اخبار کسب و کار

گوگل اسیستنت حالا به‌طور همزمان از دو زبان پشتیبانی می‌کند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

روز گذشته گوگل از یک قابلیت جدید گوگل اسیستنت رونمایی کرد؛ این دستیار دیجیتالی حالا به طور همزمان از ۲ زبان پشتیبانی می‌کند. با بهره‌گیری از این قابلیت جدید، می‌توان دو زبان اصلی را برای این دستیار دیجیتالی مشخص کرد تا بدون نیاز به تغییر تنظیمات، کاربران بتوانند سوالات خود را به‌طور همزمان با این دو زبان مطرح کنند. در حال حاضر از بین این زبان‌ها می‌توان دو مورد را انتخاب کرد: انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی و ژاپنی. گوگل در ادامه گفته که می‌خواهد در ماه‌های آینده تعداد این زبان‌ها را افزایش دهد.

تکنولوژی فعال در پشت صحنه این مشخصه، بسیار جذاب است. گوگل اسیستنت برای اینکه به‌طور همزمان قادر به تشخیص دو زبان مختلف باشد، از یک مدل تشخیص زبان جدید به نام LangID بهره می‌برد. کارکرد آن بدین صورت است که هنگام حرف زدن کاربر، مدل‌های تشخیص زبان مربوط به دو زبان از پیش تعیین شده به کار می‌افتند تا پاسخ‌گویی در حداقل زمان ممکن انجام شود. بعد از اینکه مدل LangID زبان موردنظر را تشخیص داد، مدل زبان اشتباهی از کار می‌افتد و تمام تمرکز سیستم معطوف به مدل مربوط به زبان صحیح می‌شود. برای اینکه این فرایند سریع‌تر انجام شود، مدل LangID در کنار کلمات گفته شده، موارد دیگری را هم در نظر می‌گیرد. در هر صورت باید بگوییم که این فرایند بسیار پیچیده است اما به گفته گوگل برای اینکه این سیستم بتواند خیلی راحت و روان به‌طور همزمان از دو زبان پشتیبانی کند، بهره‌گیری از چنین سیستم‌های پیشرفته‌ای ضروری است.

این کمپانی همچنین وعده داده که تا آخر امسال، گوگل اسیستنت از ۳۰ زبان پشتیبانی خواهد کرد. در حال حاضر این دستیار دیجیتالی تنها از ۱۵ زبان پشتیبانی می‌کند که از بین آن‌ها می‌توانیم به زبان‌های هندی، اندونزیایی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی، اسپانیایی، هلندی، روسی و سوئدی اشاره کنیم. در آینده‌ی نزدیک هفت زبان هندی هم به این فهرست اضافه می‌شود. عرضه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو زبان مختلف، از روز گذشته آغاز شده است.

منبع: The Verge

The post گوگل اسیستنت حالا به‌طور همزمان از دو زبان پشتیبانی می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا