اخبار کسب و کار

۱۵ بازیگر مرد که در سال ۲۰۱۹ در نقش‌های مکمل خواهند درخشید

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

طبعا خیلی زود است که کسی بخواهد نامزدهای اسکار را پیش‌بینی کند؛ به خصوص در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل. اما نگاهی به فیلم‌هایی که برای جشنواره کن انتخاب شده‌اند و فیلم‌هایی که قرار است در فصل پاییز اکران شوند، باعث شده که نویسندگان ایندی‌وایر گمانه‌زنی‌هایی درباره بهترین بازی‌هایی که در فصل جوایز خواهیم دید داشته باشند. خیلی از استودیوها اصرار دارند که اولین نمایش فیلم‌هایشان در جشنواره کن باشد. از بین آنها می‌شود به فیلم «راکت‌من» اشاره کرد که درباره زندگی خواننده و موزیسین مشهور انگلیسی التون جان است و تارون ایگرتون نقش التون جان را در آن بازی می‌کند. این فیلم دکستر فلچر در حقیقت دنباله‌ای بر «بوهمین راپسودی» است که سال گذشته به موفقیت ۹۰۰ میلیون دلاری رسید. در فیلم علاوه بر تارون ایگرتون، جیمی بل در نقش برنی توپین آهنگساز و ریچارد مدن در نقش دوست صمیمی التون جان بازی می‌کند.

و بعد ترنس مالیک را داریم که برگشته. فیلم «درخت زندگی» او سال ۲۰۱۱ نخل طلای کن را برد و نامزد سه جایزه اسکار شد. بعد از اینکه مالیک یک سری فیلم ساخت که به نظر می‌رسید همه‌شان فیلم‌های فرعی با همان برداشت «درخت زندگی» هستند حالا در فیلم «زندگی پنهان» مسیر جدیدی را انتخاب کرده است. فیلم درباره یک افسر وظیفه‌شناس و باوجدان به نام فرانتز جاگراستاتر است. آگوست دیل نقش این افسر را بازی می‌کند که نمی‌خواهد برای نازی‌ها در جنگ جهانی دوم بجنگد. آیا این می‌تواند نقش فرعی باشد که ستاره بلژیکی همیشه فوق‌العاده روی پرده یعنی ماتیاس شوئن‌آرتس را کنار بزند و در فصل جوایز مورد توجه قرار بگیرد؟

به علاوه در جشنواره کن می‌توانیم نقش‌آفرینی برندون گلیسون در درام خانوادگی اروپایی ایرا ساچز به نام «فرانکی» را ببینیم که ایزابل هوپر هم در آن بازی می‌کند.

در حالی که فیلم «روزی روزگاری در آمریکا» کوئنتین تارانتینو هم در جشنواره کن به نمایش درمی‌آید می‌توانیم تصمیم بگیریم که از بین ستاره‌های آن فیلم کدام‌شان شانس بیشتری در فصل جوایز دارند. میزان و اندازه نقش‌آفرینی آنها سوال اصلی است: احتمالا برد پیت در نقش بدل بازیگری که دوران افولش را طی می‌کند (با بازی دی‌کاپریو) نقش پر آب و تاب‌تری خواهد داشت. اما از آن طرف در نقش‌های مکمل فیلم آل پاچینو را هم به عنوان مدیر برنامه‌ها، دیمیان لوییس را در نقش استیو مک‌کویین و بروس درن خستگی‌ناپذیر را هم داریم.

پاچینو در میان گروه بازیگران اسطوره‌ای فیلم مارتین اسکورسیزی هم حضور دارد. این فهرستی از بازیگران نقش مکمل ۲۰۱۹ است که امسال شاهد درخشش‌شان خواهیم بود:

الک بالدوین و ویلم دفو / بروکلین بی‌مادر (Motherless Brooklyn)

فیلم در پس‌زمینه نیویورک دهه ۵۰ اتفاق می‌افتد. لیونل (با بازی خود ادوارد نورتون) یک کارآگاه خصوصی تنهاست که به سندروم توره هم دچار است. او درگیر حل کردن پرونده مرگ دوست قدیمی‌اش فرانک مینا می‌شود.

خود ادوارد نورتون تا به حال نامزد دریافت سه جایزه اسکار شده است. این دومین فیلم او در مقام کارگردان است که از رمان جاناتان لیتهام اقتباس شده. الک بالدوین و ویلم دفو بازیگران مکمل فیلم هستند به علاوه بروس ویلیس که نقش دوست مرده کارآگاه را بازی می‌کند. ویلم دافو تا امروز نامزد چهار جایزه اسکار شده و الک بالدوین هم یک‌بار برای فیلم «کولر» (۲۰۰۳) نامزد اسکار شده است.

بالدوین را با بازی در سریال‌های کمدی مثل «۳۰ راک» در سال‌های اخیر به یاد می‌آوریم. در سینما به اندازه تلویزیون نقش‌های ماندگار ندارد. ویلم دفو در چند سال گذشته در فیلم‌های مستقلی مثل «پروژه فلوریدا» و «هتل بزرگ بوداپست» جلوی دوربین رفته و بازی‌اش مورد توجه قرار گرفته است.

جیمی بل / راکت من (Rocketman)

راکت من

این درام موزیکال بیوگرافیک براساس داستان زندگی التون جان موزیسین انگلیسی است. از روزهایی که به عنوان اعجوبه‌ای در آکادمی رویال موسیقی شناخته شد تا همکاری موسیقایی و تاثیر او روی برنی تاپین. در حالی که این موزیسین در دوره‌ای با افسردگی و اعتیاد به مواد هم دست و پنجه نرم کرده. دکستر فلچر کارگردان فیلم است و جیمی بل بازیگر مکملی که نقش برنی تاپین را بازی می‌کند.

تاپین بیشترین دیالوگ و چالش را در فیلم با التون جان دارد. جیمی بل بازیگر جوان انگلیسی است که در فیلم‌های کارگردانان بزرگی مثل لارس فون‌تریه جلوی دوربین رفته است و برای بازی در نقش اصلی فیلم «بیلی الیوت» در نوجوانی برنده جایزه بفتا شد. این فیلم می‌تواند سکوی پرش جیمی بل در هالیوود شود.

بابی کاناول، آل پاچینو و جو پشی / مرد ایرلندی (The Irishman)

مرد ایرلندی

فیلمی که شاید بیشتر از هر اثر دیگری در سال ۲۰۱۹ منتظر دیدنش هستیم. یک درام جنایی بیوگرافیک که استیون زیلیان نویسنده اسکاری «فهرست شیندلر» آن را نوشته و مارتین اسکورسیزی، کارگردان بزرگ سینما آن را ساخته است. فیلم اقتباسی است از کتابی به نام «شنیدم که خانه‌های را رنگ کردی» نوشته چارلز برندت. بازیگر نقش اصلی فیلم رابرت دنیروست که نقش فرانک شیران را بازی می‌کند. او از اعضای حزب کارگر بود که ارتباطاتی با مافیا داشت و در خاطراتش به قتل رسیدن جیمی هوفا، رییس حزب کارگر آمریکا را به یاد می‌آورد.

آل پاچینو نقش جیمی هوفا را بازی می‌کند. بازیگری که نیاز به معرفی ندارد و احتمالا به اندازه خود دنیرو در فیلم خواهد درخشید. او از آن بازیگرانی است که خودش اعتبار جوایز می‌شود نه اینکه گرفتن جایزه به کارنامه‌اش اعتبار ببخشد. این اولین همکاری آل پاچینو با اسکورسیزی است و طرفداران او از اینکه دوباره پاچینو و دنیرو بعد از شاهکار مایکل مان یعنی فیلم «مخمصه» با یکدیگر بازی می‌کنند هیجان‌زده هستند.

بابی کاناوال نقش فلیکس دی‌تولیو را بازی می‌کند. بازیگر آمریکایی که برای بازی در سریال «بوردواک امپایر» شهرت پیدا کرد. در فیلم‌های مهمی که بازی کرده مثل «جازمین غمگین» وودی آلن اکثرا نقش مکمل داشته است.

جو پشی هم نقش راسل بوفالینو را بازی می‌کند که جزو سران مافیای آمریکا در پنسیلوانیا بود. پشی برای دو فیلم «گاو خشمگین» و «رفقای خوب» نامزد جایزه اسکار شد و درنهایت برای «رفقای خوب» این جایزه را برد. در هر دو فیلم هم نقش مکمل بازی می‌کرد و در ایفای نقش‌های مکمل درخشان به خصوص در فیلم‌های مارتین اسکورسیزی ید طولایی دارد. منتظر یک بازی تماشایی از او در «مرد ایرلندی» باشید.

تیموتی شالامه / زنان کوچک (Little Women)

زنان کوچک

یک اقتباس دیگر از کتاب کلاسیک و مهم لوییزا می.آلکوت که این‌بار گرتا گرویگ پشت دوربین قرار گرفته است. این هشتمین اقتباس از کتاب «زنان کوچک» است. زنان کوچک داستان زندگی چهار خواهر است که هر کدام روحیات متفاوتی دارند. دوران جنگ داخلی آمریکاست و پدر آنها به جنگ رفته و آنها با مادرشان و خدمتکارشان زندگی می‌کنند. در همسایگی آنها پیرمرد سختگیری به همراه نوه‌اش لری هستند. لری رابطه دوستانه‌ای با دختران پیدا می‌کند و بعد از مدتی عاشق جو می‌شود. دختری که شبیه پسرها زندگی می‌کند اما جو او را پس می‌زند. لری با یکی دیگر از خواهران مارچ ازدواج می‌کند. فیلم گرویگ زندگی جو، مگ و ایمی را بعد از اینکه خانه پدری‌شان را ترک کرده‌اند و با فلاش‌بک به دوران نوجوانی‌شان روایت می‌کند.

تیموتی شالامه که برای بازی در فیلم «مرا به نام خودت صدا بزن» ساخته تحسین‌برانگیز لوکا گوادینینو مشهور شد، در این فیلم نقش لری را بازی می‌کند. لری در حقیقت مهم‌ترین کاراکتر مرد قصه «زنان کوچک» است.

جوئل ادگارتون و رابرت پتینسون / پادشاه (The King)

پادشاه

این فیلم که محصول مشترک اتریش، انگستان و آمریکاست اقتباسی از چند نمایشنامه تاریخی ویلیام شکسپیر است. فیلم داستان زندگی چند پادشاه فرانسه از جمله هنری چهارم است که بن مندلسون نقش‌اش را بازی می‌کند و هنری پنجم که تیموتی شالامه او را به تصویر کشیده است. دیوید میچود که او را با فیلم‌هایی مثل «قلمرو حیوانات» و «ماشین جنگی» می‌شناسیم کارگردان فیلم است و جوئل ادگارتون علاوه بر بازی در فیلم هم در نوشتن فیلمنامه با میچود همکاری کرده و هم تهیه‌کننده فیلم است.

جوئل ادگارتون نقش سرجان فالستف را بازی می‌کند. او یک شخصیت خیالی است که در چهار نمایشنامه تاریخی شکسپیر حضور دارد.

جوئل ادگارتون بازیگر استرالیایی در فیلم‌های مشهوری مثل «گتسبی بزرگ» نقش فرعی را ایفا کرده است. از آن بازیگرهای توانایی است که بازی‌های بی‌سروصدا داشته و این فیلم می‌تواند توانایی بازیگری او را به همه نشان دهد.

رابرت پتینسون هم که برای بازی در مجموعه نوجوان‌پسند «افسانه گرگ و میش» شناخته شد در سال‌های اخیر انتخاب‌های هوشمندانه‌تری کرده است. از جمله بازی در فیلم «نقشه ستارگان» دیوید کراننبرگ. در این فیلم او نقش شاهزاده فرانسه را بازی می‌کند و احتمال زیادی دارد که بتواند به موفقیت برسد.

ادریس آلبا / گربه‌ها (Cats)

کمدی فانتزی موزیکالی که تام هوپر ساخته است. کارگردانی که ساخت فیلم موزیکال باشکوه «بینوایان» را در کارنامه‌اش دارد. جریان فیلم در شبی اتفاق می‌افتد که قبیله گربه‌ها به نام جلیکل تصمیم می‌گیرد که کدام گربه باید زندگی جدیدی را آغاز کند.

ادریس آلبا بازیگر انگلیسی که برای بازی در سریال «لوتر» نامزد چند جایزه گلدن گلوب و درنهایت برنده یک جایزه شد، بیشتر در فیلم‌های اکشن و ابرقهرمانی حضور داشته است. در چند فیلم مهمی هم که بازی کرده مثل «بازی مالی» چندان فرصت عرض اندام پیدا نکرده اما حالا یک موزیکال فرصت مناسبی است تا توانایی‌های او را نشان بدهد.

برندون گلیسون / فرانکی (Frankie)

فرانکی

یک درام فرانسوی-آمریکایی به کارگردانی ایرا ساچز که بازیکن ایرلندی دوست‌داشتنی و درجه یک یعنی برندون گلیسون در آن بازی می‌کند. فیلم داستان سه نسل است که در تعطیلات یک روزه به پرتغال باید با تجربیاتی که زندگی‌شان را تغییر می‌دهد دست و پنجه نرم کنند. آنها به شهر تاریخی سفر کرده‌اند که ویلاهای افسانه‌ای و باغ‌های خرم و سرسبز دارد.

برندون گلیسون را در فیلم «در بروژ» مارتین مک‌دانا به یاد می‌آوریم. با بازی شیرین و طعنه‌آمیز و درجه یک‌اش. از آن بازیگرانی است که در هر فیلمی حضور پیدا می‌کند چند درجه امتیاز آن فیلم را بالا می‌برد. نامزد سه جایزه گلدن گلوب که دو تا از آنها برای آثار سینمایی و یکی برای سریال «داخل طوفان» (Inti the storm) بوده است.

آنتونی مک‌کی و گری اولدمن / زن پشت پنجره (Woman in the Window)

سال‌ها پیش فریتز لانگ، کارگردان مشهور آلمانی فیلم به همین نام ساخته بود اما این فیلم با آن متفاوت است. جو رایت از رمانی به همین نام که سال ۲۰۱۸ منتشر شد فیلمش را اقتباس کرده است. یک روانشناس کودک که وحشت از مکان‌های باز دارد شاهد قتلی در همسایگی‌شان می‌شود و حالا مردد است که آیا به پلیس خبر بدهد یا نه. گروه بازیگران فیلم از جولین مور گرفته تا ایمی آدامز درخشان‌اند اما دو نقش مکمل یعنی آنتونی مک‌کی و گری اولدمن هم شانس زیادی دارند که در فصل جوایز مورد توجه قرار بگیرند.

آنتونی مک‌کی در بیشتر فیلم‌های مهم نقش مکمل بازی کرده است. اما گری اولدمن انگلیسی که در این فیلم نقش مکمل دارد یک جایزه اسکار برای بازی در نقش وینستون چرچیل در فیلم «تاریک‌ترین ساعت» و یک نامزدی اسکار برای بازی در نقش اصلی فیلم «بندزن، خیاط، سرباز، جاسوس» در کارنامه‌اش است. او از آن بازیگرانی است که حتی یک نقش کوچک را هم می‌تواند به کاراکتری تاثیرگذار در فیلم بدل کند.

آنتونی هاپکینز / پاپ (The Pope)

پاپ

این درام ساخته فرناندو میرز حتمالا یکی از جنجال‌برانگیزترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ شود. فیلم درباره رابطه و اختلاف دیدگاه بین دو نفر از رهبران قدرتمند کلیسای کاتولیک است. هر دوی آنها گذشته خودشان را دارند و در عین حال باید طبق آنچه جهان مدرن از آنها می‌خواهد کلیسا را جلو ببرند.

جاناتان پیرس نقش پاپ فرانسیس را بازی می‌کند و آنتونی هاپکینز بازیگر نقش پاپ بندیکت است. آنتونی هاپکینز چهار نامزدی اسکار در کارنامه‌اش دارد و برای بازی در نقش هانیبال لکتر در فیلم «سکوت بره‌ها» جایزه اسکار را کسب کرد.

از آن بازیگرانی است که بازی‌اش می‌تواند دلیل دیدن یک فیلم باشد. بدون شک یکی از بهترین بازیگران معاصر است.

برد پیت / روزی روزگاری در هالیوود (once upon time in hollywood)

روزی روزگاری در هالیوود

درباره فیلم کوئنتین تارانتینو و داستانش که در هالیوود می‌گذرد چه می‌شود گفت؟ اینکه جزو هیجان‌انگیزترین فیلم‌های کن امسال است و همه مشتاق دیدن برد پیت و لئوناردو دی‌کاپریو، دو ستاره بزرگ در یک فیلم کنار یکدیگر هستند. برد پیت نقش کاراکتری به نام کلیف بوث را بازی می‌کند که بدل یک بازیگر در حال افول است.

پیت سه بار برای بازیگری و دو بار هم تهیه‌کنندگی فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شده و درنهایت یک اسکار بابت تهیه‌کنندگی «۱۲ سال بردگی» به خانه برده. شاید امسال بالاخره زمانش رسیده باشد که به عنوان بازیگر هم در مرکز توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: همه آنچه باید درباره جشنواره کن ۲۰۱۹ بدانید

The post ۱۵ بازیگر مرد که در سال ۲۰۱۹ در نقش‌های مکمل خواهند درخشید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا