اخبار کسب و کار

دستمزد میلیونی بازیگران گیم آف ترونز صحت دارد؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

تعداد سریال‌های تلویزیونی در سال‌های اخیر زیاد شده است اما فقط تعداد کمی از آنها در سرتاسر جهان به محبوبیت دست پیدا می‌کنند. چه کسی را پیدا می‌کند که عاشق دیدن سریال «فرندز» (دوستان)، «بیگ بنگ تئوری» یا «سیمپسون‌ها» نباشد؟ و البته کاراکترهای اصلی سریال‌ها در جهان بازیگرانی هستند که بعضی از آنها بیشترین دستمزد سالانه را دارند و برای هر اپیزود میلیون‌ها دلار می‌گیرند. یکی از این سریال‌ها که از سال ۲۰۱۱ و زمان شروعش جهان را دیوانه کرده گیم آف ترونز است. آن را جزو درام‌های فانتزی طبقه‌بندی کرده‌اند و اقتباسی از کتابی نوشته جورج آر.آر.مارتین است. شخصیت‌های سریال بازی تاج و تخت به لطف گروه بازیگران فوق‌العاده‌اش در تصویر جان گرفتند. بازیگرانی که با اطمینان کاری می‌کنند که تماشاگران از نمایش لذت ببرند و به عنوان پاداش برای بازی در نقش شمایل ماندگار تلویزیونی پول زیادی به خانه می‌برند. دستمزد بازیگران گیم آف ترونز همیشه یکی از سوال‌های مهم طرفداران است.

کیت هرینگتون در نقش جان اسنو

جان اسنو یکی از شخصیت‌های اصلی سریال گیم آف ترونز است که از همان ابتدای سریال در آن حضور داشت. شخصیت جان اسنو از سوی نیویورک تایمز لقب یکی از بهترین شخصیت‌های خلق شده توسط نویسنده را کسب کرد. به علاوه او مرکز بسیاری از خطوط داستانی سریال بوده است و همه تماشاگران تا مدت‌ها پدر و مادر اصلی او را نمی‌شناختند و توسط خالقان سریال فریب خوردند.

به نظر می‌رسد که جان اسنو یک کاراکتر مستقل باشد اما بدون متحدانی که در طول سال‌ها دور خودش جمع کرد نمی‌توانست نقشه‌هایش را به سرانجام برساند. کیت هرینگتون، مردی که جان اسنو را به تصویر کشیده است برای خیلی‌ها محبوب‌ترین بازیگر جهان شده. به لطف این نقش این فرصت را پیدا کرده که در بسیاری از نمایش‌های تئاتر و فیلم‌های سینمایی ظاهر شود. او درضمن یکی از گران‌ترین بازیگران «بازی تاج و تخت» است و برای هر اپیزود ۵۰۰ هزار دلار به خانه می‌برد.

نیکلای کاستر والدائو در نقش جیمی لنیستر

بازیگر جیمی لنیستر

جیمی هم یکی از کاراکترهای اصلی از فصل اول بوده است. رابطه‌اش با خواهر دوقلویش، سرسی باعث شده بود که خیلی از طرفداران سریال از همان ابتدا از او متنفر باشند. جیمی برن استارک را از پنجره به بیرون هل داد وقتی برن مچ او و سرسی را گرفت. البته که برن نجات پیدا کرد اما آدم متفاوتی شد.

بازیگر پشت این کاراکتر و خط داستانی ستاره محبوب سینمای دانمارک نیکلای کاستر والدائوست. نیکلای سال‌هاست که در صنعت سینما و تلویزیون فعال است. خیلی پیش‌تر از آنکه در سریال «بازی تاج و تخت» جلوی دوربین برود. اما به تصویر کشیدن کاراکتر جیمی لنیستر برایش شهرت جهانی به ارمغان آورد. او یکی از پنج بازیگر سریال است که برای هر اپیزود ۵۰۰ هزار دلار دریافت می‌کند. اگر چه شایعات می‌گویند که دستمزد او در اپیزودهای آخر ممکن است تا یک میلیون دلار افزایش پیدا کند. چون نقش‌اش در این اپیزودهای آخر پررنگ‌تر می‌شود.

سوفی ترنر در نقش سانسا استارک

بازیگر سانسا استارک

وقتی سریال شروع شد به نظر می‌رسید که سانسا استارک بعد از آنکه پرنس چارمینگ خودش را پیدا کرد تا آخر عمر قرار است شادمانه و به خوبی و خوشی زندگی کند. پرنس چارمینگ که بود؟ جافری براتیون نفر‌ت‌انگیز! او بعد از دیدن جافری مسحور او شده بود اما خیلی زود جافری واقعی را شناخت. وقتی دستور داد پدر او را جلوی جمعیت و درست جلوی چشم او گردن بزنند.

در حالی که در طول سریال نقش او بیشتر پر از سوز و گذار و خطوط داستانی دلخراش بود، بازیگر این نقش یعنی سوفی ترنر واقعا آدم‌ خوش‌شانسی است. گزارش شده که او برای هر اپیزودی که در آن حضور دارد بین ۱۰۰ هزار دلار تا ۲۰۰ هزار دلار به خانه می‌برد. دلیل اینکه او کمتر از بازیگرانی که تا اینجا نام بردیم درآمد دارد این است که او نقش مکمل در داستان سریال دارد.

ناتالی دورمر در نقش مارجری تایرل

مارجری تایرل

بینندگان سریال در فصل دوم بود که با مارجری تایرل آشنا شدند. این کاراکتر دوست‌داشتنی متاسفانه در فصل ششم با اتفاقی غم‌انگیز و در اثر یک انفجار از سریال خارج شد. اگر سراغ رمان‌های نوشته مارتین بروید مارجری تایرل نقش کاملا فرعی دارد. اما به لطف استعدادهای درخشان بازیگری ناتالی دورمر، تهیه‌کنندگان سریال تصمیم گرفتند که او را در آن فصل‌هایی که حضور دارد تبدیل به یکی از کاراکترهای اصلی کنند. مشابه سوفی ترنر، دورمر هم برای هر اپیزود بین ۱۰۰ هزار دلار تا ۲۰۰ هزار دلار به خانه می‌برد.

آیدان گیلن در نقش لیتل فینگر

بازیگر لیتل فینگر

پیتر بیلیش که بیشتر به نام لیتل فینگر شهرت دارد از همان فصل اول سریال که به مخاطبان معرفی شد ناگهان موفقیت زیادی کسب کرد. البته که محبوبیتش چندان به طول نیانجامید. بیلیش آدم آب زیرکاهی بود و بیشترین تلاش‌اش را کرد که کاراکترها را علیه یکدیگر بشوراند. به علاوه او مستعد بود که هر کسی را سر راه منافعش قرار می‌گیرد به قتل برساند.

خیلی از طرفداران خیال‌شان راحت شد وقتی بلایی سر بیلیش آمد که حقش بود. در فصل هفتم سانسا و آریا با هم متحد شدند تا به زندگی او پایان بدهند و توطئه‌هایش را متوقف کنند. مهارت و استعداد زیادی می‌خواهد کاری کنید که همه جهان از شما متنفر شوند. و این دقیقا همان دلیلی است که به خاطرش گیلن در هر اپیزود بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار درآمد داشت.

کانلت هیل در نقش لرد واریس

بازیگر لرد واریس

کانلت هیل بازیگر نقش لرد واریس است یکی از کاراکترهای فرعی فصل اول که کسی چندان توجهی به او نمی‌کرد. اما زیاد طول نکشید که خط داستانی مربوط به این کاراکتر اوج گرفت و هیل تبدیل به یکی از کاراکترهای اصلی سریال شد.

لرد واریس را در طول سریال به عنوان شخصیتی می‌بینیم که همیشه به دیگران خدمت می‌کند. اما خیلی‌ها معتقدند که در این دو اپیزود آخر خط داستانی شخصیت او گسترش پیدا می‌کند. به هر حال همین حالا هم هیل برای هر اپیزودی که در آن بازی کند بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار به خانه می‌برد.

الفی آلن در نقش تئون گریجوی

بازیگر تئون گریجوی

تئون گریجوی یکی از کاراکترهای برجسته کتاب‌های «بازی تاج و تخت» است. جورج آر.آر.مارتین در کتاب اغلب اوقات از کاراکتر گریجوی استفاده می‌کند تا بتواند داستان‌هایش را تعریف کند. این کاراکتر در سریال هم درست مثل کتاب از اهمیت خاصی برخوردار است. در یک قسمت سریال تئون گروگان گرفته می‌شود و توسط بقیه کاراکترها در طول مسیر شکنجه می‌شود.

الفی آلن که نقش تئون گریجوی را بازی می‌کند بازیگر انگلیسی است. به هر حال او جزو رده سوم شخصیت‌های سریال قرار می‌گیرد و به همین دلیل دستمزدش برای هر اپیزود ۱۰ هزار دلار است.

ایزاک همپستد رایت در نقش برن استارک

بازیگر برن استارک

اول به نظر می‌رسید که نقش برن استارک در همان فصل اول بعد از اینکه جیمی و سرسی را گیر انداخت تمام شده است. همه فکر می‌کردند بعد از پرت شدن از پنجره خواهد مرد اما فقط فلج شد و خیلی زود هم تبدیل به کلاغ سه چشم شد.

قدرت‌های ماورالطبیعه برن او را تبدیل به یکی از کاراکترهای حیاتی سریال در جنگ علیه وایت‌واکرها کرد. اما علیرغم اهمیت کاراکتر برن او به اندازه بقیه برجسته نیست و به همین دلیل هم ایزاک همپستد رایت برای هر اپیزود فقط ۱۰ هزار دلار می‌گیرد.

میسی ویلیامز در نقش آریا استارک

بازیگر آریا استارک

آریا استارک خواهر برن و سانسا و خواهر ناتنی جان اسنوست. در اوایل سریال نقش یک بچه احمق را داشت. کاراکتر آریا به طرز عجیب و غریبی در فصل دوم محبوب شد. زمانی کاراکتر او تبدیل به یکی از کاراکترهای محبوب طرفداران در فصل دوم شد که روبه‌روی چارلز دنس قرار گرفت. بازیگر نقش تایوین لنیستر و تبدیل به دشمن شماره یک خاندان لنیستر شد.

مهارت بازیگری میسی ویلیامز و اهمیت نقش‌اش خیلی‌ها را متحیر می‌کند که چرا نامش هنوز در ردیف کاراکترهای رده دوم سریال قرار دارد که بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار برای هر اپیزود دستمزد می‌گیرد. آیا ممکن است به خاطر سن و سال کمش باشد؟

لیام کانینگهام در نقش سر داووس سی‌ورث

بازیگر نقش سر داووس

کاراکترهای فرعی زیادی در سریال «گیم آف ترونز» وجود دارند و داووس سی‌ورث احتمالا میان همه آنها محبوب‌ترین است. داووس کارش را به عنوان مشاور استنیس براتیون شروع کرد. وقتی استنیس مرد این دزد دریایی که تبدیل به شوالیه شده بود تصمیم گرفت جهت عوض کند و از جان اسنو به عنوان فرمانده نگهبانان شب و بعدتر به عنوان پادشاه شمال حمایت کند.

قرار گرفتن طرف جان اسنو به این معناست که سر داووس متحد دنریس هم شده. لیام کانینگهام بازیگری است که این نقش فرعی را به چشم آورده و به همین دلیل برای هر اپیزودی که در آن بازی می‌کند ۳۰۰ هزار دلار می‌گیرد.

پیتر دینکلیج در نقش تیریون لنیستر

بازیگر تیریون لنیستر

تیریون لنیستر از اولین اپیزود همراه ما دوست‌داران سریال بوده است. به عنوان یکی از اعضای خاندان لنیستر تیریون از ثروتی که متعلق به ثروتمندترین خانواده سرزمین وستروس بود لذت می‌برد. اما ثروت و خانواده مانع از قضاوت‌های متعصبانه‌ای که تیریون به عنوان یک کوتوله دریافت می‌کرد نشد. اگر چه اوایل کار او کاملا بی‌خیال و بی‌دغدغه به نظر می‌رسید این کاراکتر دل میلیون‌ها طرفدار سریال را با شخصیت دوست‌داشتنی‌اش برده است.

پیش از بازی در سریال «بازی تاج و تخت» پیتر دینکلیج در تعداد زیادی فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ظاهر شده بود اما به تصویر کشیدن کاراکتر تیریون درجه جدیدی از شهرت برای او به ارمغان آورد. و دینکلیج تبدیل به یکی از پنج کاراکتری شد که برای بالا رفتن دستمزدش مذاکره کرد. در نتیجه در فصل آخر سریال به جای ۳۰۰ هزار دلار برای هر اپیزود او ۵۰۰ هزار دلار دریافت می‌کند.

امیلیا کلارک در نقش دنریس تارگرین

دنریس تارگرین

دنریس تارگرین، مادر اژدهایان در ابتدای سریال کاراکتر ضعیفی بود که فریب می‌خورد. اما همان‌طور که زمان گذشت کاراکترش و اهمیتش در سریال افزایش پیدا کرد. دنریس توسط بازیگر دوست‌داشتنی انگلیسی امیلیا کلارک به تصویر کشیده شده. به لطف توانایی‌های بازیگری درخشان‌اش، کلارک جوایز و نامزدی‌های زیادی برای این نقش به دست آورد.

به عنوان پاداش برای جان بخشیدن به یکی از مهم‌ترین شمایل این سریال، امیلیا برای هر اپیزود فصل آخر بازی تاج و تخت ۵۰۰ هزار دلار دستمزد می‌گیرد. در فصل‌های قبلی دستمزدش فقط ۳۰۰ هزار دلار بود.

لنا هدی در نقش سرسی لنیستر

بازیگر سرسی لنیستر

وقتی بحث ثروت در میان باشد، به نظر می‌رسد لنا هدی مناسب‌ترین انتخاب برای نقش سرسی لنیستر باشد. سرسی وقتی با رابرت براتیون ازدواج کرد ملکه هفت اقلیم شد. حتی با وجود آنکه پدرش ترتیب ازدواج او را داده بود این امر مانع از رابطه نامشروع او با جیمی نشد. و ثروت سرسی در سریال تمام نمی‌شود چون لنا هدی برای هر اپیزود ۵۰۰ هزار دلار دستمزد می‌گیرد.

همه جاه‌طلبی و قدرتی که سرسی روی صفحه تلویزیون دارد مدیون لنا هدی است و برای او نامزدی‌های زیادی هم به ارمغان آورد. او برنده چهار جایزه امی و گلدن‌گلوب شد. به جز «بازی تاج و تخت» لنا هدی در فیلم‌های زیاد دیگری ظاهر شده از جمله فیلم وحشت «The Purge» و انیمیشن «شکارچیان ترول».

درآمد خالص پیتر دینکلیج: ۱۶ میلیون دلار

اشتباه نشده است. می‌دانیم که قبلا اسم پیتر دینکلیج را آورده‌ایم اما این‌بار به جای بحث کردن درباره دستمزد این بازیگر درباره درآمدش صحبت می‌کنیم. او نه تنها بارها برای ایفای نقش تیریون لنیستر نامزد جایزه امی شده که چند جایزه امی را هم به خانه برده است. او حتی برنده جایزه گلدن گلوب هم شده.

این بازیگر برای سال‌ها فعال بوده و تقریبا در هر ژانری از کمدی گرفته تا سریال فانتزی بازی کرده است. کارنامه بازیگری او برایش درآمد ۱۶ میلیون دلاری داشته است.

درآمد خالص کیت هرینگتون: ۱۲ میلیون دلار

کیت هرینگتون هم یکی دیگر از آن بازیگرانی است که بعد از حضور در «گیم آف ترونز» کارنامه‌اش سیر صعودی طی کرد. پیش از این سریال او درواقع از چندان اعتباری برخوردار نبود. حالا طرفدارانی دارد که نمی‌توانند زندگی بدون او را متصور بشوند.

The post دستمزد میلیونی بازیگران گیم آف ترونز صحت دارد؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا