اخبار کسب و کار

رابطه میان کاربران فضای مجازی و سریال بازی تاج و تخت

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

یکی از سایت‌های سینمایی در پایان فصل قبل سریال بازی تاج و تخت تحقیقی در فضای مجازی میان هواداران سریال گیم آف ترونز انجام داد. آنها همه توییت‌ها و پست‌هایی که هشتگ «بازی تاج و تخت» داشتند را مورد بررسی قرار دادند و درنهایت از جامعه آماری معادل یک میلیون نفر به آماری دست پیدا کردند که نشان می‌داد مردم درباره کدام کاراکترها در اینترنت بیشترین واکنش را نشان داده‌اند و درباره کدام خاندان‌ها بیشتر از بقیه گفت‌وگو می‌شود.

۱) رتبه اول در اختیار خاندان استارک است. آنها از فصل اول طرفداران زیادی پیدا کردند. خاندانی که صداقت و اصالت و نجابت ویژگی‌های اصلی‌شان است.

۲) لنیسترها منفورترین خاندان هستند اما دقیقا به همین دلیل زیاد درباره‌شان حرف زده می‌شود.

۳) تارگرین‌ها یک نماینده بیشتر ندارند که دنریس است (لااقل تا پیش از فصل قبل او تنها تارگرین بود). اما کاراکتر او هر چه سریال جلوتر رفت، کلیدی‌تر و جذاب‌تر شد. مادر اژدهایان حالا توانسته به تنهایی خاندان تارگرین را میان طرفداران سریال زنده نگهدارد.

۴) تایرل‌های ثروتمند. کسی فکرش را نمی‌کرد خاندان مارجوری تایرل که می‌خواست جای سرسی را بگیرد تا این حد اهمیت پیدا کند. البته که در فصل هفتم کارشان تمام شد.

۵) خاندان فری احتمالا تنها خاندانی هستند که از لنیسترها منفورترند. طبق آمار بیشتر هشتگ‌های مربوط به آنها پست‌هایی است که در آن به والدر فری بد و بیراه گفته‌اند. مردی که به راب استارک خیانت کرد و عروسی خونین در قلعه او اتفاق افتاد.

اما فهرست دیگر درباره کاراکترهایی است که بیشترین توییت‌ها و پست‌ها در موردشان انجام شده. آنها لزوما محبوب‌ترین کاراکترهای سریال نیستند. مثلا جای دنریس تارگرین در این میان خالی است. به نظر می‌رسد لااقل تا پایان فصل قبل ملکه اژدها چندان کنجکاوی‌برانگیز نبوده و این فصل هم که کار بیشتری انجام نداده است. این‌ها بحث‌برانگیزترین کاراکترهای سریال در فصل ششم بوده‌اند. در جامعه آماری بررسی شده نتایج زیر به دست آمده:

جان اسنو (۳۷۹ پست)

در اینترنت صفات «وفادار»، «جنگجو»، «فرمانده» و «کسی که پیمانش را جدی می‌گیرد» درباره جان اسنو به کار برده می‌شود. او شریف‌ترین کاراکتر سریال است که به دنبال چیزی فراتر از قدرت می‌گردد.

تیریون لنیستر (۲۵۰ پست)

مردم عاشق هوش و شوخ‌طبعی کوتوله خاندان لنیستر هستند که بیشتر دنبال عدالت است تا نام خانوادگی‌اش.

جیمی لنیستر (۳۳ پست)

ضد قهرمانی که حضورش در این فهرست عجیب است اما به گفته سایت برندواچ گاهی مردم دوست دارند ضدقهرمان‌ها هم موفق شوند. بخصوص که جیمی لنیستر پیچش‌های شخصیتی جذابی دارد.

آریا استارک (۲۵ پست)

کاراکتر مرموزی دارد. دختری است که ارزش دارد منتظر باشیم و ببینیم هر بار با دشمنانش چه می‌کند.

سانسا استارک (۲۱ پست)

دقیقا از فصل قبل توجه‌ها به او بیشتر شد. او کاراکتری است که در طول سریال تغییر کرد و از فصل ششم توانست خودش را در دل هواداران سریال جا کند. کاراکتری بود که تا قبل از فصل شش دست کم گرفته بودیمش. البته سازندگان سریال خیلی ناگهانی تصمیم به باهوش کردن او گرفتند و به جز کاری که در «نبرد حرامزاده‌ها» کرد و البته اصرارش بر حمایت از وینترفل هنوز اتفاق خیلی خاصی از او ندیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: آهنگساز ایرانی‌الاصل بازی تاج و تخت از موسیقی گیم آف ترونز می‌گوید

The post رابطه میان کاربران فضای مجازی و سریال بازی تاج و تخت appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا