید، روی و منیزیوم هستند این قابلیت را دارند که شنوایی را تقویت کنند. یک رژیم غذایی مشابه به نام “Alternative Healthy Eating Index-2010” نیز ممکن است خطر کم‌شنوایی و ناشنوایی را در خانم‌ها کاهش دهد.

کم شنوایی

محققان هنوز تنوانسته‌اند علت مستقیم تاثیر رژیم غذایی را در این رابطه نشان دهند اما با این حال رژیم غذایی سالم به سلامت کلی کمک می‌کند و همچنین ممکن است بتواند خطر کاهش شنوایی را پایین بیاورد. حدود ۴۸ میلیون نفر در آمریکا دچار مشکل کم شنوایی هستند و پیدا کردن راه حل برای درمان و پیشگیری از این موضوع همیشه در حال انجام است. با این‌که این تحقیقات نشان دادند که چطور برخی از مواد غذایی بر خطر کم‌شنوایی تاثیر می‌گذارد، محققان اضافه کردند که هنوز رابطه رژیم غذایی با خطر کم‌شنوایی و ناشنوایی کاملا شفاف نیست.

منبع: Health 24

The post غذای مدیترانه‌ای حتی برای شنوایی هم مفید است! appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا